کد خبر : 1848216 | 22 مهر 1401 ساعت 21:27 | 73.5K بازدید | 16 دیدگاه

پنالتی روی رضاوند خیلی واضح بود

ماتا: این چمن بیست سال پیش اروپاست

روی ماتا دستیار ساپینتو گفت اگر قریشی هم گل بخودی نمی زد، ما 2 بازیکن داشتیم که می‌توانستند در آن صحنه گل را به ثمر برسانند.

ماتا: این چمن بیست سال پیش اروپاست

به گزارش "ورزش سه"، استقلال توانست به لطف گل به خودی محمد قریشی در دقیقه 91، برنده دیدار سخت برابر ذوب آهن شود. آبی پوشان در این بازی خارج از خانه، دست پر از زمین خارج شدند و دوباره رتبه دوم جدول را از آن خود کردند.

در غیاب ریکاردو ساپینتو، این دستیار او یعنی روی ماتا بود که راهی نشست خبری پس از بازی شد. او صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: اول از همه خیلی خوشحالیم که این سه امتیاز را با خودمان به تهران می‌بریم. می‌دانستیم که بازی خیلی سختی پیش رو داریم. این اولین بار است که این تیم در این رقابت ها می‌بازد،  مشکلاتی را در دفاع برای ما ایجاد کردند. آنها با بازیکنان زیادی در دفاع حضور داشتند و منتظر ضدحملات بودند. این هم کار را برای ما و هر تیمی سخت می‌کند.

* اگر مدافع هم نبود، 2 بازیکن ما بودند تا گلزنی کنند
کیفیت حملات ما هم در این بازی زیاد خوب نبود. تیم ما فقط کیفیت نیست؛ هم کیفیت است و هم با تمام وجود بازی کردن. ما خیلی کار کردیم تا این سه امتیاز را به دست بیاوریم. می‌توانیم بگوییم یک گل به خودی بود، ولی اگر دفاع هم آن توپ را نمی‌زد ما 2 بازیکن داشتیم که می‌توانستند گل را به ثمر برسانند. در فوتبال اینطور است که وقتی بیشتر کار می‌کنید و زیاد تلاش می کنید، می‌توانید بازی را ببرید.

* یک پنالتی خیلی واضح به روی رضاوند نگرفتند
دوباره یک چیز را می‌خواهم بیان کنم که نه خودم دوست دارم بگویم نه سرمربی تیم؛ نباید این اتفاقات رخ دهد و ما هم چیزی در موردش نگوییم. یک پنالتی خیلی خیلی واضح به روی آرش رضاوند اتفاق افتاد. دفاع وسط آنها قصد داشت توپ را بزند ولی به جای توپ آرش را زد. لطفا این صحنه‌ها را بازبینی کنید. واقعاً اتفاقات زیادی در حال رقم خوردن است.

* این برد را به ساپینتو تقدیم می کنیم
این برد را به سرمربی محترممان تقدیم می‌کنم که امروز متأسفانه با ما روی نیمکت نبود، ولی در طول هفته خیلی کار کرد که بازیکنان را برای این بازی آماده کند و لایق این برد است.

* چمن فولادشهر بازی را آهسته می کند
کیفیت چمن؟ من که چیزی نشنیدم. حالا که شما می‌گویید به نظرم چمن خیلی بلند است و بازی را آهسته و کند می‌کند. برای تیم‌هایی که سرعتی و باکیفیت هستند این نوع چمن جواب نمی‌دهد. ما این نوع چمن را 20 سال پیش در اروپا داشتیم که به این بلندی باشد.

* بازیکنان ذخیره نیز به اندازه بازیکنان اصلی با کیفیت هستند
تعویض ها و نقش سعید مهری در پیروزی؟ تمامی بازیکنان ما با کیفیت هستند و فقط بازیکنان درون زمین نیستند و بازیکنان روی نیمکت نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. بازیکنانی که بیرون رفتند خیلی خوب کار کردند، ولی بعضی وقت‌ها بازی به نفع آنها پیش نمی‌رود. وقتی شما بازیکنانی را به زمین می‌فرستید که می‌توانند تأثیرگذار باشند، دست به تعویض می‌زنید. همه بازیکنان کمک کردند؛ شهباززاده، مهری. ما می‌دانستیم آپشن ها و انتخاباتی داریم که می‌توانند این کار را انجام دهند.

* بعضی وقت ها توپ گل می شود و بعضی اوقات خیر
ناکامی مهاجمان در گلزنی؟ وقتی یک مهاجم گل نمی‌زند همه می‌گویند چرا گل نمی‌زنی، ولی این یک تیم است. مهاجم نباشد می‌تواند یک مدافع یا هافبک باشد که گل می‌زند. ما فرصت‌های زیادی ایجاد کردیم. بعضی وقت‌ها توپ گل می‌شود و بعضی وقت‌ها نمی‌شود. ما کل هفته را تلاش و خوب تمرین کردیم. بعضی وقت‌ها هر چقدر فشار می‌آورید کار جلو نمی‌رود، ولی بعضی وقت‌ها هم با یک اشاره تغییرات انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها