کد خبر : 1846630 | 13 مهر 1401 ساعت 11:04 | 5.5K بازدید | 1 دیدگاه

جام ملت‌های نوجوانان آسیا

امروز در بیشکک؛ نوجوانان ایران – لائوس

بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های نوجوانان آسیا در گروه I امروز در شهر بیشکک با بازی ایران – لائوس آغاز می‌شود و در مسابقه دوم، تیم هنگ کنگ مقابل تیم میزبان (قرقیزستان) بازی خواهد کرد.

امروز در بیشکک؛ نوجوانان ایران – لائوس

به گزارش "ورزش سه"، چند هفته پیش در استادیومی که امروز میزبان نوجوانان ایران – لائوس است، تیم جوانان ایران با هدایت صمد مرفاوی سه پیروزی به دست آورد و صعود به دور نهایی جام ملت ها و انتخابی جام جهانی را جشن گرفت. به نظر می‌رسد تیم نوجوانان ایران هم با هدایت حسین عبدی ارائه‌گر بازی های خوبی برابر حریفان خود باشد و در نهایت، صعود به دور پایانی این مسابقات را جشن بگیرد.

تیم نوجوانان ایران پیش از حضور در این بازی ها قهرمانی در کافا را جشن گرفت و بازی های دوستانه خوب دیگری را هم برگزار کرد که می توان به دو بازی با ژاپن اشاره کرد، دو مسابقه‌ای که یک بار با برد تیم نوجوانان ایران همراه بود و یک بار با شکست. در هر دو بازی نتیجه مشابه دو بر یک رقم خورد.

دوران طلایی تیم نوجوانان و جوانان ایران در سال های اخیر از سال 2017 رقم خورد. در این سال تیم نوجوانان ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی در جام ملت‌ها به جام جهانی صعود کرد و تیم جوانان هم با کسب عنوان سومی در این مسابقات سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورد. دو تیمی که معرف ستاره‌های خوبی به فوتبال کشور بودند که می توان به نام‌هایی چون الهیار صیادمنش، مهدی قایدی، رضا شکاری، امید نورافکن و ... اشاره کرد. به نظر می رسد این بار هم تیم های نوجوانان و جوانان عزم خود را جزم کرده‌اند تا با نمایش خوب در بازی های مقدماتی و نهایی جام ملت‌ها جواز صعود به جام جهانی زیر 17 سال و زیر 20 سال را در سال 2023 به دست بیاورند.

نوجوانان و جوانان ایران پس از حضور شایسته در جام جهانی 2017، در مسابقات 2019 و صعود به جام جهانی موفق نبودند. در سال 2021 جام جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در هر دو رده سنی برگزار نشد.

 بر اساس اعلام حسین عبدی، سرمربی تیم نوجوانان ایران، ترکیب این تیم در بازی با لائوس از این قرار است: آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیرمحمد رزاقی نیا، ضرغام سعداوی، اسماعیل قلی‌زاده، ماهان صادقی، رئوف سلطانی و کسری طاهری. مصاف دو تیم ایران – لائوس از ساعت 12:30 به وقت تهران آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها