کد خبر : 1847296 | 17 مهر 1401 ساعت 11:37 | 20.7K بازدید | 14 دیدگاه

برای موقعیت های از دست رفته

ریکاردو ساپینتو؛ آیا چاره اندیشی می کند؟

استقلال در بازی با فولاد خوب بازی می کرد و موقعیت های خوبی برای رسیدن به گل روی دروازه حریف ایجاد کرد، اما تنها از یکی از آنها بهره برد.

ریکاردو ساپینتو؛ آیا چاره اندیشی می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، البته در فوتبال قرار نیست همه موقعیت ها تبدیل به گل شود اما آن چیزی که امروز در استقلال مشهود است بیشتر ازایجاد موقعیت، از دست دادن فرصت ها است. فرصت هایی که اگر بخشی از آنها در بازی با فولاد تبدیل به گل می شد، استقلالی ها روی موقعیت هایی که به زعم آنها پنالتی بود، بحث نمی کردند.

استقلال در نیمه نخست بازی با وجود اینکه به خوبی نیمه دوم بازی نکرد، صاحب چند موقعیت تک به تک شد که در یکی از صحنه ها ضربه پیمان بابایی به تیر دروازه فولاد برخورد کرد و در دو صحنه دیگر عکس العمل های خوب از سوی کنت و مدافعان فولاد، استقلالی ها را در رسیدن به گل ناکام گذاشت. این نیاز به چاره اندیشی از سوی ریکاردو ساپینتو دارد. اگر شاگردان این مربی به خصوص مهاجمان در نواختن ضربات نهایی دقت عمل بیشتری داشته باشند، استقلال از موقعیت هایی که ایجاد می کند، امتیازات بیشتری را کسب خواهد کرد.

1751620

استقلال در آخرین بازی انجام داده در استادیوم آزادی پیش از دیدار با فولاد که 3 گل به نساجی زد، موقعیت های زیادی هدر دارد و این موضوع می تواند برای استقلال چالش آفرین باشد. استقلالی ها امیدوار بودند در مصاف با فولاد داور روی یکی از صحنه های مشکوک برای آنها پنالتی بگیرد، در حالی که اگر در استفاده از موقعیت ها هوشیار تر باشند، شاید کار به بحث در مورد داوری نکشد و حتی در روز اشتباهات داوری هم برنده از میدان خارج شوند.

اینکه استقلال در مصاف با فولاد که یک تیم خوب در ساختار دفاعی است، موقعیت ایجاد می کند، نشان می دهد، در بازی ترکیبی پیشرفت خوبی داشته است و با پاس های متوالی و جابه‌جایی به روزنه های خط دفاعی حریف راه پیدا می کند اما اینکه در استفاده از موقعیت ها تیم خوبی نیست، یک ضعف تاکتیکی و فنی است که حتما باید روی آن کار شود تا این قدر موقعیت ها به آسانی از دست نرود. استقلال با برطرف کردن این نقطه ضعف بدون شک در هفته های پیش رو تبدیل به تیم بهتری خواهد شد و چشم نواز تر بازی خواهد کرد. نقطه ضعفی که شاید برطرف کردن آن نیاز باشد که از استقلالی ها خواسته شود به دروازه خالی ضربه بزنند تا گلزنی ملکه ذهن آنها شود. البته ضربه به زوایه مخالف که مشکل اکثر مهاجمان و وینگرهای ایرانی است باید در تمرین کار شود تا آه از نهاد استقلالی ها بلند نشود.

1751621

دیدگاه‌ها