کد خبر : 1846484 | 12 مهر 1401 ساعت 13:15 | 6.5K بازدید | 5 دیدگاه

کلین‌شیت؛ رمز موفقیت در اروپا

دینامو با صادق محرمی به دنبال بتن‌ریزی دفاعی!

مربی تمرین‌دهنده دیناموزاگرب معتقد است اگر این تیم به دنبال ادامه حضور در رقابت‌های اروپایی بعد از جام جهانی است، باید فکری به حال دفاع کند.

دینامو با صادق محرمی به دنبال بتن‌ریزی دفاعی!

به گزارش "ورزش سه" تیم فوتبال دیناموزاگرب کرواسی که از صادق محرمی ستاره ملی‌پوش ایرانی در ترکیبش بهره می‌برد، فردا شب در اتریش به مصاف سالزبورگ می‌رود. دیداری که می‌تواند نقش پررنگی در سناریو امیدوارانه دینامو برای صعود از گروه پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ایفا کند.

در حالی که دینامو با سه امتیاز حاصله از یک پیروزی فوق‌العاده مقابل چلسی و شکست برابر میلان در رده دوم جدول این گروه قرار دارد، سالزبورگ با کسب دو تساوی قابل اعتنا برابر میلان و چلسی، در رده سوم جدول قرار دارد و رقابت همزمان میلان و چلسی در دیگر بازی گروه، فرصت بسیار مناسبی برای کنده‌شدن یکی از این دو تیم، از فشردگی جدول است.

مودریچ، دستیار آنته کاچیچ سرمربی تیم دینامو اما معتقد است بازیکنان تیمش اگر به دنبال صعود از این گروه یا کسب رتبه سوم و حضور در لیگ اروپا هستند، باید به همان اندازه که روی گلزنی متمرکز هستند، در دفاع هم هوشیار باشند.:"ما گل های زیادی می زنیم، اما من از تعداد گل های خورده اندکی ناراحت هستم. تقریباً در هر بازی گل می خوریم و اگر می خواهیم در اروپا کارهای جدی انجام دهیم نباید این اتفاق برای ما بیفتد."

وقتی صحبت از گل های خورده در لیگ کرواسی به میان می آید مشکلی نیست، آبی ها همیشه می توانند بیشتر از گل های خورده گل بزنند. آنها حتی در مقدماتی لیگ قهرمانان هم مشکلی نداشتند و به راحتی به گل می‌رسیدند. در برابر لودوگورتس در مجموع سه گل دریافت کردند، اما 6 گل زدند یا در برابر بودوگلیمت آنها دو گل دریافت کردند، اما چهار گل هم به ثمر رساندند.

اما استراتژیست دیناموزاگرب معتقد است مقوله دفاع کردن فقط محدود به وظایف مدافعین و عناصر دفاعی تیم نیست بلکه این موضوع یک کنش جمعی در بین تمام بازیکنان را طلب می‌کند:"مطمئنا این اولین بار نیست که می شنوید دفاع را، کل تیم از حمله گرفته تا دروازه بان بازی می کند. بهترین مثال برای این گفته قطعا بازی با چلسی در ماکسیمیر است. آن مسابقه نمونه ای مثال زدنی بود از اینکه چگونه می توان غول های اروپایی را با یک بازی متمرکز و فشرده متوقف کرد. آبی ها در مقابل باشگاه لندنی کار خود را فوق العاده انجام دادند. دقیقاً برای بازی با سالزبورگ، دستور درست این است که همانطور که مقابل انگلیسی‌ها بازی کردیم، بازی کنیم. نه مثل بازی مقابل میلان که مثلا یوسیپ شوتالو با بی دقتی یک پنالتی را از دست داد و دو گل دیگر نه به دلیل ضعف در خط دفاعی، بلکه به دلیل ناکامی خط هافبک به ثمر رسید."

با این حساب در بازی فردا شب دینامو مقابل ردبول سالزبورگ، باید نمایشی تدافعی از سوی شاگردان کاچیچ را شاهد باشیم و نقش صادق محرمی به عنوان مدافع راست این تیم به خصوص پس از دو نمایش فوق‌العاده مقابل چلسی و میلان و البته عملکرد تحسین‌برانگیز این بازیکن در بازی‌های تیم ملی برابر اروگوئه و سنگال، کلیدی خواهد بود.

دیدگاه‌ها