کد خبر : 1847102 | 16 مهر 1401 ساعت 10:45 | 73.3K بازدید | 23 دیدگاه

هنوز پیشنهاد رسمی آرسنال به دست طارمی نرسیده

خبرنگار پرتغالی: ساپینتو آرام باش قهرمان می‌شوی!

خبرنگار پرتغالی می‌گوید که تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی برای جذب مهدی طارمی به دست پورتو نرسیده است.

خبرنگار پرتغالی: ساپینتو آرام باش قهرمان می‌شوی!

به گزارش "ورزش سه"، درخشش مهدی طارمی در لباس پورتو باعث شده است که سوژه بسیاری از رسانه‌های کشور پرتغال به اخبار و حواشی این بازیکن باشد.  مهاجم بوشهری که نقش مهمی در موفقیت‌های پورتو طی 2 فصل گذشته داشت، با چالش‌های متفاوتی از سوی رقبای پورتو و به‌خصوص اسپورتینگ و بنفیکا روبرو شد.

مدیران پورتو در اظهارنظرهای مختلفی اعلام کردند که کمپینی برای برهم‌زدن تمرکز طارمی تشکیل شده و این اتفاقات را شرم‌آور خوانده و خواستار پایان‌دادن به این مسائل شدند. اتفاقی که پس از مصاحبه خبرنگار شبکه اسپورت تی‌وی با طارمی و اتهام شبیه‌سازی و تمارض او به مهاجم ایرانی پورتو، نمود بیشتری پیدا کرد.

در روزهای اخیر نیز شایعاتی در خصوص تمایل آرسنال به این بازیکن منتشر شد و به همین بهانه با سرجیو پیرس روزنامه‌نگار، گزارشگر و خبرنگار روزنامه اینترنتی Maisfutebol پرتغال گفت‌وگو داشتیم که شرح مصاحبه خبرنگار ورزش سه با وی را در زیر می‌خوانیم:

* همیشه اخبار انتقال طارمی به باشگاه‌های بزرگ اروپایی را به نقل از رسانه‌های پرتغالی می‌شنویم. جدیدترین آن پیشنهاد آرسنال است. کدام یک از این پیشنهادها جدی‌تر بود؟
بله این اخبار و شایعات همواره در بازار وجود دارد و در بازار نقل و انتقالات تابستانی نیز، اخباری مبنی بر علاقه چلسی به مهدی طارمی به گوش می‌رسید. اکنون نیز شایعاتی در مورد علاقه 2 باشگاه بزرگ انگلیسی یعنی چلسی و آرسنال به گوش می‌رسد. تا جایی که من می‌دانم، هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای جذب طارمی به باشگاه پورتو نرسیده و این اخبار هرگز رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفته است.

* باتوجه‌ به اینکه طارمی در پایان فصل تقریباً 31 ساله می‌شود، به نظر شما می‌تواند به یک باشگاه درجه یک اروپایی بپیوندد؟
فکر می‌کنم او هنوز هم می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد. به نظر من، مثلاً او می‌تواند در لیگ برتر بازی کند. طارمی در مقطع کنونی، در حال طی‌کردن بهترین دوران حرفه‌ای خود در فوتبال است و می‌تواند در تیمی از لیگ جزیره بازی کند.

1751270

* تقریباً بعد از هر بازی پورتو، هواداران اسپورتینگ و بنفیکا مهدی طارمی را به شبیه‌سازی و فریب داوران متهم می‌کنند. چقدر با این موضوع موافقید؟ آیا طارمی واقعاً شبیه‌سازی می‌کند؟
طارمی بازیکنی است که جریان بازی را زودتر و جلوتر از حریفانش می‌بیند و آن را پیش‌بینی می‌کند. او این را زمانی که پاس گل می‌دهد و هنگامی که از حریفان خطای پنالتی می‌گیرد، ثابت کرده است. تقریباً هر بار که طارمی خطا می‌گیرد، به این دلیل است که او این توانایی را دارد تا مدافع حریف را مجبور به انجام خطا کند. تعداد دفعات ناچیزی وجود دارد که او اقدام به شبیه‌سازی کرده باشد. اما، با وجود VAR در مسابقات، می‌توانیم بگوییم بسیار نادر است که یک داور، خطای پنالتی را تأیید کند که در اصل شبیه‌سازی بوده است.

* باشگاه اسپورتینگ فصل گذشته اطلاعیه‌ای علیه طارمی صادر کرد که بازتاب‌های زیادی در ایران داشت. به نظر شما کار باشگاه اسپورتینگ حرفه‌ای بود؟
من با انتشار آن بیانیه موافق نیستم و جای شکی نیست که این کار، به‌هیچ‌وجه حرفه‌ای نبود. این بیانیه در اینجا و در پرتغال نیز بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

* از محبوبیت طارمی در پرتغال بگویید. فکر می‌کنم او محبوب‌ترین بازیکن فعلی پورتو است.
او یک پدیده در اینستاگرام است و احتمالاً محبوب‌ترین بازیکن پورتو در کنار پپه.

* اگر به‌خاطر داشته باشید، در دیدار ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 روسیه، مهدی طارمی در دقیقه 94 یک موقعیت عالی را از دست داد. اگر طارمی در آن صحنه گل می‌زد، ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌رفت و پرتغال حذف می‌شد. در آن لحظه شما و هواداران پرتغالی چه حسی داشتید؟
می‌توانم بگویم لحظه سختی بود و پس از اینکه آن موقعیت بزرگ از دست رفت، هواداران تیم ملی پرتغال نفس راحتی کشیده و احساس آرامش داشتند. پس از آن بود که طارمی به پرتغال آمد و همه در ریو آوه متوجه شدند که این بازیکن، همان شخصی است که مقابل پرتغال آن موقعیت بزرگ را از دست داد. البته او سپس به سوژه‌ای برای مجادلات میان پورتو و اسپورتینگ تبدیل شد.

1751271

* علی دایی به‌عنوان سرشناس‌ترین فوتبالیست تاریخ ایران، نتوانست در جام جهانی بدرخشد و در تیم ملی نیز پایان خوبی نداشت. آیا فکر می‌کنید ممکن است پایان مشابهی نیز برای رونالدو رخ دهد؟
البته من با این موضوع مخالفم و مطمئن نیستم که چنین اتفاقی رخ دهد. پیش‌ از این، رونالدو اعلام کرده بود که می‌خواهد در یورو 2024 نیز بازی کند، پس جام جهانی قطر نمی‌تواند به معنای پایان کار CR7 در تیم ملی پرتغال باشد.
* اگر بخواهید بهترین مربیان پرتغالی حال حاضر فوتبال جهان را در لیست 5 مربی معرفی کنید، آن لیست را چگونه پر می‌کنید؟
سرجیو کونسیسائو، روبن آموریم، آبل فریرا، ژوزه مورینیو و ویتور پریرا.

* امسال به نظر می‌رسد پرتغال یکی از پرستاره‌ترین نسل‌های فوتبال را بعد از جام جهانی 2006 دارد. فکر می‌کنی تیم کشورت به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی راه پیدا کند؟
برای اولین‌بار است که پرتغال بازیکنانی با این کیفیت و توانایی در اختیار دارد. به نظر من با این نفراتی که اکنون در تیم ملی هستند، پرتغال باید بتواند تا فینال جام جهانی برود، اما مطمئن نیستم که فرناندو سانتوس بتواند از نسل جوان بزرگی که در اختیار دارد، به‌خوبی استفاده کند.

* شانس ایران برای صعود از گروه خودش در جام جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟ به‌خصوص که هم‌وطن شما کارلوس کی‌روش به نیمکت ایران بازگشته است.
صعود از این گروه آسان نیست. ایران تیم خوبی دارد؛ اما فکر می‌کنم پس از آمریکا و انگلیس، کاندیدای صعود به مرحله بعد خواهد بود.

* امسال 2 سرمربی پرتغالی در لیگ ایران حضور دارند. ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس. آنها 2 تیم بزرگ فوتبال ایران را با بازیکنانی هم سطح هدایت می‌کنند. احتمال موفقیت کدام یک را بیشتر می‌بینی؟
هم ساپینتو و هم مورایس مربیان خوبی هستند که شانس بزرگی برای موفقیت در ایران خواهند داشت. من فکر می‌کنم پرتغال یک مدرسه عالی از مربیان دارد، بسیاری از مربیان پرتغالی کارهای بسیار خوبی در سراسر جهان انجام می‌دهند.

1751272

* استقلال پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیاست. به‌عنوان یک خبرنگار پرتغالی فکر می‌کردی ساپینتو بتواند با این رکورد هدایت این تیم را بر عهده بگیرد؟
ساپینتو به‌عنوان مربی و یک بازیکن سابق فوتبال تجربه زیادی دارد. هرچند او کمی خلق‌وخوی تندی دارد، اما از دانش مربیگری برخوردار است. اگر او گاهی اوقات رفتارش را کنترل کند، می‌تواند به اهدافش برسد.

* از زمان ورود ساپینتو به ایران، او یک کارت قرمز دریافت کرده و یک بازی نیز محروم شده است. توصیه شما به ساپینتو برای کنترل این هیجان چیست؟
کنترل هیجان ساپینتو به‌هیچ‌وجه آسان نیست. این خلق‌وخو، شیوه زندگی او در فوتبال است. گفتن این جمله به ساپینتو که آرامش داشته باش، آسان است. اما زمانی که یک مسابقه فوتبال را با این‌ همه اشتیاق احساس می‌کنید، کنترل خشم و هیجان آسان نیست.

* اگر حرف پایانی داری؟
برای ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم، البته به‌جز در دیدار احتمالی با پرتغال.

دیدگاه‌ها