کد خبر : 1846463 | 12 مهر 1401 ساعت 12:06 | 12.7K بازدید | 21 دیدگاه

یادداشت: دکتر مومنی و زنجیری که پاره شد

صحبت‌های عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص مربیان رقیب این تیم شوکه‌کننده بود.

یادداشت: دکتر مومنی و زنجیری که پاره شد

به گزارش "ورزش سه" در شرایطی که تیم فوتبال استقلال روی پنالتی صددرصد سالم و درست اعلام شده از سوی داور مسابقه توانست در آخرین دقایق بازی برابر گل‌گهر به برتری دست پیدا کند، درگیری‌های کادر فنی دو تیم در آن دقایق و مقطع بعد از بازی از اتفاقات تلخ رخ داده در بیست و دومین دوره لیگ برتر بود.

در دو فصل گذشته و به واسطه حضور فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت‌های دو تیم و اختلافات دیرینه این دو چهره شاخص آبی‌های پایتخت با یکدیگر، طبیعی و قابل پیش‌بینی بود که بازی‌های استقلال و گل‌گهر به حاشیه و جنجال کشیده شود و اتفاقا چنین درگیری‌هایی با وجود اینکه خارج از مستطیل سبز است، اما باز هم فوتبالی است و تاثیر منفی بلندمدتی ندارد اما با این حال و در شرایطی که این‌بار خبری از فرهاد روی نیمکت استقلال نبود، باز هم این بازی با حاشیه همراه بود.

به هرحال اعلام پنالتی به ضرر هر تیمی در آخرین دقیقه مسابقه ممکن است با اعتراض مربیان و نیمکت‌نشینان آن تیم همراه باشد و حتی حضور آنها در آن سر زمین را هم به دنبال داشته باشد که متاسفانه تماشای چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران برای تماشاگران به امری عادی تبدیل شده اما اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم رفتار کادرفنی گل‌گهر در اعتراض به داور و حضور در محوطه فنی تیم استقلال جرقه دعوا را زد کمااینکه رفتار قلعه‌نویی در سکوت به این تصمیم داور هم تحسین‌برانگیز بود.

1750059

ریکاردو ساپینتو که توقع نداشت بعد از حضور اعضای کادر تیم حریف در منطقه فنی او و دستیارانش از سوی داور مسابقه با کارت قرمز مواجه شود، خشمگین شد و اصطلاحا بعد از این که آب از سرش گذشت قصد داشت شخصا به تادیب مربی حریف بپردازد. هرچند اصلا قصد نداریم رفتار سرمربی استقلال را توجیه کنیم اما به هرحال با توجه به این که او 100 دقیقه استرس بازی را تحمل کرده بود و به زعم خودش هم لایق دریافت این کارت قرمز نبود، می‌توان برای او حق ارائه اظهاراتی در دفاع از رفتارش را قائل شد اما در این بین مصاحبه محمد مومنی، 36 ساعت پس از پایان تنش و درگیری‌ها آن هم در حالی که جایگاه حقوقی‌اش به عنوان عضو هیئت مدیره یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیا مسئولیت سنگینی را متوجه کلام و رفتارش می‌کند، جای هیچ توجیهی ندارد.

شاید اگر یک دنبال‌کننده اخبار فوتبال ایران بیاید و به یک مخاطب بی‌خبر از ماجرای بازی استقلال - گل‌گهر بگوید عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال که پیشوند دکتر را هم قبل از اسمش یدک می‌کشد در خصوص اعضای کادرفنی تیم رقیب با چنین ادبیات دور از شانی صحبت کرده، تا پیش از رویت مصاحبه حرفش را باور نکند. اما چه بخواهید چه نخواهید، دکتر محمد مومنی، عضو هیئت مدیره باشگاه بزرگ استقلال، در قسمتی از تحلیل اتفاقات بازی تیمش مقابل گل‌گهر گفته:"مربیان جوان (اشاره به دستیاران قلعه‌نویی) زنجیر پاره کردند!" توهینی که هر خواننده‌ای را به فکر فرو می‌برد که آیا واقعا عضو هیئت مدیره یک باشگاه در حد استقلال آن را به کار برده است؟

مومنی پیش از این هم در موضوع تیم ملی با ادبیاتی به دور از احترام، اتهامی زشت را بر زبان جاری کرده  که با برخورد سریع فدراسیون حرف خود را تغییر داده بود.

در شرایطی که فوتبال ایران در سالیان گذشته با دعواهای رسانه‌ای و بیانیه‌نویسی‌های حوصله‌سربر از جذابیت‌های خارج از زمین بی‌بهره مانده، کمترین توقعی که از مدیران باشگاه‌ها می‌رود، بردن مسیر مصاحبه‌ها به سمت حفظ احترام و شان باشگاه‌های رقیب و جلوتر از آن حفظ شخصیت حقوقی خودشان است. در این بین البته این انتقاد به باشگاه گل‌گهر نیز وارد است که تمامی ارکان فنی آن درباره اتفاق رخ داده پیش از پایان بازی مصاحبه کرده‌اند.

دیدگاه‌ها