کد خبر : 1847535 | 18 مهر 1401 ساعت 18:56 | 42.9K بازدید | 7 دیدگاه

عقب‌نشینی مدیران باشگاه

آنها باید ناپدید شوند: به بازیکنان بارسلونا بر خورد

بارسلونا با وجود همه تلاش هایی که برای کاهش دستمزد پنج بازیکن بزرگ خود داشت، در نهایت موفقیتی کسب نکرد. متئو آلمانی، مدیر فوتبال بارسلونا، گفته بود که هدف، ناپدیدکردن آنهاست.

آنها باید ناپدید شوند: به بازیکنان بارسلونا بر خورد

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش متئو آلمانی، مدیر بخش فوتبال باشگاه بارسلونا، در مجمع عمومی اعضای رسمی باشگاه بارسلونا و در واکنش به دستمزد بالای چند ستاره بزرگ تیم گفت که هدف، ناپدیدکردن آنهاست. جمله ای که بازخوردی کاملا منفی در میان بازیکنان داشت. در واقع منظور آلِمانی ناپدیدکردن قرارداد این بازیکنان بود نه خود آنها، با این حال تاثیر منفی خود را گذاشت.

1752005

بارسلونا از دور باشگاهی متمول و پر زرق و برق است ولی در حقیقت باشگاهی با بدهی مالی فراوان است که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند. در بارسلونا بازیکنان اغلب قراردادهای مالی گرانقیمتی دارند ولی در این میان چند بازیکن دریافتی بسیار بالاتری دارند. جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس، جوردی آلبا، فرانکی دی‌یونگ و مارک آندره تراشتگن، پنج بازیکنی هستند که دستمزدی بیشتر از سایرین دریافت می کنند و باشگاه در تابستان تلاش زیادی کرد تا دستمزدشان را کاهش بدهد ولی موفق نشد. روز گذشته خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، به این قضیه اشاره کرد که برخی بازیکنان حاضر به کاهش دستمزد نشدند تا جایی که برای فرار از نقض فرپلی مالی او و دیگر مدیران باشگاه، ضمانت مالی 10 میلیون یورویی به لالیگا دادند.

1747001

باشگاه در ابتدا سعی کرد بازیکنان را مجبور کند که بخش زیادی از پول را ببخشند و سپس قراردادهای جدیدی امضا کنند. این اقدام موثر نبود و اقدام بعدی فشار از سوی مربی بود. ژاوی با آنها صحبت کرد و به صراحت گفت که دیگر به اندازه قبل بازی نخواهند کرد. همین اتفاق رخ داده و پیکه، دی‌یونگ و آلبا در فصل جاری کمتر از گذشته بازی می کنند. فرانکی دی‌یونگ داستان متفاوتی دارد. باشگاه در تابستان امسال سعی کرد او را به چلسی یا منچستریونایتد بفروشد. 

1734910

این ستاره هلندی علی‌رغم فشارهای باشگاه، تمایلی به جدایی نداشت و در نهایت ماندنی شد. بارسا هنوز هیچ راه حلی برای رهایی از این وضعیت پیدا نکرده است.. مثلا دیروز مقابل سلتا در لالیگا و در دیداری که به سختی 1-0 پیروز شدند، آلبا، پیکه و بوسکتس از ابتدا بازی کردند چرا که کُنده، کریستنسن و آرائوخو چندین هفته و ماه به علت مصدومیت از میادین دور خواهند بود. دی‌یونگ نیز در نیمه دوم بازی مقابل سلتا به زمین رفت. ناگفته نماند که تراشتگن بهترین بازیکن این فصل بارسلوناست و دیشب چند بار بارسلونا را نجات داد. کاتالان ها در پست دروازه بانی جانشین خوب برای گلر آلمانی ندارند و مجبور به استفاده از تراشتگن هستند.

1736059

آلِمانی در مجمع پذیرفت که حق با بازیکنان است. او گفت که بازیکن قرارداد دارد و ما باید آن را قبول کنیم. این پنج بازیکن در دفاع از خود می گویند که قبلا با باشگاه برای تعویق دستمزدشان به توافق رسیده اند و در زمان مقرر درصد زیادی از دستمزدشان کسر شده است و دیگر نمی خواهند پول بیشتری از دست بدهند. در نهایت لاپورتا و آلِمانی به این نتیجه رسیدند که راه برگشتی نیست و باید قراردادی که مدیریت قبلی باشگاه با این بازیکنان بسته؛ قبول کنند.

دیدگاه‌ها