کد خبر : 1847354 | 17 مهر 1401 ساعت 15:53 | 43.6K بازدید | 36 دیدگاه

سرمربی تیم ملی: مردم ایران من را ببخشند

اظهار شرمندگی وحید شمسایی پس از بازگشت به ایران

سرمربی تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران از مردم بابت باخت به ژاپن عذرخواهی کرد.

اظهار شرمندگی وحید شمسایی پس از بازگشت به ایران

به گزارش “ورزش سه” وحید شمسایی در اولین تجربه سرمربیگری خود در رده ملی به نایب قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسید. او پس از بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی مقابل خبرنگاران قرار گرفت و پاسخگوی سوالات آن‌ها بود. شمسایی در ابتدا گفت: شرمنده مردم هستم. بچه‌ها خیلی خوب تلاش و قوی کار کردند. نفرات جدیدی حضور داشتند و شرمنده شدیم. فکر نمی‌کردیم این اتفاق بیفتد. آن روی فوتبال به ضرر ما چرخید. ولی قسمت بوده، ان شاالله مردم من را ببخشند. چون بچه ها تلاش را کردند. دوست داشتم امروز که وارد فرودگاه امام می‌شوم با جام بیایم. قسمت نبود ولی از تک تک بازیکنان ممنون هستم. شاگردانم فوق العاده ظاهر شدند ولی قسمتشان نبود.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد اینکه به نظر می‌رسد تمرکز تیم در بازی فینال کم شده بود، گفت: در این بازی بچه‌های ما فرصت‌های زیادی داشتند اما متاسفانه وقتی بازی را می‌بازید قدرت حرف زدن نیست. دوست ندارم به دنبال توجیه نتایج باشم ولی یک روز استثنائی برای دروازه‌بان ژاپن بود. اتفاقی بود که افتاد. بچه‌ها زحمت کشیدند و نمی‌خواهم در موردشان صحبت کنم. عملکرد خیلی درخشانی داشتیم اما زمانی درخشان‌تر می‌شد که با جام می‌آمدیم که نشد. دوست داشتم در این روزهای خیلی سخت ایران، این جام را تقدیم مردم کنم ولی قسمت نبود.

شمسایی در خصوص اینکه ژاپن تیم ما را به خوبی آنالیز کرده بود و برای مهار شوتزنی بازیکنان ایران برنامه داشتند، گفت: دروازه‌بان دوم آن‌ها چون دروازه‌بان اولشان در بازی با ازبکستان مصدوم شد، بازی کرد. خیلی جالب است. من ۱۰ دوره آسیایی بازی کردم. اولین بار است که یک دروازه‌بان با یک بازی و پنج دقیقه بهترین دروازه‌بان آسیا می‌شود. تا شب قبلش سعید مومنی کاندید بهترین دروازه‌بان آسیا بود. متاسفانه نشد ولی اینکه دروازه‌بان آن‌ها خوب کار کرد به آنالیز ربط ندارد. بارها خط دفاع ژاپن را شکستیم و رد کردیم اما به گل نرسیدیم. به تیر خورد یا از جلوی دروازه رد شد، موقعیت تک به تک داشتیم اما به هرحال قشنگی فوتبال همین است. متاسفانه نشد.

1751688

شمسایی در پاسخ به این سؤال که برای آینده تیم فوتسال برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته است؟، گفت: من معتقدم که یکسری از بازیکنان جدید ما سال‌ها می‌توانند برای تیم ملی نقش‌آفرینی کنند. ما تازه امروز آمدیم و باید ببینیم وضعیت چگونه خواهد بود. اگر می‌خواهیم در آینده اقتدار و هویت فوتسال‌مان بالا بماند باید از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم. اینکه بتوانیم تیم خوبی جمع و به خوبی آن را رهبری کنیم و به سرمنزل مقصود برسانیم، وگرنه فردا هم دیر است، با هر کس و هر جایی باشد. به رئیس فدراسیون هم گفتم که این کار در اختیار فدراسیون است و می‌تواند تصمیم بگیرد.

وی در واکنش به این موضوع که ژاپن با حریفان بزرگی مثل برزیل بازی کرد و کمبود بازی‌های دوستانه برای تیم جوان ما احساس شد، گفت: سه چهار بازی که در تایلند انجام دادیم خیلی چشم ما را روشن کرد و تا فینال هم فوق‌العاده درخشان عمل کردیم. روز قبل از بازی هم در کنفرانس خبری وقتی با کاپیتان ژاپن درباره شکست‌شان مقابل عربستان صحبت کردیم، گفت یک تیمی که خوب بازی می‌کند حتماً برنده نیست. ما مقابل ژاپن خیلی خوب بازی کردیم، ولی برنده نشدیم. تعداد موقعیت‌های گل زیادی داشتیم، اما متأسفانه از دست دادیم.

دیدگاه‌ها