کد خبر : 1848121 | 22 مهر 1401 ساعت 14:08 | 3.7K بازدید | 5 دیدگاه

طلسم عجیب نماینده خوزستان در بازی‌های خانگی

رویای پیروزی فولاد برابر پیکان 10 ساله می‌شود!

پیکان برای هشتمین دیدار پیاپی، در اهواز و برابر فولاد شکست نخورد تا رکورد خاصی را در این استان به ثبت برساند.

رویای پیروزی فولاد برابر پیکان 10 ساله می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم جواد نکونام فاصله چندانی با کسب پیروزی نداشت، اما دانیال جهانبخش در دقایق پایانی رویای کسب سه امتیاز را از فولادی ها گرفت. پیکان در شرایطی در اهواز شکست نخورد که این تیم در طول سالهای گذشته در استان خوزستان، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

آخرین باری که فولاد توانست در اهواز پیکان را شکست دهد، به بیش از 9 سال پیش بازمی‌گردد. در دیدار برگشت از دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر، 2 تیم در اسفند 1391 به مصاف هم رفتند که فولاد توانست با گل های لئوناردو پادوانی، بختیار رحمانی و روبرتو نویس در برابر تک گل میلاد زنیدپور از سد خودروسازان عبور کند.

1753039

در پایان آن فصل، پیکان راهی دسته یک شد و 2 تیم در لیگ سیزدهم دیداری نداشتند. در لیگ چهاردهم و با بازگشت پیکان به لیگ برتر، مسابقه 2 تیم در هفته بیست و دوم و در اهواز با تساوی بدون گل به پایان رسید. نکته عجیب اینکه پیکانی ها در انتهای آن فصل نیز به دست پایین تر سقوط کردند تا در لیگ پانزدهم نیز شاهد تقابل آنها با فولاد نباشیم.

از لیگ شانزدهم تاکنون، فولاد و پیکان هفت مرتبه دیگر در اهواز با هم روبرو شده اند که تیم میزبان هرگز موفق به شکست حریف خود نشده است. در هفته پایانی لیگ شانزدهم، پیکان به لطف دبل مهدی شیری که هر 2 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند، در برابر تک گل ایوب والی که آن نیز از روی نقطه پنالتی بود، 2 بر یک به پیروزی رسید.

1753040

در لیگ هفدهم نیز باز هم پیکان دست پر از اهواز برگشت. میلاد بدرقه ابتدا توانست میزبان را پیش بیندازد ولی در ادامه مجددا مهدی شیری برابر فولاد موفق به گلزنی شد و کار را به تساوی کشاند. در دقایق پایانی نیز مرتضی آقا خان گل برتری خودروسازان را وارد دروازه حریف کرد.

در لیگ های هجدهم و بیست و یکم جدال های 2 تیم در اهواز با تساوی یک – یک و در لیگ های نوزدهم و بیستم نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید و دیروز نیز مسابقه رفت فولاد و پیکان از بیست و دومین دوره رقابت های لیگ برتر با نتیجه مساوی یک – یک همراه شد.

بدین ترتیب، فولاد طی 9 سال و هشت ماه و برگزاری هشت مسابقه خانگی برابر پیکان، موفق به پیروزی نشده تا روند ناکامی های این تیم در اهواز و برابر خودروسازان ادامه داشته باشد و تا سال بعد و برگزاری دوباره دیدار 2 تیم در اهواز، این آمار از 10 سال نیز عبور کند.

1753042

عکس: حامد عراقی

دیدگاه‌ها