کد خبر : 1846936 | 15 مهر 1401 ساعت 15:32 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیمات جدید کمیته فوتسال AFC به ریاست تاج

کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در کوالالامپور تشکیل جلسه داد.

تصمیمات جدید کمیته فوتسال AFC به ریاست تاج

به کزارش "ورزش سه" کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سومین نشست خود که امروز در کویت برگزار شد، از برگزاری جام ملت های آسیا پس از چهار سال وقفه تمجید کرد.
این کمیته که ریاست آن بر عهده مهدی تاج است، راهیابی به فینال را به ایران و ژاپن، دو فینالیست آن تبریک گفت و برای آنها در مسابقه فردا آرزوی موفقیت کرد و کویت به عنوان میزبان این تورنمنت قدردانی کرد.

با بازگشت امن فوتبال به قاره و با کاهش تدریجی محدودیت‌های سفر، کمیته موافقت کرد که با برگزارکنندگان تمام مسابقات ملی، رده‌های سنی و مقدماتی AFC هماهنگ شود تا جداسازی منطقه‌ای در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا از نسخه 2024 به بعد حذف شود.

با توجه به بهبود مستمر وضعیت سلامتی آسیا از همه‌گیری، کمیته تصمیم گرفت به کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا توصیه کند که از سال 2023 اعمال قوانین ویژه مربوط به مسابقات فوتسال AFC در طول همه‌گیری کووید-19 (نسخه 2021) را متوقف کند.

 کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سومین نشست خود که امروز در کویت برگزار شد، از بازگشت پیش بینی شده جام ملت های آسیا پس از چهار سال وقفه تمجید کرد.
این کمیته به ریاست مهدی تاج، راهیابی به فینال فردا را برای دو فینالیست جمهوری اسلامی ایران و ژاپن تبریک و آرزوی موفقیت کرد و از میزبان، فدراسیون فوتبال کویت (KFA) قدردانی کرد.

با بازگشت ایمنی به قاره و با کاهش تدریجی محدودیت‌های سفر، کمیته موافقت کرد که با تمام مسابقات ملی، رده‌های سنی و مقدماتی AFC هماهنگ شود تا جداسازی منطقه‌ای در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا از نسخه 2024 به بعد حذف شود.

با توجه به بهبود مستمر از همه‌گیری، کمیته تصمیم گرفت به کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا توصیه کند که از سال 2023 اعمال قوانین ویژه مربوط به مسابقات فوتسال AFC در طول همه‌گیری کووید-19 (نسخه 2021) را متوقف کند.

کمیته همچنین به چالش‌های پیش روی چندین انجمن عضو و تیم‌های شرکت‌کننده مانند محدودیت‌های سفر و دوره‌های قرنطینه طولانی اشاره کرد و اذعان داشت که انصراف چین و ماکائو از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا فوتسال AFC 2022 به دلیل شرایط اضطراری در این کشورها رقم خورد.

این کمیته رویکرد جدید برای تمرکززدایی از سازمان‌دهی مسابقات قهرمانی فوتسال باشگاه‌های آسیا به اتحادیه‌های منطقه‌ای از سال 2023 به بعد را با پیشنهاد به اداره برای بررسی امکان‌سنجی برگزاری مسابقات قهرمانی نهایی تصویب کرد.

علاوه بر این، کمیته پیشنهاد اتخاذ رویکردی ثابت در همسویی با سایر مسابقات AFC را با توجه به لغو محدودیت‌های اعمال‌شده (که منجر به اخراج نشده است) از مرحله مقدماتی تصویب کرد. این بدان معنی است که برای اطمینان از تعادل برای همه تیم های فینال، چنین احتیاط هایی به مرحله نهایی منتقل نمی شود.

با در نظر گرفتن این که چندین تیم کارشناسی ارشد هنوز در حال بررسی میزان بهبودی از چالش‌های همه‌گیری هستند، کمیته نیاز به تأخیر برگزاری دوره‌های مربیگری در فوتسال و فوتبال ساحلی AFC را همانطور که قبلاً تأیید شده بود، تأیید کرد.

مقرر شد برای مسابقات قهرمانی فوتسال AFC (برای تیم ملی مردان و تیم ملی زیر 20 سال مردان)، سرمربیان به مدرک سطح 3 از سال 2025 تا 2026 و مجوز پرودیپلم از سال 2027 به بعد نیاز داشته باشند، در حالی که کمک مربیان باید دارای مجوز سطح 2 از 2025 تا 2026 و سطح 3 در سال بعد از آن باشند.

علاوه بر این، مربیان دروازه‌بانی و مربیان بدنساز نیز باید دارای مجوز سطح 2 از فصل 2027 به بعد باشند.

این در حالی است که سرمربیان جام ملت‌های آسیا فوتبال ساحلی باید در فصل‌های 2026 تا 2028 گواهینامه سطح 2 داشته باشند و مربیان دستیار، دروازه‌بان و مربیان آمادگی جسمانی باید در همان دوره دارای گواهینامه سطح 1 باشند.

تمامی تصمیمات برای اجرایی شدن باید توسط کمیته اجرایی AFC تایید شود.

دیدگاه‌ها