کد خبر : 1847536 | 18 مهر 1401 ساعت 19:20 | 34.8K بازدید | 16 دیدگاه

«باعث افتخار است»: خوشامدگویی براگا به الخلیفی

مالک قطری باشگاه پاری سن ژرمن بخشی از سهام باشگاه پرتغالی اسپورتینگ براگا را به تملک درآورد تا دایره حضورش در فوتبال اروپا گسترده‌تر شود.

«باعث افتخار است»: خوشامدگویی براگا به الخلیفی

به گزارش "ورزش سه"، صندوق سرمایه‌‌گذاری ورزشی قطر، QSI، به زودی رسما مالک بخشی از سهام باشگاه پرتغالی براگا خواهد شد. این خبر امروز رسما توسط باشگاه پرتغالی و صندوق قطری اعلام شد.

مبلغ دقیق پرداختی قطری‌ها و میزان سهام خریداری شده توسط آنها اعلام نشده است ولی بر اساس اعلام دو طرف معامله قطری‌ها مالک سهام اقلیت براگا خواهند شد. باشگاه پرتغالی در بیانیه‌ای گفت که سهام اکثریت همچنان در باشگاه باقی خواهد ماند.

1752009

با وجود اینکه در بیانیه‌های دو طرف معامله به مبالغ و درصدهای دقیق اشاره نشده ولی رسانه‌ها در فرانسه و پرتغال اعلام کردند صندوق سرمایه‌گذاری قطر 21.67 درصد از سهام براگا را خریداری کرده است.

براگا سومین باشگاه اروپایی است که بخشی از سهامش در اختیار صندوق سرمایه‌‌گذاری قطر قرار می‌گیرد. دو باشگاه دیگر پاری سن ژرمن فرانسه و KAS Eupen بلژیک هستند.

باشگاه براگا در بیانیه امروز خود اعلام کرد:" شراکت با صندوق سرمایه‌گذاری قطر به عنوان یکی از سهامداران عمده باشگاه برای ما باعث افتخار است. اما انتقال بخشی از سهام باشگاه به این صندوق به معنای تغییرات مدیریتی در براگا نخواهد بود. یعنی کمیته‌های باشگاه در تصمیم‌گیری اختیار کامل خواهند داشت".

1752010

براگا در حال حاضر در رتبه سوم لیگ پرتغال قرار دارد و در ماه‌های گذشته شایعات زیادی درباره معامله سهام این باشگاه با قطری‌ها مطرح بود. آنتونیو سالوادور، رئیس باشگاه، در گذشته در مصاحبه‌ای مخالفت خود را با این معامله و حضور قطری‌ها در ساختار مدیریت باشگاه اعلام کرده بود.

دیدگاه‌ها