کد خبر : 1847524 | 18 مهر 1401 ساعت 17:24 | 102.6K بازدید | 17 دیدگاه

شجاعی: به شرط تعامل، چرا که نه

همسر اسطوره استقلال از بازگشت به فوتبال می‌گوید!

فریده شجاعی، همسر مرحوم منصور پورحیدری در گفت و گو‌ با ورزش سه در خصوص شایعات بازگشتش به فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

همسر اسطوره استقلال از بازگشت به فوتبال می‌گوید!

به گزارش “ورزش سه” منصور پورحیدری و فریده شجاعی؛ زوجی که در فوتبال جایگاه‌های مهمی در دست داشته‌اند و از این لحاظ مثال زدنی هستند. همسر مرحوم پورحیدری که سال‌ها و در زمان ریاست علی کفاشیان و مهدی تاج، نایب رئیس بانوان فدراسیون بود. او سپس به فدراسیون بسکتبال رفت و حالا پس از چهار سال با جدایی از این فدراسیون، شایعاتی در خصوص بازگشت دوباره‌اش به فوتبال پیش آمده است. به همین دلیل با او گفت و گویی انجام دادیم که به شرح زیر است:

*خانم شجاعی، خیلی وقت است از شما خبری نداریم. الان جایی مشغول هستید؟
در خانه نشستم و اخبار ورزشی گوش می‌کنم (با خنده). من تازه 6 ماه است که از فدراسیون بسکتبال جدا شدم. بعد از فدراسیون فوتبال، چهار سال در فدراسیون بسکتبال نایب رئیس بودم. به صورت پارت تایم فعالیت دارم. اما فعلا ورزش سر و صدایی ندارد و ما هم به صورت بی سر و صدا فعالیت می‌کنیم اما در حال حاضر پست کلیدی ندارم.

*شما قبلا با روسای مختلف فدراسیون فوتبال کار کرده‌اید و به عنوان نایب رئیس مشغول بودید. در یک سال اخیر مشکلی برای خانم موسوی پیش آمده و دیگر نیستند. به نظر شما این موضوع ضربه‌ای به فوتبال و فوتسال بانوان وارد نکرده است؟
ضربه‌ی بزرگ وارد شده است. خانم موسوی تا زمانی که بودند بسیار فعال بودند و کارشان را انجام می‌دادند. بالاخره این اتفاق افتاده است. زمانی من نایب رئیس فدراسیون فوتبال بودم و در عین حال عضو کمیته فوتبال بانوان آسیا بودم و چهار سال تلاش کردم و زحمت کشیدم؛ درخواست‌های متعدد دادم و از فیفا و ای اف سی خواهش کردم که فوتسال بانوان را آسیایی کنند و مسابقاتش برگزار شود. چون مطمئن بودم ما در فوتسال موفق‌تر از فوتبال هستیم و کسب مقام خواهیم داشت. این اتفاق رخ داد و ما در سال اول که مسابقات برگزار شد، دوم شدیم و سال دوم قهرمان آسیا شدیم. به هر حال این روند باید ادامه پیدا می‌کرد. الان شنیدم چون کسی نبوده تا از این قضیه دفاع کند؛ مسابقات را برداشته‌اند. این موضوع ضربه بسیار بزرگی به ما وارد کرد. چون فوتبال بانوان ایران با فوتسال شناخته می‌شد و مورد تحسین قرار گرفت. یک امتیاز بزرگ را از دست داده‌ایم. حالا باید یک رهبر یا واسطه‌ای بین رئیس فدراسیون و بانوان وجود داشته باشد. اگر خانم موسوی گرفتار هستند و‌ این موضوع طول می‌کشد، یک نفر را جایگزین کنند اما اگر قرار است برگردند باید به این وضعیت سر و سامان داده شود.

*در اساسنامه فدراسیون فوتبال در مورد این موضوع فکری شده است؟ گویا بندی موجود است که اگر عضوی چهار جلسه غیبت در جلسات رسمی هیئت رئیسه داشته باشد، رئیس فدراسیون می‌تواند در مورد آن فرد تصمیم گیری کند.
من هم همین را می‌دانم. ولی گویا خانم‌ موسوی دو جلسه به صورت آنلاین حضور داشتند. به هر حال از این به بعد جلسات بیشتر می‌شود و ایشان نمی‌توانند آنلاین حضور داشته باشند و باید یک فکر اساسی کنند و ترتیب اثر بدهند. البته امیدوار ایشان هر چه زودتر برگردند و در راس کار قرار گیرند.

*یک سری شایعات مطرح شده که آقای تاج برای پست نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال صحبت کرده‌اند. این موضوع را تایید می‌کنید؟
نمی‌دانم این موضوعات از کجا آب می‌خورد. اما از نظر خودم یک گمانه‌زنی وجود دارد و این است که آقای تاج به من لطف دارند و بنده در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کنار ایشان بودم و از تجربیاتشان استفاده کردم. به آقای تاج اعتقاد دارم و ایشان هم به من لطف دارند که حرفی در آن نیست. اما تا الان گمانه‌زنی بوده و بنده در جریان نیستم.
*اگر این پیشنهاد رسمی شود و با شما صحبتی انجام دهند، تمایل دارید به فدراسیون فوتبال برگردید؟
موضوع برگشتن نیست. موضوع این است که چه امکاناتی می‌دهند و وضعیت فدراسیون چگونه خواهد بود و آیا من در توانم است کاری برای جوانان انجام دهم یا خیر. چون الان وضعیت بانوان نابسامان است و می‌طلبد وقت صرف کنید و امکانات داشته باشید. توجه و نگاه مثبت فدراسیون و کمک همه جانبه لازم است. این که من همینطوری بگویم می‌توانم کاری را انجام دهم؛ نمی‌دانم اما باید در توان بنده باشد. امیدوارم اگر چنین بحثی مطرح شد و توانستم در خدمت جوانان باشم، باز هم در خدمت هستم.

*وضعیت فوتسال و فوتبال بانوان ما خیلی به هم ریخته است. با تغییرات پشت سر هم سرمربی‌ها مواجه بوده‌ایم و ثبات وجود نداشته است. شاید به مدیریت شما برای درست شدن این وضعیت احتیاج باشد.
به من لطف دارید و من هم از اصحاب رسانه ممنون هستم که همیشه در کنار ما بودند. واقعیت اگر از من بخواهند و امکانات بدهند و نگاه مثبتی به فوتبال بانوان داشته باشند، یک کار دسته جمعی به همراه تلاش زیاد می‌تواند فوتبال بانوان را به جایگاه اصلی‌اش برساند. البته از لحاظ بین‌المللی مشکلاتی داریم چون عضویت بین‌المللی را از دست داده‌ایم و این لطمه بزرگی است. اما به مرور زمان رفع می‌شود و می‌توان جوان‌ترها را وارد بحث کرد. در غیر این صورت باز هم اگر بخواهند از تجربه و تفکرات بنده که سال‌ها برای آن زحمت کشیدم و کنار مردی مثل منصور پورحیدری، شاهد فراز و نشیب‌های فوتبال بوده‌ام، می‌توانم به عنوان مشاور هم کمک کنم. چون به جوانان و فوتبال عشق دارم و می‌خواهم رشد کنند. در هر صورت هر کس دیگری هم باشد بنده می‌توانم به عنوان مشاور در خدمت فوتبال کشور باشم.

*خداوند آقای پورحیدری را رحمت کند. آخرین سوالم از شما این است. آیا مشکلاتی که با باشگاه استقلال داشتید رفع شد؟
منصور ۵۰ سال به استقلال خدمت کرد و پول نگرفت. حتی از جیب هم هزینه کرد و زندگی‌اش را برای این تیم داده است. اما دو مطالبه آخر که هزینه بیمارستان کرده‌ایم و از باشگاه خواسته‌ایم که نزدیک ۶،۷ سال از آن می‌گذرد. هیچ کس اقدامی نکرده بود اما خدا پدر آقای سردار آجورلو را بیامرزد. اقداماتی انجام دادند و مبالغی را دریافت کردیم. اما مبلغ قرارداد برای 6 سال پیش بوده و ما گفتیم باید به روز باشد. قرارداد 6 سال پیش ۳۰۰ میلیون تومان بوده که همان را هم دارند خرد خرد پرداخت می‌کنند. معلومه برای ما راضی کننده نیست. اما لازم است از آقای آجورلو تشکر کنم که چنین اقدامی انجام داده‌اند که تا حالا کسی نکرده بود. ما استقلالی‌ هستیم و مجبوریم با چنین مشکلاتی کنار بیاییم و کنار تیم باشیم و مشکلات استقلال را درک می‌کنیم.

دیدگاه‌ها