کد خبر : 1846998 | 15 مهر 1401 ساعت 19:34 | 36.4K بازدید | 52 دیدگاه

سمیعی: دست‌هایی در کار است تا قهرمان نشویم

حمله معاون استقلال به داور؛ مطمئنم عامدانه بود!

معاون حقوقی باشگاه استقلال می‌گوید داور مسابقه با فولاد پنالتی‌ها را دیده و نگرفته؛ او اعتقاد دارد این برخورد عمدی است.

حمله معاون استقلال به داور؛ مطمئنم عامدانه بود!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از تساوی یک بر یک استقلال وفولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی اعضای تیم آبی پوش اعتراض زیادی به عملکرد حمید حاج‌ملک داور مسابقه داشتند. بعد از بازی فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال نیز در این خصوص مصاحبه‌ تندی انجام داد و حرف‌های مهمی را بر زبان آورد.
مشروح صحبت‌های فرشید سمیعی را در ادامه می‌خوانید:

**دست‌هایی در کار است...
دست‌هایی در کار است که استقلال بار دیگر قهرمان نشود. این حوادث طبیعی نبود و تیم داوری روز سیاهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فوتبال ما رقم زد.

**مطمئنم عامدانه بود
اطمینان دارم این اتفاق عامدانه بود تا جلوی قهرمانی مجدد استقلال گرفته شود. این داوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هیچ‌گاه در مورد هیچ بازی دیگری مشاهده نخواهید کرد. صحنه‌های 50-50 و صحنه‌هایی که هیچ برخوردی در درون 18 قدم صورت نمی‌گیرد و بازیکن با خودش درگیر می‌شود پنالتی می‌گیرند.

**داور دید و پنالتی را نگرفت
امروز دست‌کم دو پنالتی صد درصد استقلال گرفته نشد. چرا؟ چرا داور پنالتی محرزی که مقابل چشمش است و هیچ مشکلی برای دیدن آن ندارد اعلام نمی‌کند؟ چرا باید استقلال همیشه در صدر تیم‌هایی باشد که بابت نگرفتن پنالتی حق‌شان تضییع می‌شود؟

**بیشترین ضرر را از داوری دیده‌ایم
سال گذشته ما جدول درست نکردیم اما صدا و سیما برنامه‌ای درست کرد که مشخص شد استقلال بیشترین ضرر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی اشتباهات داوری دیده است. امسال هم بار دیگر این اتفاق افتاده، چرا همیشه ضرر‌کنندگان و ذی‌نفعان از اشتباه داوری یک تیم هستند. چرا همیشه استقلال ضرر می‌کند و یک بار اشتباه داوری به سودش نیست.

**روز سیاه داوری رقم خورد
صد درصد، اما مشکل این نیست. بارها شکایت کرده‌ایم، چه فایده‌ای داشته؟ یک هفته به داور بازی نمی‌دهند. می‌گویند مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کرده و بررسی می‌کنیم. به قول تمام پیشکسوتان مستقل داوری روز سیاه داوری رقم خورد. از ابتدای فصل اشتباه پشت اشتباه به ضرر تیم ما بوده است.  مگر می‌شود این همه اشتباه کرد، همه این اشتباهات هم مقابل چشمان داور است.

**اولین بار است ساپینتو چنین چیزهایی می‌بیند
ساپینتو در تجربه مربیگری‌اش چنین چیزهایی ندیده که یک مربی از قبل آماده باشد تا با الفاظ نامناسب پرتغالی به ساپینتو بی‌احترامی کند. اولین باری است که این چیزها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عمرش می‌بیند. با این جو فوتبالی باید این مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یاد بگیرد.

**دست کم دو پنالتی برای ما گرفته نشد
دست‌‌کم دو پنالتی برای ما گرفته نشد، اما در چنین لیگی اولین بار است که برای ما پنالتی صد درصد نمی‌گیرند؟ از ابتدای فصل چند بار اشتباه داوری به ضرر استقلال شده و چند امتیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده‌ایم. همین مسائل می‌تواند قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ما بگیرد. بحث ما این است که داور می‌بیند و نمی‌گیرد. مشکل ما این است که نمی‌گوییم او نمی‌بیند. به چه دلیل این اشتباهات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رقیبان استقلال نمی‌بینیم.

**شکایت از داوری نتیجه می‌دهد؟
خیر جواب نداده، سوال ما این است چرا اشتباهات همیشه به ضرر یک تیم و به سود یک تیم دیگر است. چرا این مسائل تغییر نمی‌کند و برعکس نمی‌شود. مگر نمی‌گویید سهوی است و عامدانه نیست؟ پس چرا همیشه به ضرر ما رخ می‌دهد؟ تا چه زمانی این موضوع ادامه دارد؟ به همین دلیل فوتبال ما رشد نمی‌کند. به همین دلیل نمی‌توانیم بار دیگر قهرمان شویم.

**جلسه کمیته انضباطی ساپینتو؟
هنوز این جلسه برگزار نشده، قرار است دوشنبه برگزار شود و احتمالا حضوری خواهد بود.

دیدگاه‌ها