کد خبر : 1846505 | 12 مهر 1401 ساعت 14:35 | 30.5K بازدید | 2 دیدگاه

امیدوارتر از همیشه به تحقق یک رویا؛

بزرگترین ریسک فوتبال اروپا جواب داد

ناپولی با تیمی زیر و رو شده صدر جدول رقابت‌های سری‌آ را به خود اختصاص داده است.

بزرگترین ریسک فوتبال اروپا جواب داد

به گزارش "ورزش سه"، ایمان همیشه نقطه قوت هواداران فوتبال در ناپل بوده است. ناپولی تحت هدایت لوچیانو اسپالتی شروع فوق العاده ای در فصل 22-2021 داشت؛ جایی که آن‌ها در سه ماه اول و 12 بازی، 10 برد و 2 تساوی ثبت کردند!

آنها حتی پس از اولین شکست، مقابل اینتر در ماه نوامبر صدرنشین بودند اما در ادامه فصل، قدرت تیم ناپلی کمرنگ شد. در واقع ناپولی نتوانست شروع فوق‌العاده خود را استمرار ببخشد و خوشحالی هواداران این تیم خیلی طول نکشید.

ناپولی فصل پیش با کولیبالی، رویز، مرتنس، اینسینیه و دیگر ستارگان پروژه اسپالتی، واقعا تیم قدرتمندی داشت. مربی‌ای که اغلب سرنوشتش این بود که در باشگاه هایی که در آن کار می کرد شروع های عالی داشته باشد و سپس ریتم و امتیازش را از دست بدهد...

1750126

زمانی که ناپولی فصل گذشته را با 5 امتیاز کمتر از اینتر و 7 امتیاز کمتر از میلانِ قهرمان در رده سوم به پایان رساند، مالک جنجالی اما از نظر تجاری موفق و رئیس ناپولی، اورلیو دی لورنتیس، خط و نشان کشید. با جدایی بازیکن محبوب و بزرگی مثل لورنزو اینسینیه، دی لورنتیس نشان داد که تصمیم گرفته پروژه بازسازی ناپولی را کلید بزند. او این ایده را با فروش بازیکنانی مثل کولیبالی، رویز و میلیک و عدم تمدید قرارداد با مرتنز، اوسپینا و اینسینیه نشان داد.

امروز پس از گذشت هشت هفته، ناپولی دوباره در صدر جدول است. در حالی که اینتر و یوونتوس با فاصله هشت و 10 امتیازی در میانه های جدول قرار دارند و دریایی از مشکلات و تردیدها در مورد مربیان آن ها وجود دارد اما ناپولی در حال پرواز است. اسپالتی در حالی تیمش را به عنوان مدعی قهرمانی به اثبات رسانده که با وجود تغییرات احساس می شد که این تیم برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم مشکل داشته باشد.

ناپولی نه تنها در مسابقات سری آ، جایی که 6 برد و دو تساوی کسب کرده، خوب بازی می کند، بلکه در لیگ قهرمانان اروپا نیز لیورپول را در خانه و رنجرز را در خارج از خانه نابود کرد.

تحلیلگران فوتبال ایتالیا از جمله آریگو ساکی نیز به تمجید از ناپولی پرداخته اند. او در این باره گفت: "ناپولی فوتبال بازی می‌کند، تیمی جوان، جاه‌طلب و تشنه موفقیت دارد که می‌تواند با مالکیت توپ بازی کند. اسپالتی کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد، اما حالا نمی‌دانم آیا او این ذهنیت را که کمتر ایتالیایی است، حفظ خواهد کرد یا خیر. این تنها راه برای پرورش جاه طلبی برای اسکودتو است."

1750125

البته مفسرانی وجود دارند که به این نکته اشاره می کنند که ناپولی به غیر از پیروزی در میلان، تا به اینجا با بهترین رقیبان خود روبه‌رو نشده است تا قدرت آن ها به وضوح مشخص شود. با این حال، با توجه به فرم اینتر و یوونتوس، به سختی می توان گفت که پیروزی مقابل لاتزیو و فیورنتینا و سپس لیورپول و میلان، نشانگر قدرت تیم ناپل نیست.

1750127

دیدگاه‌ها