کد خبر : 1848164 | 22 مهر 1401 ساعت 19:23 | 174.9K بازدید | 80 دیدگاه

تیر خودی در قلب تارتار، ساپینتو بی خیال یحیی نمی‌شود

ذوب‌آهن صفر- استقلال 1، ضربه اشتباهی جرارد پیکه در فولادشهر

استقلال توانست به لطف گل بخودی محمد قریشی در دقیقه 91، سه امتیاز شیرین را به دست آورده و نخستین شکست تیم تارتار را رقم بزند.

ذوب‌آهن صفر- استقلال 1، ضربه اشتباهی جرارد پیکه در فولادشهر

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در استادیوم فولادشهر به مصاف ذوب آهن رفت و در نهایت توانست با کادوی که محمد قریشی در ثانیه های پایانی در اختیار آنها قرار داد، برنده از اصفهان برگشته و به رتبه دوم جدول بازگردد.

نخستین فرصت جدی بازی برای ذوب آهن به دست آمد. یک خطای چسبیده به محوطه جریمه برای میزبان به دست آمد و سجاد آشوری پشت این توپ ایستاد که ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه 2 تیم بازی سرد و بی موقعیتی را به نمایش گذاشتند و تا دقیقه 36 فرصت چندان مهمی به روی دروازه ها خلق نشد.

تنها حرکت استقلالی ها تا پیش از موقعیت جدی آبی ها، ضربه محمد محبی در دقیقه 23 بود که شوت زمینی او از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد نیز سلطانی مهر با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را تهدید کرد که ضربه بی دقت او با فاصله زیاد به بیرون رفت.

1753160

اما مهمترین موقعیت بازی در نیمه نخست را محمد محبی به دست آورد. آرش رضاوند روی یک کار تیمی، با پاس در عمق زیبا و دیدنی، محبی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن درون محوطه جریمه با یک شوت روی پا و دیدنی، دروازه میزبان را تهدید کرد که فرعباسی با واکنشی فوق العاده، توپ را راهی کرنر کرد.

در ادامه مهدی پور 2 فرصت خوب داشت. ابتدا او روی پرتاب اوت سریع محبی، درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت کم جان او توسط مدافع ذوبی ها برگشت داده شد. در ادامه، این بازیکن از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه محکم او را فرعباسی با زحمت راهی کرنر کرد. در نهایت بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

1753186

در آغاز نیمه دوم استقلال کاملا مالکیت توپ و زمین را در اختیار دارد. در دقیقه 46 و پس از برخورد قریشی با رضاوند، بازیکن آبی ها درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در دقیقه 52 محمد محبی می توانست دروازه میزبان را باز کند اما شوت محکم او از پشت محوطه جریمه، با اختلاف ناچیزی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه قایدی نیز با شوتی از پشت محوطه جریمه قصد گلزنی داشت که فرعباسی شوت او را مهار کرد. ذوبی ها نیز در ادامه بخت خوبی را برای گلزنی از دست دادند. محمدحسین اسلامی پس از پشت سر گذاشتن مدافعین استقلال، با یک پاس پشت پا توپ را در اختیار سجاد جعفری قرار داد و ضربه بغل پای او از بالای دروازه به بیرون رفت.

ذوبی ها یک بار دیگر صاحب فرصت شدند. درویشی از سمت چپ توانست خط دفاعی استقلال را جا بگذارد و با یک پاس در عرض، توپ را درون محوطه جریمه در اختیار صدقی قرار داد که جعفر سلمانی با حضور به موقع برابر شوت او، دروازه تیمش را نجات داد.

1753178

در شرایطی که بازی رو به پایان بود و سه دقیقه زمان تلف شده نیز اعلام شده بود، محمد محبی با خطای نادر محمدی در میانه میدان متوقف شد. مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و آن را به روی دروازه ارسال کرد که محمد قریشی برای دفع این توپ به هوا برخاست اما به اشتباه دروازه خود را باز کرد تا بالاخره قفل دروازه میزبان در دقیقه 91 باز شود.

در نهایت استقلال با همین گل بخودی توانست سه امتیاز حساس و شیرین را از آن خود کند و بالاتر از گل گهر و هم امتیاز با پرسپولیس، در رتبه دوم جدول رده بندی قرار بگیرد.

1753177

 
بازی از هفته نهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
📅جمعه: ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ؛ ساعت: 17:30 
🏟 ورزشگاه: فولادشهر اصفهان /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: پیام حیدری / کمک ها: حسن ظهیری – محمدجواد مداح ؛ داور چهارم: روح الله شریفی / ناظر: خداداد افشاریان

1753161

🟨کارت زرد:
امیرحسین صدقی (30)-صادق صادقی (80) از ذوب آهن

ترکیب ذوب آهن:
حبیب فرعباسی، حامد نور محمدی، آرمان قاسمی، امیرحسین رنگرز جدی، سجاد جعفری (72- احسون پنشنبه)، امیرحسین صدقی (85- نادر محمدی)، محمد سلطانی مهر (85- آرمان اکوان)، سجاد آشوری (62- صادق صادقی)، محمدحسین اسلامی، محمدرضا سلیمانی (72- محمدامین درویشی)
سرمربی: مهدی تارتار

1753127

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – عارف غلامی – کوین یامگا – ابوالفضل جلالی (46- جعفر سلمانی)– روزبه چشمی (66- سجاد شهباززاده) – مهدی مهدی پور- آرش رضاوند (79- سعید مهری) – محمد محبی – رضا میرزایی (46- صالح حردانی)– پیمان بابایی (46- مهدی قایدی)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

1753125


⚽️شرح گل:
ذوب‌آهن صفر – استقلال یک (دقیقه 90+1: سیدمحمد قریشی – گل بخودی): پس از اعلام خطا به روی محمد محبی در میانه های زمین، مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و آن را به روی دروازه ارسال کرد که محمد قریشی مدافع ذوب آهن با یک اشتباه بزرگ، دروازه تیمش را باز کرد تا اینگونه نتیجه بازی را تغییر دهد.

ویدئو: 262111


⏱ لحظات حساس:
دقیقه 11: یک خطای چسبیده به محوطه جریمه برای ذوب آهن به دست آمد که سجاد آشوری پشت این توپ ایستاد و ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
1753133
دقیقه 23: نخستین فرصت استقلال به روی دروازه ذوب آهن شکل گرفت. محمد محبی از پشت محوطه جریمه تصمیم گرفت تا دروازه حریف را هدف قرار دهد اما ضربه زمینی او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 24: سجاد آشوری با حرکت در عرض قصد داشت دروازه استقلال را تهدید کند که با حضور به موقع و پرتعداد مدافعین میهمان، آشوری با یک پاس رو به عقب، سلطانی مهر را صاحب توپ کرد که شوت او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 36: روی یک حمله سریع، آبی ها بهترین بخت گلزنی خود را خلق کردند. پاس در عمق و زیبای آرش رضاوند به محمد محبی رسید و شلیک محکم این بازیکن را حبیب فرعباسی سنگربان میزبان با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 41: محمد محبی با یک پرتاب سریع و تیزهوشانه، مهدی مهدی پور را داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد اما ضربه کم جان این بازیکن را نورمحمدی برگشت داد.
دقیقه 43: ارسال بلند مهدی پور روی یک خطای کاشته، با ضربه سر پیمان بابایی همراه شد و توپ به بیرون رفت.
دقیقه 44: مهدی مهدی پور در پشت محوطه جریمه و از فاصله ای دور با شلیکی محکم دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که شوت او را فرعباسی به زحمت راهی کرنر کرد.
دقیقه 52: محمد محبی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی محکم دروازه حریف را تهدید کرد که ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
1753172
دقیقه 59: مهدی قایدی با یک حرکت خوب، از پشت محوطه جریمه دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که شوت او را فرعباسی در 2 مرحله مهار کرد.
دقیقه 61: محمدحسین اسلامی با حرکات دیدنی و یک پا، دو پا، خط دفاعی استقلال را به هم ریخت و با پشت پا، توپ را در اختیار جعفری قرار داد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت
دقیقه 66: ضربه سر عارف غلامی روی کرنر ارسالی راهی به درون دروازه پیدا نکرد و به بیرون رفت.
دقیقه 75: حرکت خوب درویشی از سمت چپ و پاس در عرض او، روی نقطه پنالتی به صدقی رسید و شوت او به بدن جعفر سلمانی خورد و این بازیکن با نجات دروازه استقلال، مانع از گل خوردن تیمش شد.
دقیقه 80: جعفر سلمانی با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه ذوب آهن را تهدید کرد که فرعباسی آن را مهار کرد.

1753188

🥇 بهترین بازیکن میدان:
چنانچه حبیب فرعباسی می توانست تا آخر بازی دروازه اش را بسته نگه دارد، بهترین شخص برای کسب عنوان برترین بازیکن زمین بود. هر چند او روی گل دریافتی تقصیری نداشت اما در کنار او، می توان مهدی مهدی پور و محمد محبی را نیز به عنوان ستارگان میدان انتخاب کرد. وینگر بوشهری امروز بارها و بارها خط دفاعی ذوب را آزار داد و مهدی پور نیز سازنده تک گل میدان بود.

🚨 اتفاق ویژه:
نخستین شکست ذوب آهن در لیگ بیست و دوم به تلخ ترین شیوه ممکن رقم خورد. آنها 91 دقیقه برابر استقلال ایستادگی کردند اما یک لحظه غفلت و اشتباه محمد قریشی در محاسباتش باعث شد تا بدین صورت مهدی تارتار طعم تلخ شکست را در فولادشهر بچشد.

1753187

🔴 در حاشیه:
* هواداران استقلال با تجمع مقابل هتل محل اقامت این تیم با بازیکنان عکس یادگاری گرفتند.
* ریکاردو ساپینتو پس از حضور در ورزشگاه فولاد شهر، به تنهایی وارد زمین شد و وضعیت چمن این ورزشگاه را مورد بررسی قرار داد. سرمربی آبی‌ها به دلیل محرومیت امروز قادر نیست رو نیمکت تیمش بنشیند.
* خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در کنار تیم داوری عکس یادگاری گرفت. افشاریان پیش از شروع بازی دقایقی با رضا میرزایی بازیکن استقلال در مورد صحنه پنالتی در بازی با فولاد گفت‌وگو کرد. رئیس کمیته داوران در این گفت‌وگو با رد ادعای میرزایی به او اعلام کرد که خطایی صورت نگرفته و او شبیه سازی کرده است.
* در حالیکه ساعاتی پیش اعلام شده بود سجاد شهباززاده از لیست استقلال برای بازی امروز خط خورده اما نام این مهاجم در لیست امروز آبی‌ها قرار دارد.
* عملکرد بازیکنان استقلال در نیمه نخست مطابق میل ساپینتو نبود و او بین نیمه با انجام سه تعویض، تیمش را دگرگون کرد.
* در دقیقه 46 و روی یک ارسال به روی دروازه، قریشی پس از برخورد با رضاوند، منجر به سرنگونی این بازیکن شد که استقلالی ها به شدت اعتقاد به خطای پنالتی داشتند ولی داور تصمیم دیگری داشت.
* در شرایطی که خداداد افشاریان در جایگاه ویژه و کنار خبرنگاران نشسته بود، پس از بازبینی صحنه از روی تصاویر تلویزیونی، اعتقاد داشت خطای پنالتی رخ داده است.
* لحظاتی بعد نیز و روی یک توپ ارسالی، حامد نورمحمدی قصد داشت تا آن را دور کند ولی ضربه او به دستش برخورد کرد و باز هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت که این مسئله نیز با اعتراض شدید استقلالی ها همراه شد.

ویدئو: 262114

دیدگاه‌ها