کد خبر : 1847553 | 18 مهر 1401 ساعت 21:05 | 56.9K بازدید | 21 دیدگاه

پیشنهاد مربی آرسنال: بن وایت به جای کایل واکر

برای تقابل با کی‌روش؛ مشاوره آرتتا به ساوت‌گیت

میکل آرتتا سرمربی آرسنال به گرت ساوت‎‌گیت پیشنهاد کرد که از بن وایت برای حضور در جام جهانی و از جمله بازی با ایران استفاده کند.

برای تقابل با کی‌روش؛ مشاوره آرتتا به ساوت‌گیت

به گزارش "ورزش سه"، با مصدومیت کایل واکر، مدافع سیتی در جریان دربی شهر منچستر، وضعیت او برای حضور در میادین نامشخص است. او از ناحیه کشاله ران دچار آسیب دیدگی شد و در دقیقه 40، جای خود را به سرخیو گومز داد. مدافع ملی پوش، تحت عمل جراحی قرار گرفت و گفته می شود او در خوش بینانه ترین حالت ممکن، در صورت صعود انگلیس به مراحل حذفی، می تواند از دور دوم برای کشورش به میدان برود، البته هر چند پپ گواردیولا در این خصوص گفت: هنوز نمی توان به طور قطع گفت که واکر جام جهانی را از دست داده است.

در همین خصوص، روزنامه گاردین در گزارشی از جانشین احتمالی کایل واکر در رقابت‌های جام جهانی و حضور در ترکیب تیم ملی انگلیس نوشت. گاردین در تیتر خود آورده است: "آرتتا از وایت برای پر کردن جای کایل واکر در تیم ملی انگلیس و برای شرکت در جام جهانی حمایت می کند" و صحبت‌هایی از سرمربی آرسنال از جمله اینکه "بن وایت شجاعت بازی کردن تحت فشار واقعی را دارد"، به عنوان مطلب مهم ذکر شده از سوی مربی آرسنال یاد کرده است.

1752041
کایل واکر در بدترین زمان ممکن دچار آسیب دیدگی شد. حالا وضعیت او برای حضور در جام جهانی نامشخص است.

در گزارش گاردین آمده است:
میکل آرتتا با تمجید از بن وایت اعلام کرد، در صورتی که کایل واکر به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست بدهد، این بازیکن می تواند برای انگلیس به میدان برود. سرمربی توپچی ها معتقد است که بن وایت می تواند به راحتی در خط دفاعی سه نفره تیم گرت ساوتگیت قرار بگیرد.

مصدومیت واکر از ناحیه کشاله ران باعث شده تا او به سختی بتواند برای حضور در جام جهانی 2022 قطر آماده شود، جایی که انگلیس در 21 نوامبر برابر ایران بازی می کند و اگر بازیکن منچسترسیتی موفق نشود خودش را به این پیکارها برساند، وایت امید زیادی برای دعوت به تیم ملی خواهد داشت.

1752043
کایل واکر از ناحیه کشاله ران مورد عمل جراحی قرار گرفت و گفته می شود که غیبت او برابر ایران قطعی است و اینکه آیا او به طور کلی جام جهانی را از دست داده است یا خیر، به زودی مشخص خواهد شد.

وایت در فصل گذشته برای آرسنال در میانه میدان عملکرد خوبی داشت، اما امسال با حضور در سمت راست خط دفاعی تیمش، خوش درخشید. او ثابت کرده است که با حضور در این پست بسیار سازگار است و آرتتا نیز اعتقاد دارد که بن وایت می تواند در نقش مدافع میانی سمت راست که واکر در تیم ملی ایفا کرده، عالی ظاهر شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا وایت می‌تواند برای ورود به فهرست تیم ملی تلاش کند و آیا این موقعیت برای او مناسب است، گفت: به نظر من پاسخ هر 2 سوال مثبت است. بن برای بازی در سمت راست ترکیب سه دفاعه و همچنین در میانه و یا به عنوان یک مدافع کناری مشکلی ندارد و این کار برای او بسیار راحت خواهد بود. اگر از من بپرسید که آیا او آماده است تا این کار را انجام دهد، پاسخ مثبت است، زیرا او پسر بسیار مطمئنی است. بن وایت کاملاً همه چیز را به شما می دهد، او همیشه در دسترس است و شجاعت بازی کردن تحت فشار واقعی را دارد.

میکل آرتتا معتقد است که بن وایت می تواند برای انگلیس در جام جهانی به میدان برود. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، او با سمت چپ خط تهاجمی تیم ملی ایران روبه‌رو خواهد شد.

1752040
از آخرین بازی ملی بن وایت برابر ساحل عاج هفت ماه می گذرد. او تنها چهار بازی ملی در کارنامه دارد.

وایت در چهار بازی برای تیم ملی انگلیس به میدان رفته که آخرین مورد آن در ماه مارس و در جریان پیروزی سه بر صفر مقابل ساحل عاج بود که او بازی را به عنوان مدافع راست آغاز کرد. پس از آن بود که فیکایو توموری و مارک گوئی از بن وایت پیشی گرفته و در بازی های بیشتری به میدان رفتند.

در مورد جایگاه واکر نیز، بعید به نظر می رسد که بن وایت بتواند حتی در صورت دعوت شدن، جلوتر از جان استونز در ترکیب تیم ملی به میدان برود. اما آرتتا معتقد است که فرم او به عنوان یک مدافع کناری هجومی از تطبیق پذیری بالایی برخوردار است.

آرتتا می گوید: همه ما معتقد بودیم که او ویژگی‌های لازم برای انجام این کار را دارد و مهمترین قدم احتمالاً این بود که او باور کند که می‌تواند این کار را انجام دهد و در آن موقعیت احساس راحتی کند و این می‌تواند پتانسیل او را به حداکثر برساند. این واقعیت که او اکنون می‌تواند در پست‌های مختلف بازی کند، بن وایت را به بازیکن کامل‌تری تبدیل می‌کند و فکر می‌کنم او از این موضوع بسیار خوشحال است.

دیدگاه‌ها