کد خبر : 1847386 | 17 مهر 1401 ساعت 21:07 | 9.2K بازدید | 7 دیدگاه

دومین قهرمانی ورشتپن در روز پر حاشیه و عجیب ژاپن

مکس ورشتپن، راننده هلندی ردبول برای دومین بار پیاپی قهرمان رقابت‌های فرمول یک شد.

دومین قهرمانی ورشتپن در روز پر حاشیه و عجیب ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، مرحله هجدهم رقابت های فرمول یک امروز در پیست سوزوکا ژاپن پیگیری شد ‌و این راننده به نام و معروف ردبول یعنی مکس ورشتپن بود که در پایان مسابقه عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

این دومین قهرمانی مرد هلندی در رقابت‌های فرمول یک بود. اما یکی از حواشی این مسابقه به آب و هوای سوزوکا مربوط می شد. هوای به شدت بارانی که حتی باعث شد در دور سوم مسابقه متوقف شود.

این آب و هوای بارانی تنها حاشیه مهم مسابقه امروز نبود چرا که راننده اسپانیایی تیم فراری یعنی کارلوس ساینس نیز در دور نخست با کناره های پیست برخورد نسبتا شدیدی داشت و نتوانست به رقابت ادامه دهد.

از نکات مهم دیگر این مسابقه در حاشیه این که شارل لکلرک فرانسوی از فراری عنوان دوم را از آن خود کرد. همچنین سرخیو پرس مکزیکی از ردبول در جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

گفتنی است  در رده بندی نهایی رده‌بندی ، مکس ورشتپن با ۳۳۶ امتیاز و سرخیو پرس با ۲۵۳ امتیاز شارل لکلرک با ۲۵۲ امتیاز، اول تا سوم هستند. نکته قابل ذکر دیگر این که گرندپری بعدی در پیست آستین آمریکا برگزار می‌شود.

اما اوج عجیب بودن قهرمانی امروز ورشتپن این بود که او خودش نمی دانست قهرمان شده است. در حقیقت او پس از قهرمانی در گرندپری ژاپن نمی‌دانست که برای دومین بار پیاپی به این عنوان نائل شده است. هنگام پخش زنده تلویزیونی چهره متعجب ورشتپن بعد از اعلام قهرمانی‌اش در فرمول یک به نمایش گذاشته شد که واکنش های جالبی را به همراه داشت.

دیدگاه‌ها