کد خبر : 1847234 | 16 مهر 1401 ساعت 22:17 | 357.5K بازدید | 270 دیدگاه

شمسایی در لباس جدید جام نگرفت؛

تقدیم قهرمانی آسیا به ژاپن با اشتباه‌های عجیب

فوتسالیست‌های ایران با فرصت‌سوزی زیاد و سه اشتباه عجیب جام قهرمانی آسیا را به ژاپن دادند.

تقدیم قهرمانی آسیا به ژاپن با اشتباه‌های عجیب

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران که پس از نمایش فوق‌العاده در دور گروهی و دو برد پُر گل در مراحل یک‌چهارم و نیمه نهایی جام حذفی به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا راه پیدا کرده بود، امشب در مسابقه فینال با وجود یک بازی هجومی نتوانست از سد ژاپن عبور کند و به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد.

شاگردان وحید شمسایی که پس از صدرنشینی در گروه C جام ملت‌های آسیا و سه برد مقابل تیم‌های اندونزی، چین تایپه و لبنان به مرحله حذفی رسیده بودند و در ادامه نیز برابر تیم‌های ویتنام و تایلند به برتری دست یافتند، امشب هم در جدال قهرمانی آسیا با ژاپن، با سه اشتباه، سه گل دریافت کردند و مغلوب شدند.

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در سالن سعد عبدالله کویت مقابل ژاپن قرار گرفت که با وجود مدیریت بازی و کنترل توپ، نتوانست تا پنج دقیقه مانده به پایان نیمه نخست به گل برسد و حملات‌شان یکی پس از دیگری هدر رفت.

آرتور اولیویرا، کاپیتان ژاپن در دقیقه ۸ جدی‌ترین موقعیت این تیم را به وجود آورد و پس از اینکه نفوذ سریعی از سمت چپ انجام داد، اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه نوک پای او به تیرک عمودی دروازه ایران برخورد داشت و دفع شد و یک دقیقه پس از آن هم شوت تماشایی اولیویرا از روی ضربه ایستگاهی را سعید مومنی به زیبایی دور کرد تا دروازه شاگردان شمسایی بسته بماند.

1751493

فوتسالیست‌های ایران نزدیک بود در دقیقه ۱۰ روی پاس مسلم اولادقباد و حرکت تکنیکی حسین طیبی پشت محوطه جریمه ژاپن به گل اول برسند که تکل خطرناک و خطای یوشیکاگاوا روی کاپیتان تیم ملی موجب شد تا این بازیکن سامورایی‌ها با کارت زرد جریمه شود و این ضربه ایستگاهی نیز با شوت طیبی و مهار گلر ژاپن تبدیل به گل نشد.

در شرایطی که ایران کنترل بازی را در دست گرفته و یک شوت خطرناک هم توسط سالار آقاپور به سمت دروازه ژاپن زده بود، سامورایی‌ها روی ضد حملات برنامه داشتند که روی یکی از حرکت‌های این تیم، علیرضا جوان در دقیقه ۱۳ بخاطر جلوگیری از شکل‌گیری موقعیت حریف کارت زرد گرفت.

اوچی‌مورا در دقیقه ۱۴ موقعیت خطرناک دیگری برای ژاپن به وجود آورد که شوت محکم او را سعید مومنی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد و ثانیه‌هایی پس از آن هم که ایران در آستانه زدن گل روی یک ضد حمله سریع بود، ناگاساکا با کشیدن پیراهن سعید احمدعباسی او را متوقف کرد تا سومین اخطار بازی را بگیرد.

فوتسالیست‌های ایران که با گردش توپ به دنبال باز کردن بازی و رسیدن به گل بودند، در دقیقه ۱۵ با یک توپ‌گیری عالی توسط علیرضا رفیعی‌پور، پاس در عرض مسلم اولادقباد و در ادامه پاس رو به جلوی مهدی کریمی به پشت محوطه جریمه ژاپن، با چرخش و شوت تماشایی سعید احمدعباسی تور دروازه سامورایی‌ها را به لرزه درآوردند.

در شرایطی که لحظاتی از گل ایران گذشته بود، ژاپن در فاصله ۴ دقیقه و ۲۳ ثانیه مانده تا پایان نیمه اول روی پاس رو به جلوی کوروموتو دروازه‌بان خود و اشتباه درخشانی در دفع توپ، توسط کازویا شیمیزو به گل تساوی دست یافت.

1751494

شاگردان شمسایی پس از دریافت گل تساوی به خودشان آمدند و دو بار توسط حسین طیبی و سالار آقاپور دروازه ژاپن را تهدید کردند که درخشش کوروموتو با دفع توپ مانع از رسیدن فوتسالیست‌های ایران به گل دوم شد.

احمدعباسی در فاصله یک دقیقه به پایان نیمه اول نزدیک بود گل دوم خود و ایران را بزند که بازهم دروازه‌بان ژاپن درخشید و توپ را دفع کرد و در نهایت دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند.

ثانیه‌هایی از شروع نیمه دوم گذشته بود که احمدعباسی با یک دریبلِ لب‌خط و شوت نوک پا در آستانه گلزنی قرار داشت ولی بازهم گلر ژاپن مثل نیمه اول درخشید و دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

1751495

پس از حملات متوالی شاگردان شمسایی طی دو دقیقه ابتدایی نیمه دوم، بازی متعادل پیگیری می‌شد و دو تیم حملات کمی روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند که البته موقعیت‌های ایران بهتر بود و یکبار هم مهدی کریمی در دقیقه ۲۶ نتوانست دروازه خالی ژاپن را باز کند و توپ را از روی تیرک افقی به بیرون زد.

رفیعی‌پور در دقیقه ۲۶ بخاطر جلوگیری از حمله ژاپن کارت زرد گرفت که ضربه ایستگاهی به دست آمده برای ژاپن در میانه زمین را آرتور اولیویرا روی غفلت بازیکنان ایران و اشتباه عجیب سعید مومنی با یک شوت دیدنی که به تیرک عمودی دروازه هم اصابت داشت، تبدیل به گل کرد.

احمدعباسی در دقیقه ۲۸ بهترین موقعیت برای زدن گل تساوی تیم ملی ایران را داشت که ضربه او از زاویه بسته بی‌دقت بود و با اختلاف زیاد از دروازه ژاپن راهی اوت شد و ثانیه‌هایی بعد هم شوت آقاپور از میانه زمین به کرنر رفت و در ادامه نیز شوت این بازیکن را کوروموتو به زیبایی به کرنر فرستاد.
اولیویرا در دقیقه ۳۰ بخاطر خطا روی حسین طیبی کارت زرد گرفت که ضربه ایستگاهی ایران با پاس در عرض کاپیتان تیم ملی را آقاپور نتوانست بهره ببرد و ضربه این بازیکن از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت و شوت تماشایی طیبی با پای چپ هم در دقیقه ۳۲ با واکنش دیدنی گلر سامورایی‌ها دفع شد.

1751497
کاپیتان ژاپن که از غفلت گلر تیم ملی استفاده کرد و گل دوم سامورایی‌ها را زد، این چنین در بغل نیمکت‌نشینان به شادی پرداخت

مهدی کریمی در دقیقه ۳۳ فرصت عالی گلزنی مقابل ژاپن را از دست داد و ضربه او به بدن دروازه‌بان حریف برخورد کرد و ثانیه‌هایی بعد هم سعید مومنی با یک واکنش عالی مانع از رسیدن ژاپن به گل سوم شد.

وحید شمسایی در فاصله ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه مانده به پایان بازی رو به سیستم پاورپلی(استفاده از یک بازیکن به جای دروازه‌بان) آورد و حسین طیبی را جانشین سعید مومنی کرد تا با این روش نتیجه را جبران کند.

1751496

در دقیقه ۳۸ نزدیک بود ایران به گل تساوی برسد که شوت مهدی کریمی با کمترین اختلاف از کنار دروازه ژاپن راهی اوت شد و البته ثانیه‌هایی بعد تیم ایران خوش شانس بود که روی شروع مجدد گلر ژاپن گل سوم را دریافت نکرد.

حسین طیبی که یار کمکی ایران در زمین بود، در دقیقه ۳۹ با شوت زمینی تیرک عمودی دروازه ژاپن را به لرزه درآورد تا بدشانسی آنها برای زدن گل تساوی ادامه‌دار باشد که البته لحظاتی بعد هم کاپیتان تیم ملی یک موقعیت ژاپن را به خوبی مهار کرد و با شروع مجدد مسابقه، حمله دیگری برای ایران به وجود آورد.

در شرایطی که ۲۵ ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود، سعید احمدعباسی با یک پاس رو به عقب عجیب و غریب در منطقه‌ای که هیچ بازیکنی حضور نداشت، دروازه خالی ایران از دروازه‌بان را باز کرد تا ژاپن با خیال راحت لحظات باقی مانده را با برتری سه بر یک دنبال کند.

1751506
حسین طیبی، کاپیتان شایسته تیم ملی فوتسال در بازی فینال، یک کلاس متفاوت از بازی خود نسبت به تمام بازیکنان به نمایش گذاشت، اما درخشش او برای رساندن تیمش به قهرمانی کافی نبود و بی‌دقتی بازیکنان جوان کاری کرد تا دروازه ژاپن بیش از دو بار باز نشود

حملات ملی‌پوشان فوتسال ایران پس از دریافت سومین گل فقط یک گل در فاصله یک ثانیه مانده به پایان مسابقه به همراه داشت و علیرضا جوان روی پاس سالار آقاپور دومین گل را زد، اما برای جبران نتیجه کافی نبود.

وحید شمسایی که امیدوار بود پس از افتخارآفرینی‌های متعدد به‌عنوان بازیکن، نخستین تجربه قهرمانی جام ملت‌ها به‌عنوان مربی را هم کسب کند، روی کم‌تجربگی بسیاری از نفراتش نتوانست به موفقیت برسد و فینال آسیا را با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل ژاپن واگذار کرد تا تیم ملی فوتسال ایران به سیزدهمین قهرمانی در این رقابت‌ها نرسد.

ویدئو: 261737

دیدگاه‌ها