کد خبر : 1846873 | 14 مهر 1401 ساعت 22:09 | 295K بازدید | 29 دیدگاه

وحید شمسایی؛ اولین تورنمنت – اولین جام

ایران – ژاپن؛ فینال تکراری در فوتسال آسیا

ژاپن و ایران با عبور از سد تیم های ازبکستان و تایلند به دیدار پایانی جام ملت های فوتسال آسیا راه پیدا کردند و شنبه برگزار کننده بازی نهایی خواهند بود.

ایران – ژاپن؛ فینال تکراری در فوتسال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، در بازی نخست نیمه نهایی ژاپن در یک جدال سخت و نفس گیر با نتیجه دو بر یک از سد تیم ازبکستان گذشت و فینالیست شد و تصور می شد ایران هم در برابر تایلند برای پیروزی کار آسانی پیش رو نداشته باشد. نکته ای که مورد اشاره وحید شمسایی هم در بازیهای گروهی بود. او گفته بود فاصله ها در فوتسال خیلی نزدیک شده است و دیگر همانند دوران بازیگری ما نیست که ایران حریفان را با نتایچ پر گل شکست دهد.

در سالن سعد عبدالله کویت ایرانیان زیادی برای تشویق شاگردان وحید شمسایی حضور داشتند. تیم ملی با این ترکیب بازی را شروع کرد: سعید مومنی، مسلم اولاد قباد، حسین طیبی، محمد حسین درخشانی و سالار آقاپور. این شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا بود. این مسابقات در سال 2020 قرار بود در ترکمنستان برگزار شود اما به خاطر کرونا به 2022 و در کویت موکول شد.

1750868

در همان ثانیه های آغازین بازی پاس سعید مومنی پشت آخرین بازیکن تایلند به حسین طیبی رسید و بازیکن باتجربه تیم ملی فوتسال با یک کنترل خوب رو به دروازه تایلند شد و با یک ضربه حساب شده گل نخست تیم ملی فوتسال ایران را به ثمر رساند. این گل نوید یک بازی پر گل در نیمه اول را داد اما در ادامه تایلندی ها در مهار حملات تیم وحید شمسایی موفق عمل کردند و در نهایت نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی فوتسال ایران به پایان رسید. درخشش دروازه بان تیم ملی فوتسال حریف در نیمه نخست قابل اشاره بود. البته تایلندی ها که به نظر می رسد از چند بازیکن خارجی هم در ترکیب بهره می برند، در نیمه نخست روی ضربات از راه دور صاحب موقعیت شدند که این موقعیت ها به خوبی از سوی دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران یعنی سعید مومنی مهار می شد.

1750865

ایران در مرحله گروهی تیم های اندونزی، چین تایپه و لبنان را شکست داده بود و پیش از مصاف با تایلند، ویتنام را شکست داده بود. جالب اینکه ایران 15 بار در این مرحله از بازی ها حاضر شده بود که تنها دو بار شکست خورد و موفق به صعود به دیدار پایانی نشد. یک بار در برابر ژاپن و یک بار در برابر تایلند. البته تیم ملی فوتسال ایران در آخرین مصاف با تایلند این تیم را در مسابقات 2018 با نتیجه 8-1 شکست داده بود.

و اما در نیمه دوم؛ بازی باز هم با حملات تیم ملی فوتسال ایران شروع شد. در همان دقایق آغازین مهدی کریمی می توانست ایران را به گل برساند اما ضربه نهایی او کم دقت و بی جان بود. میدان داری و حملات ایران خیلی زود جواب داد و محمد حسین درخشانی به خوبی در مسیر ضربه سالارآقاپور قرار گرفت و با ضربه سر گل دوم تیم ملی فوتسال ایران و گل نخست خود را در این مسابقات به ثمر رساند. سالار آقاپور هم زننده 4 گل برای تیم ملی فوتسال ایران بوده است. این گل خیال تیم ملی فوتسال ایران را برای شکست تایلند راحت کرد و در ادامه مسیر شاگردان وحید شمسایی با روحیه بهتری بازی کردند. یک گل دیدنی از مسلم اولاد قباد روی یک شوت تماشایی. این گل روی کار تیمی نه، بلکه روی توپ گیری از حریف به دست آمد.

1750864

ایران 3 – تایلند صفر در فاصله 15 دقیقه مانده به پایان بازی. گل سوم فرصت خوبی بود تا وحید شمسایی از همه بازیکنانش در این بازی استفاده کند و به همین خاطر دست به تعویض های متعدد زد، به‌طوری‌که حتی حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال هم در نیمه دوم چند دقیقه ای روی نیمکت نشست. حملات تایلندی ها برای جبران گل خورده منجر به ایجاد موقعیت هایی روی دروازه تیم ملی فوتسال ایران شد که خوشبختانه سعید مومنی همانند نیمه اول در نیمه دوم هم آماده نشان داد. روی یک کار خوب تیمی دیگر به گل چهارم رسیدیم و این بار هم زننده گل تیم ملی فوتسال ایران مسلم اولاد قباد بود. در فاصله 12 دقیه مانده به پایان بازی. تیم ملی فوتسال ایران به همان اندازه که در نیمه نخست گل نزده بود در نیمه دوم گل زد. گل دوم تیم ملی فوتسال ایران در این بازی روی گل پنجم تکرار شد. سالار آقاپور شوت زد و محمد حسین درخشانی در مسیر شوت، توپ را به دروازه هدایت کرد تا زننده گل دومش در این دیدار باشد.

1750866

بعد از گل پنجم تایلندی ها 5 نفره حمله می کردند تا این شکست را کمرنگ تر کنند. خوشبختانه این موقعیت موجب تجربه وضعیت جدید از سوی تیم ملی فوتسال ایران شد. شاگردان وحید شمسایی در دقایق پایانی هم در دفاع خوب کار کردند و همه در حمله. دو موقعیت طلایی با وجود دروازه خالی تایلند از دست رفت.
حالا وحید شمسایی در قامت سرمربی تیم ملی فوتسال و در اولین حضور در آستانه فتح یک جام مهم قرار دارد. او با یک تیم جوان شده راهی کویت شده  و حالا قهرمانی در جام ملت های آسیا می تواند از انتخاب او دفاع کند. ایران – ژاپن یک بازی تکراری در فینال جام ملت های فوتسال آسیا؛ شنبه منتظر این بازی باشید. ساعت 20:30.

ویدئو: 261566

دیدگاه‌ها