کد خبر : 1847876 | 20 مهر 1401 ساعت 23:01 | 100.3K بازدید | 21 دیدگاه

دوباره به قطر خواهیم رفت؛

امیدهای تیم ملی ایران برای قهرمانی بیشتر شد

روزنامه الاتحاد خبر داد که کشور قطر در آستانه گرفتن میزبانی جام ملتهای آسیا قرار دارد و این اتفاق می‌تواند به سود ایران شود.

امیدهای تیم ملی ایران برای قهرمانی بیشتر شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از انصراف چین از میزبانی جام ملتهای 2023 آسیا، چهار کشور اندونزی، کره جنوبی، قطر و استرالیا درخواست خود برای میزبانی این رقابتها را اعلام کردند.

عربستان علی رغم اینکه در روزهای نخست شایعاتی پیرامون درخواست میزبانی‌اش اعلام شده بود، در نهایت برای برگزاری رقابتها درخواستی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نکرد تا مشخص شود سعودی‌ها قصد دارند تمام توان خود را برای سال 2027 بگذارند.

روزنامه الاتحاد اماراتی حالا به نقل از منابع اختصاصی خبر داد که قطر شانس بسیار بالایی نسبت به کره‌جنوبی برای میزبانی دارد. به نوشته این روزنامه کره جنوبی شایستگی خود برای میزبانی را از دست داده است.

1752612

قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا 5 روز بعد میزبان جام ملتهای آسیا که خرداد و تیر 1402 برگزار خواهد شد را نهایی کند.

در صورتی که ای اف سی قطر را به عنوان میزبان برگزیند، این کشور پیش از آغاز جام جهانی که بسیاری آن را پایان سالهای رویایی فوتبال قطر از نظر برگزاری مسابقات مهم می‌دانستند، میزبانی مهمترین مسابقات ملی آسیا را برعهده خواهد گرفت تا همچنان به عنوان قطب برگزاری فوتبال در قاره کهن باشد.

میزبانی این مسابقات در قطر می‌تواند برای ایران حائز اهمیت باشد چرا که برگزاری بازی‌ها در غرب آسیا و در همسایگی ایران، بازیکنان ایرانی را در شرایط بهتری قرار می‌دهد.

1752614

بازی کردن در شرق آسیا و به خصوص در کره جنوبی همواره برای ایران دشوار بوده و شانس ایران برای قهرمانی را کاهش می‌دهد اما بازی در جو و ورزشگاه‌های آشنای قطر برای تیم ملی ایران که رویای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در سر می‌پروراند می‌تواند برگ برنده باشد.

در نهایت باید دید میزبان جام جهانی به طور رسمی به عنوان میزبان این تورنمنت مهم آسیایی نیز برگزیده خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها