کد خبر : 1847891 | 20 مهر 1401 ساعت 23:42 | 44.9K بازدید | 4 دیدگاه

آقایی کلوب بروژ در جمع فینالیست های سابق

صعود زودهنگام یک تیم ناشناس به دور حذفی UCL

کلوب بروژ طی اتفاق تاریخی برای اولین بار موفق شد جواز حضور در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

صعود زودهنگام یک تیم ناشناس به دور حذفی UCL

به گزارش "ورزش سه"، در گروهی که اتلتیکومادرید، لورکوزن و پورتو حضور داشتند، کمتر کسی نسبت به صعود کلوب بروژ بلژیک به دور حذفی امیدوار بود اما این اتفاق در عین تعجب و در فاصله دو بازی مانده به پایان رقابت‌ها رخ داد تا تیم بلژیکی برای اولین بار در تاریخ، جشن صعود بگیرد. به طور کلی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بار پیش از این (16-2015 خنت) تیمی از بلژیک جواز صعود به دور حذفی مسابقات را کسب کرده بود.
 
کلوب بروژ در شب اول دور گروهی با یک گل از سد لورکوزن گذشت. این ابهام وجود داشت که برد بلژیکی ها از روی شانس و اتفاق بوده که آنها موفق شدند در شب دوم مسابقات 4-0 پورتو را شکست دهند. نماینده بلژیک که فراتر از انتظار ظاهر شده بود، در شب پایانی دور رفت مرحله گروهی اوج کار خود را با پیروزی 2-0 مقابل اتلتیکو نشان داد تا در آستانه یک صعود تاریخی قرار بگیرد.
 1752635
کلوب بروژ امشب در شروع دور برگشت مسابقات تنها به یک مساوی مقابل اتلتیکو نیاز داشت تا صعود خود را خیلی زودتر از آن چه که تصور می شد، جشن بگیرد. این تیم در خانه اتلتیکویی که به شدت به سه امتیاز بازی نیاز داشت، یک مساوی بدون گل ارزشمند گرفت و به خواسته خود رسید تا در پایتخت اسپانیا، جشن اولین صعود تاریخ خود را برپا کند.
 
نکته مهمی که در جدول رده بندی گروه B چمپیونزلیگ خودنمایی می کند، علاوه بر صدرنشینی بلامنازع کلوب بروژ، عدد 0 مقابل تعداد گل های خورده این تیم طی 4 بازی است. این تیم برای اینکه به اولین صعود تاریخ خود دست پیدا کند، 7 گل در سه بازی دور رفت به ثمر رساند و با 0-0 امشب، روند کلین شیت های متوالی خود را نیز ادامه داد. این تیم در گروهی به چنین نتایجی دست یافته که تمام تیم های دیگرش، حداقل حضور در فینال UCL را تجربه کرده اند.

1752637

دیدگاه‌ها