کد خبر : 1846655 | 13 مهر 1401 ساعت 14:28 | 22.5K بازدید | 15 دیدگاه

عجیب‌ترین اتفاق ممکن در سال 2029

جادوی عربستان؛ المپیک زمستانی در صحرا!

روز گذشته کشور عربستان به عنوان میزبان مسابقات المپیک زمستانی آسیا در سال 2029 انتخاب شد.

جادوی عربستان؛ المپیک زمستانی در صحرا!

به گزارش "ورزش سه"، از ماه‌ها قبل انتظار می‌رفت که عربستان میزبانی المپیک زمستانی آسیا را در اختیار بگیرد اما در ابتدا چیزی به یک شوخی بود؛ چطور ممکن است در یک کشور صحرایی که هیچ بارش برفی در آن ثبت نمی‌شود، پیست اسکی به وجود بیاید؟ اما این عملیاتی است که به نظر سعودی‌ها موفق به انجامش شده‌اند. همچنان در چگونگی آن سوالات زیادی وجود دارد.

عربستان قصد دارد این مسابقات را در منطقه تروجینا برگزار کند؛ تروجینا از 6 ناحیه تشکیل شده که با روش‌هایی استثنایی ساخته شده و با ابتکارات مهندسی و فن معماری پیشرفته قرار است تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در اختیار ورزشکاران آسیایی قرار دهد.

شاهزاده محمد بن سلمان در زمان آغاز پروژه تروجینا عنوان کرده بود: این منطقه، سهم بزرگی را در گردشگری و ورزش‌های کوهستانی جهان خواهد داشت و همچنین عربستان را به اهدافی که در گردشگری دارد، نزدیک می‌کند. تروجینا نقش مهمی در گردشگری منطقه خواهد داشت و چنین پروژه‌ای در این جغرافیا، آغازگر اتفاقات بعدی خواهد بود.

پروژه تروجینا جزوی از یک برنامه‌ریزی منطقه‌ای در نیوم است که در مسافت ۵۰ کیلومتری از خلیج العقبه و در قلب مناطق صحرایی و در ارتفاعاتی بین ۱۵۰۰ متر تا ۲۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد و مساحت این منطقه نیز حدود ۶۰ کیلومتر مربع است. تروجینا از نظر دما نیز شرایط متمایزی دارد و در فصل زمستان دمای آن به زیر صفر درجه می‌رسد.

این پروژه که یکی از مهمترین پروژه‌های عربستان است و علاوه بر‌ میزبانی بازی‌های آسیایی، یک منطقه تفریحی نیز خواهد بود، در سال ۲۰۲۶ به اتمام خواهد رسید. در این منطقه یک دریاچه مصنوعی و یک روستا نیز افتتاح خواهد شد.

کاهش دمای هوا در تروجینا یکی از اتفاقات خاص در این منطقه خواهد بود. یکی دیگر از اتفاقات جالب نیز ساخت یک رود از دریای سرخ به این منطقه است. 

عربستان جذب بیش از ۷۰ هزار گردشگر و 7هزار ساکن دائمی در تروجینا و همچنین درآمد سه میلیارد ریالی را جزو اهداف خود تا سال ۲۰۳۰ قرار داد.‌

تروجینا اولین شهر میزبان مسابقات زمستانی در غرب آسیا خواهد بود؛ پیش از چین، کره جنوبی، قزاقستان و ژاپن میزبان این مسابقات بوده‌اند.

1750515
عربستان قصد دارد با ایجاد تنوع آب‌وهوایی و فصول مختلف در کشور خود، از رشته‌های مختلف ورزشی میزبانی کند.

دیدگاه‌ها