کد خبر : 1847245 | 16 مهر 1401 ساعت 23:53 | 37.4K بازدید | 5 دیدگاه

جام ملت‌های فوتسال آسیا 2022؛

معرفی بهترین های جام با آقایی طیبی

دو جایزه فردی جام ملت های فوتسال آسیا به ستاره های ایران رسید.

معرفی بهترین های جام با آقایی طیبی

به گزارش ورزش سه، شانزدهمین دوره جام ملت های فوتسال آسیا با قهرمانی تیم ملی ژاپن به پایان رسید. تیم ملی ایران که با قبول شکست 3-2 در دیدار پایانی از کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی خود بازماند، دو نماینده در بین بهترین های جام داشت.

حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی ایران که عملکرد بسیار خوبی داشت و در 6 بازی 10 گل به ثمر رساند، جایزه بهترین گلزن مسابقات را به خود اختصاص داد تا برای سومین بار در تاریخ، آقای گل جام ملت‌های آسیا لقب بگیرد. او این عنوان را در سال های 2014 و 2018 نیز کسب کرده بود. او در دور گروهی شش گل زد، مقابل ویتنام در یک چهارم نهایی هت‌تریک کرد و یک گل نیز در نیمه نهایی به ثمر رساند.

1751537

مسلم اولاد قباد، دیگر ایرانی حاضر در بین برترین های جام ملت های فوتسال آسیا 2022 بود. او که به پاس های دقیق و بی نقصش شهرت دارد، در گلزنی هم عملکرد خوبی داشت و دو گل در مرحله گروهی زد و در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی نیز به ترتیب یک و دو بار گلزنی کرد. اولاد قباد که در دیدار فینال هم نمایش خوبی داشت، جایزه ارزشمندترین بازیکن این دوره را دریافت کرد.

1751538

در شرایطی که پیش از دیدار پایانی، سعید مومنی، نامزد اصلی دریافت جایزه بهترین دروازه بان جام بود، کوروموتو با درخشش مقابل ایران این جایزه را در نهایت به خود اختصاص داد. دروازه بان 36 ساله تیم ملی ژاپن که مقابل ازبکستان هم نقشی مهم در پیروزی تیمش داشت، امشب در دیدار پایانی، یک تنه مقابل مهاجمان آماده ایران ایستاد و توانست بارها دروازه تیمش را نجات دهد. او در پایان جایزه بهترین دروازه بان جام را از دستان مهدی تاج دریافت کرد.

1751539

دیدگاه‌ها