کد خبر : 1846495 | 12 مهر 1401 ساعت 13:59 | 7.2K بازدید | 1 دیدگاه

قنبرزاده: هیج دخل و تصرفی نداشتیم

پاسخ به شائبه دخالت فدراسیون در انتخاب طالقانی

انتخابات هیئت فوتبال استان خوزستان در حالی به پایان رسید که حواشی زیادی پیرامون آن وجود داشت.

پاسخ به شائبه دخالت فدراسیون در انتخاب طالقانی

به گزارش “ورزش سه” یکی از پرحاشیه‌ترین انتخابات هیئت‌های استانی فوتبال مربوط به خوزستان است. جایی که انتخابات امروز را اداره ورزش مناطق نفت خیز جنوب برگزار کرد و هیئت فوتبال استان، مجری برگزاری آن نبود. همین هم باعث شد تا عبدالعظیم آل کثیر به عنوان سرپرست هیئت فوتبال و هم‌چنین حمید بنی‌تمیم به عنوان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در مجمع انتخاباتی شرکت نکنند. در نهایت هم با انصراف احمدی و حاضر نشدن نظری و حاجی‌پور به عنوان کاندید، کاظم طالقانی با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس هیئت فوتبال خوزستان انتخاب شد.

در این بین شایعاتی پیرامون دخالت فدراسیون فوتبال در انتخابات هیئت فوتبال خوزستان به وجود آمده است که منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در خصوص آن توضیحاتی ارائه کرد و گفت: فدراسیون فوتبال در فرآیند انتخابات و تایید کاندید‌ها هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد. اساسنامه هیئت‌های فوتبال استان‌ها، خطکش برای برگزاری انتخابات است. ما غیر از این نه می‌توانیم و نه مجاز هستیم که دخالت کنیم. در غیر این صورت تخلف انجام داده‌ایم. در بحث فرآیند، یک کمیته سه نفره انتخاب شده‌اند. یکی از اعضا، نماینده محترم اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان بودند. یک کارشناس حقوقی و نماینده هیئت رئیسه هیئت فوتبال خوزستان که بررسی کاندیده‌ها را انجام داده‌اند. هم‌چنین نهادهای ذی صلاح تایید داشته‌اند. در این خصوص‌ آقای تاج جلسه‌ای را با آقای پولادگر انجام داده‌اند و بنده هم جلسه‌ای با آقای فرهادیان مدیرکل امور فدراسیون‌های وزارت ورزش داشتم تا حاشیه‌ای برای انتخابات وجود نداشته باشد. این ابهام‌ باید برطرف شود که انتخابات بدون دخالت فدراسیون انجام شده است.

وی در ادامه گفت: باید بپذیریم در چارچوب قانون حرکت کنیم. این نیست ما بگوییم نظرمان آقای X است یا Y. مجمع انتخاباتی استان خوزستان ۵۰ و خرده‌ای عضو دارد. از مدیران تیم‌های لیگ برتری تا لیگ یکی و …؛ آن‌ها هستند که انتخاب می‌کنند چه کسی در راس هیئت قرار گیرد و فدراسیون دخل و تصرفی ندارد. توضیح می‌دهم تا ابهامات برطرف شود.

قنبرزاده در پایان توصیه‌ای برای طالقانی داشت و گفت: الان آقای طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان هستند. بنده به عنوان برادر کوچک‌تر توصیه‌ای به ایشان دارم که انتخابات تمام شد و شما مسئول هستید. مسئول یعنی پدر سازمان. پدر باید از هر تفکر و گرایش استفاده مطلوب ببرد. اینکه ما در اختلاف برویم، تمرکز از دست می‌رود. ما باید یک خانواده باشیم تا حق خودمان را بگیریم. این رویه را با دوستی و محبت ادامه دهیم. آقای طالقانی چهار سال هیئت رئیسه بوده‌اند و شناخت خوبی از فدراسیون دارند. باید دست به دست بدهیم تا چرخه فوتبال خوزستان به حرکت درآید.

دیدگاه‌ها