کد خبر : 1847476 | 18 مهر 1401 ساعت 13:23 | 55.9K بازدید | 12 دیدگاه

واکنش دبیر به قرارداد میلیاردی حسن یزدانی

رییس فدراسیون کشتی می گوید حتی قرارداد یک میلیاردی هم برای کشتی گیران ایرانی کم است.

واکنش دبیر به قرارداد میلیاردی حسن یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، از چند روز قبل عقد قرارداد یک میلیاردی حسن یزدانی با تیم صنایع مازندران برای شرکت در لیگ برتر حسابی خبرساز شده است. این ستاره کشتی ایران برای سه کشتی این مبلغ را دریافت می کند تا برای اولین بار قرارداد یک کشتی گیر لیگ برتری به میلیارد برسد. 
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی معتقد است حتی قراردادهای یک میلیاردی هم برای کشتی گیران کم است. او در این باره می گوید: "قراردادهای کشتی بسیار پایین است. لیگ برتر کشتی 8 سال تعطیل بود و دو سال پیش که ما آن را شروع کردیم قراردادها 20 یا 30 میلیون تومان بود. یک میلیارد هم برای یک کشتی‌گیر کم است. از همه تیم‌هایی که در لیگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند تشکر می‌کنم. وظیفه ماست که آنها را نگه داریم تا باز هم در لیگ حاضر باشند. لیگ کشتی از پنج‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد ولی به اعتقاد من قراردادهای 800 میلیون یا یک میلیارد تومانی برای کشتی، بسیار پایین است." 
وی با مقایسه قرارداد کشتی گیران با سایر رشته ها اضافه کرد: "شما به قراردادهای ورزشکاران سایر رشته‌ها نیز نگاه کنید البته به اعتقاد من قرارداد آنها هم پایین است ولی در طرف مقابل ورزشکار به ازای پولی که دریافت می‌کند باید به کشورش خدمت کند. همه چیز پول نیست. پولی که به ورزشکار داده می‌شود برای مردم است و در طرف مقابل مردم نیز از ورزشکار توقع دارند که قهرمان، چارچوب‌های قهرمانی و اخلاقی را رعایت کند." 
دبیر در پایان هم به برخی گزارش ها در خصوص مبلغ دریافتی یزدانی نسبت به دقایق حضورش روی تشک اشاره کرد و گفت: "اینکه حساب کنیم حسن یزدانی در هر دقیقه چند میلیون از قرارداد خود درآمد دارد کار درستی نیست و باید این مورد را هم لحاظ کنیم که کشتی‌گیران بزرگ ما چقدر از زندگی خود را فدای کشتی کرده‌اند."

دیدگاه‌ها