کد خبر : 1846489 | 12 مهر 1401 ساعت 13:33 | 141.1K بازدید | 25 دیدگاه

شاگردان شمسایی حریف ندارند؛

ایران در یک قدمی فینال آسیا با ۸ گل تماشایی

فوتسالیست‌های ایران با نمایشی کاملا برتر ویتنام را شکست دادند و به نیمه نهایی جام ملت‌ها راه یافتند.

ایران در یک قدمی فینال آسیا با ۸ گل تماشایی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران پس از اینکه در گروه C جام ملت‌های آسیا فوق‌العاده ظاهر شد و هر سه مسابقه خود مقابل اندونزی، چین تایپه و لبنان را با برتری پشت سر گذاشت و در کنار ثبت ۲۴ گل زده فقط یک گل دریافت کرد، امروز نخستین بازی خود در مرحله حذفی را مقابل ویتنام برگزار کرد.

شاگردان وحید شمسایی که همه حریفان خود را با تعداد گل بالا شکست داده و نمایش فراتر از انتظاری در مرحله گروهی داشتند، امروز هم مقابل تیم سرسخت ویتنام که در جایگاه دوم گروه D قرار گرفته بود؛ یک برد پُر گل دیگر به دست آوردند و با پیروزی ۸ بر یک، به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافتند.

1750097

فوتسالیست‌های ایران که بازی مقابل ویتنام را با ترکیب سعید مومنی، محمد درخشانی، مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و حسین طیبی آغاز کرده بودند، پس از اینکه حملات زیادی در لحظات ابتدایی داشتند، بالاخره موفق شدند در دقیقه ۷ روی پاس چیپ مسلم اولادقباد از سمت راست و ضربه والی دیدنی حسین طیبی به گوشه دروازه به گل نخست برسند و موقعیت‌هایشان را به گل تبدیل کنند.

1750098

شاگردان شمسایی که میل زیادی به گلزنی داشتند، در دقیقه ۱۰ روی پاس در عرض سعید احمدعباسی و شوت استثنایی و بدون مکث سالار آقاپور از میانه زمین به کنج دروازه ویتنام دومین گل را زدند و اختلاف را به دو رساندند.

ثانیه‌هایی از شادی تیم ملی فوتسال ایران نگذشته بود که بازهم سعید احمدعباسی، دومین گلزن برتر ایران در جام ملت‌ها در نقش گل‌ساز ظاهر شد و پاس رو به عقب او با شوت فنی و کات‌دار علیرضا رفیعی‌پور به گوشه پایین دروازه،  ایران را برای سومین بار به گل رساند تا شمسایی و دستیارانش با خیال راحت‌تری بازی را دنبال کنند.

1750100

در شرایطی که ویتنام پس از دریافت سه گل رو به پاور پلی(استفاده از یک بازیکن به جای دروازه‌بان) آورده و برای کم کردن اختلاف تلاش می‌کرد، حسین طیبی کاپیتان و بهترین گلزن جام ملت‌ها با دریافت پاس از احمدعباسی و شوت فنی از زمین خودی به دروازه خالی ویتنام، گل چهارم را به ثمر رساند.

انتظار ملی‌پوشان فوتسال ایران برای زدن گل پنجم در نیمه دوم ۵ دقیقه طول کشید و آنها روی شروع سریع و دقیق کریمی از روی کرنر به مقابل دروازه خالی ویتنام و ضربه نهایی محمدحسین بازیار اختلاف را به پنج گل رساندند.

مسلم اولادقباد که پرتلاش ظاهر شده و روی خلق موقعیت‌ها و گل‌های ایران هم نقش داشت، در دقیقه ۲۸ مزد تلاش خود را گرفت و پس از اینکه در سمت چپ زمین صاحب توپ شد، با دو ضرب و شوت محکم برای ششمین بار دروازه ویتنام را باز کرد تا برد ایران را هم قطعی کرده باشد.

تیم ملی ایران که در تلاش برای ثبت یک پیروزی پُر گل دیگر در جام ملت‌ها بود، در دقیقه ۳۳ یک حمله همه جانبه دیگر به وجود آورد که این بار شوت ریباند شده کدخدایی و ضربه برگشت شده از تیرک عمودی توسط سعید احمدعباسی را حسین طیبی با یک ضربه دقیق به تور دروازه ویتنام چسباند و هت‌تریک کرد.

شاگردان شمسایی در دقیقه ۳۵ توسط بهمن جعفری دروازه ویتنام را یکبار دیگر باز کردند، اما این بار داور خطای هند بازیکن جوان ایران را گرفت و به او کارت زرد نشان داد.

سعید احمدعباسی که روی سه گل ایران تاثیر مستقیم داشت ولی هنوز موفق به گلزنی نشده بود، در دقیقه ۳۷ پس از اینکه پاس حسین طیبی را دریافت کرد، با استفاده از قدرت بدنی بالای خود و یک دریبل ریز از سد مدافع ویتنام عبور کرد و گل هشتم شاگردان شمسایی را زد.

ثانیه‌هایی از این گل گذشته بود که ویتنام بالاخره به خواسته‌اش رسید و روی پنج پاس متوالی و ضربه تمام کننده فان داک‌هوآ به اولین گل دست پیدا کرد.

فوتسالیست‌های ایران در نهایت موفق شدند دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را با پیروزی ۸ بر یک مقابل ویتنام تمام کنند و به دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها برسند؛ جایی که باید روز پنج‌شنبه به مصاف برنده دیدار تیم‌های تایلند و تاجیکستان بروند و برای رسیدن به فینال تلاش کنند.

1750099

دیدگاه‌ها