کد خبر : 1847726 | 20 مهر 1401 ساعت 10:09 | 23.2K بازدید | 16 دیدگاه

توصیه مهم کمیته انضباطی به سرمربی استقلال

آرام باش، آقای ریکاردو ساپینتو

کمیته انضباطی همان‌طور که وعده داده بود، دوشنبه هفته جاری به پرونده تخلفات ریکاردو ساپینتو در جریان بازی با گل‌گهر رسیدگی کرد.

آرام باش، آقای ریکاردو ساپینتو

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس رای صادره از سوی کمیته انضباطی سرمربی تیم استقلال دو جلسه محروم و 400 میلیون تومان جریمه نقدی شد. باشگاه استقلال و ریکاردو ساپینتو به این رای اعتراض کردند و قرار است با ثبت اعتراض خود در فدراسیون فوتبال، بررسی مجدد پرونده در کمیته استیناف را درخواست کنند.

ریکاردو ساپینتو، روز گذشته، در مصاحبه‌ای که با کانال رسمی باشگاه داشت به تشریح جلسه خود با اعضای کمیته انضباطی پرداخت و گفت: «آنچه که بارها در تصاویر مشخص بود و در کمیته انضباطی هم دیدند، نیمکت‌نشینان تیم گل‌گهر از آن سر زمین به این سمت آمدند و مقابل محوطه فنی ما تجمع کردند و به داور و کمک داور اعتراض کردند و باعث تحریک من و نیمکت استقلال شدند. چرا من باید اعتراض کنم وقتی در خانه حریف و در دقیقه 90 تیمم صاحب پنالتی شده است؟ در این شرایط من باید لبخند بزنم و خوشحال باشم و دلیلی برای اعتراض و عصبی شدن وجود ندارد و... »

سرمربی تیم استقلال این حرف ها را در نشست کمیته انضباطی عینا مطرح کرد و اعضای کمیته انضباطی به مربی پرتغالی تاکید کردند در چنین شرایطی هم باید آرام باشد و بازی را دنبال کند چراکه نماینده فدراسیون فوتبال همه چیز را گزارش خواهد کرد و در این صورت کمیته انضباطی تنها به تخلفات کادر فنی حریف رسیدگی خواهد کرد. اعضای کمیته انضباطی هم چنین به ساپینتو تاکید کردند که نباید در مقام کمیته انضباطی قرار گیرد و همان‌جا رای دهد و اجرا کند چراکه در نهایت، تنها برای او و تیمش دردسر ایجاد خواهد کرد. با وجود همه توضیحات ارائه شده از سوی اعضای کمیته انضباطی به ریکاردو ساپینتو، او نسبت به رایی که از سوی این کمیته صادر شد اعتراض دارد و اظهار کرده است: «حکمی که علیه من صادر شده منصفانه نیست. هیچ سند و مدرکی برای دلیل کارت قرمز من وجود ندارد و تنها دلیل، گزارش داور و آن هم به خاطر حرف نادرست مربی گل‌گهر است. قبل از کارت قرمز، من بسیار آرام بودم و هیچ کاری انجام ندادم. حتی در آن جلسه فهمیدم که اعضای کمیته انضباطی هم نمی‌دانند چرا اخراج شدم. نه در فیلم و نه در عکس‌ها هیچ سندی مبنی بر دلیل اخراج من وجود ندارد.»

1749281

اعضای کمیته انضباطی نسبت به دلیل اخراج این مربی آگاه نبودند اما بر اساس قانون، داور در گزارشی که برای کمیته مسابقات به صورت آنلاین می‌نویسد در خصوص دلایل فنی تصمیمات اتخاذ شده توضیحی ثبت نمی‌کند و اصلا نیاز به انجام چنین کاری هم نیست.

ریکاردو ساپینتو، در بازی با فولاد به دلیل دریافت کارت قرمز در کنار نیمکت استقلال نبود و حالا براساس رای صادره از سوی کمیته انضباطی در مصاف با ذوب آهن و آلومینیوم اراک هم قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. 3 جلسه محرومیت تا پایان هفته یازدهم و بیش از نیم میلیارد تومان جریمه نقدی. این نشان می‌دهد تنش‌های ایجاد شده از سوی ریکاردو ساپینتو در کنار زمین باید مدیریت شود؛ در غیر این‌ صورت، این مربی در هفته های آتی هم ممکن است شانس همراهی تیم استقلال را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها