کد خبر : 1846909 | 15 مهر 1401 ساعت 12:56 | 145.9K بازدید | 24 دیدگاه

گل تاریخی برای باشگاه قبرسی مقابل یونایتد

اعلام آمادگی کریم برای جایگزینی سردار بدون شادی

گل کریم انصاری‌فرد به منچستریونایتد در کانون توجهات قرار گرفته است.

اعلام آمادگی کریم برای جایگزینی سردار بدون شادی

به گزارش "ورزش سه"، فرار تماشایی انصاری‌فرد از پشت دفاع منچستریونایتد و ضربه دقیق به ده‌خیا که دروازه او را باز کرد، باعث شد تا اومونیا از شیاطین سرخ پیش بیفتد و نیمه نخست را پیروز به رختکن برود.

انصاری‌فرد این گل را در حالی به ثمر رساند که خط دفاع منچستر تا آخرین لحظه برای انداختن او در تله آفساید تلاش کرد اما آن‌طور که VAR نشان داد، مهاجم اومونیا در خط مساوی با آخرین مدافع سرخ‌پوش حرکت کرد و ضربه نهایی را نیز با تجربه بالای خود زد تا کاری از دست ده‌خیا بر نیاید.

اگرچه این شاید مهم‌ترین گل باشگاهی انصاری‌فرد بود اما او ترجیح داد پس از گل دست‌های خود را بالا ببرد و خوشحالی خاصی انجام ندهد و پذیرای بازیکنان هم‌تیمی خود باشد که با هیجان، خود را به او می‌رساندند. لحظاتی بعد از این گل بود که در شبکه اجتماعی و حتی بین کاربران انگلیسی زبان، گل انصاری‌فرد و واکنش او، مورد توجه قرار گرفت و توییت‌های زیادی درباره آن زده شد.

1750937

پس از پایان بازی نیز وبسایت‌های قبرسی درباره این گل نوشتند و آن را یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ باشگاه اومونیا خواندند که باعث شد تا اومونیا به صدمین گل تاریخ خود در بازی‌های اروپایی برسد.

اولین گل اروپایی این باشگاه قبرسی سال 1965 توسط ملیس آسپروس در جام برندگان اروپا مقابل المپیاکوس زده شد و اومونیا 57 سال زمان نیاز داشت تا تعداد گل‌های خود را سه رقمی کند و این اتفاق با ضربه کریم انصاری‌فرد در یکی از دشوارترین بازی‌های اومونیا به ثمر رسید تا این مهاجم ایرانی در تاریخ باشگاهش ماندگار شود.

1750936

قهرمان لیگ قبرس البته نتوانست از این گل دفاع کند اما شاید بازی مقابل منچستریونایتد بهترین زمان برای این بود که گل شماره 100 زده شود؛ دیداری که البته اومونیا از حیثیت لیگ قبرس نیز دفاع کرد و نشان داد که فوتبال این کشور در سال‌های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اومونیا پیش از این در مقابل تیم‌های بزرگ دیگر نظیر منچسترسیتی، یوونتوس و آرسنال هم موفق به گلزنی شده بود اما این تیم سفید و سبزپوش شهر نیکوزیای قبرس تا حالا هرگز تا این حد به پیروزی برابر یک تیم بزرگ اروپایی نزدیک نشده بود و از این رو گل انصاری‌فرد اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

انصاری‌فرد که پیش از این در جام جهانی، اولین گل تاریخ ایران مقابل پرتغال را زده بود، حالا زننده نخستین گل بازیکنی ایرانی به منچستر در دیداری رسمی لقب گرفت اما او لحظات هیجان‌انگیز بعد از گل را با سکوت و آرامش و دستان بالا رفته سپری کرد.

1750934

کریم که البته خیلی اهل فضای مجازی نیست، حالا در صفحه اینستاگرامش پذیرای طرفدارانی خواهد بود که او را «مهاجمی قدرنادیده» می‌دانند؛ مهاجمی که پس از ماجراهای پیش آمده در باشگاه آاک آتن، شاید کمتر مورد توجه قرار داشت اما حالا دوباره به کانون توجهات بازگشته و احتمالا به سوی سومین جام جهانی خود حرکت می‌کند؛ جایی‌که باتوجه به مصدومیت احتمالی سردار آزمون، کریم نقش پررنگ‌تری در تیم سرمربی مورد‌علاقه‌اش، کارلوس کی‌روش، خواهد داشت.

1750935

دیدگاه‌ها