کد خبر : 1848284 | 23 مهر 1401 ساعت 13:35 | 16.7K بازدید | 4 دیدگاه

با مصدومیت دومین گزینه اصلی ساوت‌گیت در سمت راست

یار مقابل جهانبخش و حاج صفی؛ احتمالا از لیورپول

انگلیس با بحران مصدومیت نفرات اول و دوم خود برای حضور در سمت راست روبرو شده و ساوت‌گیت به دنبال گزینه مناسب برای بازی با ایران است.

یار مقابل جهانبخش و حاج صفی؛ احتمالا از لیورپول

به گزارش "ورزش سه"، بحران در سمت راست تیم ملی انگلیس افزایش یافت. پس از آسیب دیدگی ریس جیمز برابر میلان، تصور می شد که این بازیکن خیلی زود به میادین بازخواهد گشت اما اکنون خبر رسیده که او برای فهمیدن این موضوع که به عمل جراحی نیاز دارد یا خیر، قرار است به یک متخصص مراجعه کند. پیش از این نیز کایل واکر با آسیب دیدگی در دیدار با منچستریونایتد، حداقل بازی با ایران را از دست داده است و اکنون همه به دنبال یافتن یک گزینه مناسب برای این بخش از زمین سه شیرها هستند.

ادی هاو سرمربی نیوکاسل اصرار دارد که کیه‌ران تریپیه، کاپیتان تیمش، گزینه ای مناسب برای حل مشکلات سمت راست انگلیس است، زیرا پس از مصدومیت زانوی ریس جیمز، امیدهای او برای حضور در جام جهانی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. این خبر پس از آن منتشر شد که مشخص گردید مصدومیت زانوی ستاره چلسی بدتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد و حالا ممکن است گزینه نخست ساوت گیت برای حضور در سمت راست، به دلیل آسیب دیدگی رباط زانو حتی تحت عمل جراحی نیز قرار بگیرد.

1753343

حالا تریپیه که تجربه 37 بازی ملی را در کارنامه دارد، به یکی از بازیکنان مورد نظر گرت ساوت‌گیت تبدیل شده است و حتی دیلی میل نیز مدعی شده که ممکن است این بازیکن در دیدار 21 نوامبر مقابل ایران، در ترکیب اصلی به میدان برود. این بازیکن 32 ساله در هفته‌های اخیر دچار یک مصدومیت جزئی از ناحیه همسترینگ شده است. با این حال، او هر 9 بازی لیگ برتر را در این فصل از ابتدا آغاز کرده و تنها 13 دقیقه را از دست داده است.

1753351
1753350
جهانبخش در لیگ برتر سابقه تقابل با تریپیه و کایل واکر را دارد. درگیری معروف او با مدافع سیتی، از آن دست اتفاقات عجیب لیگ جزیره بود. حالا باید دید این بازیکن در جام جهانی مقابل کدام یک از آنها قرار خواهد گرفت. شاید هم ترنت الکساندر آرنولد چهره جدید برای تقابل با علیرضا باشد.

ادی هاو سرمربی نیوکاسل درباره کاپیتان تیمش می گوید: فرم او فوق‌العاده بوده است. مطمئنا انگلیس می تواند برای شروع جام جهانی روی تریپیه حساب کند. فقط به نمایش امسالش نگاه کنید، او باورنکردنی بوده است. حتی سال گذشته، در مدت کوتاهی که بازی کرد، چه در زمین و چه در خارج از آن، از نظر رهبری تیم، تاثیر زیادی داشت. همچنین، عملکرد دفاعی او در سطح بسیار خوبی است. من نمی توانم به اندازه کافی درباره او صحبت کنم.

1753344

مصدومیت ریس جیمز تنها بحران بزرگ پیش آمده برای ساوت‌گیت نیست. شرایط کایل واکر نیز نامشخص بوده و او به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته است. گفته می شود شانس بسیار کمی برای او وجود دارد که بتواند برابر ایران به میدان برود. ترنت الکساندر آرنولد نیز مصدوم شده و گذشته از این مسائل، او گزینه مورد علاقه ساوت‌گیت برای حضور در سمت راست نیست. بر همین اساس، Sportsmail لیستی از گزینه های در دسترس سرمربی تیم ملی انگلیس را منتشر کرده که می توانند برابر ایران به میدان بروند.

1753345

این رسانه با تمجید از تریپیر و استفاده از لقب "قابل اعتماد" برای او، نوشته است: جیمز پس از نمایش چشمگیر در آغاز این فصل از لیگ برتر برای چلسی، گزینه نخست حضور در ترکیب انگلیس برای حضور در قطر بود. او یکی از موثرترین مدافعان کناری انگلیسی در لیگ بوده است، اما اکنون کیه‌ران تریپیه از نیوکاسل که خود را یکی از بازیکنان مورد علاقه ساوت‌گیت می‌داند، به شدت و به عنوان گزینه اصلی، دنبال می شود.

اخیرا و در لیگ ملت های اروپا، این بازیکن 32 ساله در 2 دیدار برابر آلمان و ایتالیا به ترنت الکساندر آرنولد ترجیح داده شد.  اگرچه ساوتگیت تمجیدهای زیادی از تریپیه داشت، اما او در هیچ یک از سه دیدار گذشته حتی یک دقیقه هم به این مدافع اجازه بازی نداد. زیرا انگلیس با شکست های متوالی، به سطح دوم لیگ ملت ها سقوط کرد. جیمز انتخاب ارجح بود، اما با توجه به اینکه حضور او برای بازی افتتاحیه جام جهانی انگلیس برابر ایران نامشخص است، اکنون درها به روی تریپیه باز است.

1753346

الکساندر آرنولد نیز در آخرین فیفا دی حتی یک دقیقه هم نتوانست بازی کند و این گمانه زنی ها را به وجود آورد که ممکن است در ماه آینده، او در فهرست ساوتگیت برای شرکت در جام جهانی حضور نداشته باشد. رقابت در پست دفاع راست پیش از بازی های ماه گذشته لیگ ملت ها، به شدت مورد بحث قرار گرفته بود و الکساندر آرنولد جایی در لیست 23 نفره کشورش نداشت. با این حال، گزینه های اول و دوم ساوت‌گیت یعنی ریس جیمز و کایل واکر، هر 2 در حال حاضر از میادین به دور هستند، این نشان می دهد که می توان به ترنت فرصت داد.
این مدافع راست سه شنبه گذشته مقابل رنجرز بازی کرد و یک ضربه ایستگاهی عالی را به ثمر رساند و اگر بتواند به طور مداوم کیفیت خوبی را ارائه دهد و جنبه های دفاعی بازی خود را بهبود بخشد، می تواند به یک بازیکن کلیدی تبدیل شود. او هفته گذشته در باخت مقابل آرسنال به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد، اما انتظار می‌رود که این مدافع کناری در یک ماه آینده به میادین بازگردد و هیچ ترسی از آمادگی برای جام جهانی نداشته باشد.

1753347

یکی از ویژگی های اصلی تیم گرت ساوت‌گیت، سیستم سه دفاعه است. با وجود یک تیم با قدرت کامل، این هیچ مشکلی برای ساوت‌گیت ایجاد نمی کند. او معمولاً از 2 مدافع میانی سنتی با یک مدافع ترکیبی استفاده می‌کند که می‌تواند یا به جلو حرکت کند یا به عنوان سوئیپر در زمین وظایفش را اجرا کند. این نقش معمولاً به واکر می رسد، که سرعت چشمگیرش به او اجازه می دهد تا به راحتی در هر دو بخش انتهایی زمین نقش داشته باشد. جیمز به مانند کاری که در چلسی انجام می دهد، گزینه دومی است که می تواند این وظیفه را ایفا کند.

با این حال، از آنجایی که هر 2 بازیکن برای جام جهانی قطر در دسترس نیستند، یک مشکل جزئی به وجود می آید که چه کسی می تواند نقش مدافع سوم میانی را به عهده بگیرد. ساوت‌گیت در بازی مقابل آلمان، سه بازیکن عقبی متشکل از جان استونز، اریک دایر و هری مگوایر را انتخاب کرد، اما پیش از آن، استونز در بازی با ایتالیا جایش را به واکر داده بود. این موضوع نشان می دهد که سه نفر فوق با هم خوب کار نمی کنند.

1753348

همچنین می توان برای بن وایت از آرسنال و با توجه به فصل تأثیرگذار او تا به امروز، شانس قائل شد، که مسلماً او باید در این شرایط گزینه اول باشد. این مدافع 25 ساله تک تک بازی‌های توپچی‌ها در لیگ برتر را در حالی آغاز کرده است که آنها در بالای جدول قرار دارند. او همچنین اخیراً تطبیق پذیری خود با یک پست جدید را نشان داده است، زیرا میکل آرتتا از او خواسته بود به جای پست دفاع میانی سنتی که در برایتون بازی می کرد، در نقش مدافع کناری بازی کند.

دیدگاه‌ها