کد خبر : 1847109 | 16 مهر 1401 ساعت 11:12 | 35.4K بازدید | 6 دیدگاه

موج حملات و انتقادات به گری نویل؛

قطری‌ها با پول اسطوره انگلیس را گول زدند

گری نویل، اسطوره فوتبال انگلیس و یکی از منتقدان قطری‌ها حالا با آن ها یک قرارداد هنگفت امضا کرده است.

قطری‌ها با پول اسطوره انگلیس را گول زدند

به گزارش "ورزش سه"، «وقتی ثروت هنگفتی را که این کشور غرق در آن است، می بینید و سپس متوجه می‌شوید که مردمی که استادیوم می سازند و بیشترین فداکاری ها را می کنند چگونه زندگی می کنند، به سادگی نمی‌توانید آن را باور کنید. این نوعی نابرابری است که شما حتی نمی توانید تصور کنید، کاملا تکان‌دهنده است. این من را آزار می‌دهد.» این صحبت های گری نویل، ملی‌پوش سابق انگلیس است که 10 روز پیش به قطر سفر کرد و شرایط سخت معیشتی کارگرانی که در ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی شرکت داشتند، از نزدیک دید و به اسکای اسپورتس گزارش داد.

موضوع وضعیت معیشتی و استثمار بیش از حد کارگران خارجی که در ساخت ورزشگاه قطر شرکت کرده اند (یا در حال مشارکت) هستند، یکی از بزرگترین جنجال‌های مربوط به جام جهانی پیش رو است. سازمان‌های غیردولتی به طور مداوم قطر را به خاطر رفتار قتل‌آمیزش نسبت به این افراد محکوم می‌کنند. مثلا اطلاعات گاردین نشان می‌دهد که 6500 کارگر از هند، پاکستان، بنگلادش، نپال و سریلانکا در کارگاه‌های ساختمانی قطر کشته شده‌اند.

با این حساب، حضور نویل، یعنی شرکت او در مستند اسکای که به موضوع مورد بحث می پردازد، با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان اروپایی مواجه شد. با این حال، به نظر می رسد که اکنون کل داستان یک چرخش غیرمنتظره پیدا کرده است. دیلی میل ادعا کرد که نویل قراردادی بسیار پرسود امضا کرده است که بر اساس آن در مسابقات جام جهانی در بین اسپورت و آی تی وی که متعلق به ناصر الخلیفی سرمایه‌دار قطری و مالک پاری سن ژرمن است، به عنوان کارشناس حاضر خواهد شد.

میرر گزارش می دهد که این مرد انگلیسی 47 ساله یکی از پردرآمدترین کارشناس‌های تلویزیونی در جام جهانی خواهد بود و اشاره می کند که او می تواند تا 500 هزار پوند درآمد داشته باشد. نویل در توییتر اعلام کرد: "بله، من به جام جهانی می‌روم و برای ITV و Bein کار خواهم کرد. همان‌طور که سال‌ها این کار را می کنم و به صحبت در مورد این مسائل ادامه می‌دهم."

البته این توییت گری نویل نه تنها باعث نشد که موج انتقادات نسبت به او کاهش پیدا کند بلکه فشارها روی این مدافع سابق تیم ملی انگلیس به خاطر همکاری با قطری‌ها دو چندان هم شده است.

دیدگاه‌ها