کد خبر : 1848287 | 23 مهر 1401 ساعت 13:42 | 29.6K بازدید | 11 دیدگاه

در آستانه مراسم توپ طلای 2022:

تفاوت توپ طلا و جایزه The Best چیست؟

مراسم اهدای جایزه توپ طلای 2022 قرار است در تاریخ 17 اکتبر (دوشنبه شب) به رسم همیشگی در شهر پاریس برگزار شود.

تفاوت توپ طلا و جایزه  The Best چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، در سالی که پیش‌‎بینی می‌شد که مراسم اهدای توپ طلا و جایزه The Best فیفا به صورت همزمان برگزار شود، مقام‌های برگزارکننده این مراسم در فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم گرفتند که زمان برگزاری را تغییر دهند تا بار دیگر این دو جایزه با فاصله از یکدیگر اهدا شوند.
جایزه توپ طلا قرار است بر اساس عملکردی که هر بازیکن در جریان دیدارهای فصل گذشته داشته اهدا شود اما جایزه The Best تا پایان جام جهانی 2022 در قطر صبر خواهد کرد تا عملکرد بازیکنان در این رقابت‌ها را نیز مد نظر قرار داده باشد.
این یعنی جایزه توپ طلا روز دوشنبه به احتمال زیاد به کریم بنزما اهدا خواهد شد اما برای این که بدانیم جایزه فیفا به چه بازیکنی اهدا می‌شود باید تا سال 2023 صبر کنیم.
این تصمیم فیفا به این دلیل است که جام جهانی هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌شد و نتایج آن در انتخاب بهترین بازیکن تاثیرگذار بود و به همین دلیل امسال نیز به همین شکل پیش خواهد رفت. فتح لالیگا و لیگ قهرمانان گزینه اصلی مدنظر آنها برای انتخاب بهترین بازیکن نخواهد بود. کریستیانو رونالدو، لئو مسی، لوکا مودریچ و روبرت لواندوفسکی بازیکنانی هستند که تا به حال موفق به کسب این جایزه شده‌اند.
جایزه The Best با رای کاپیتان‌ها و مربیان تمامی تیم‌های ملی فدراسیون‌های تحت نظر فیفا اهدا می‌شود. علاوه بر این، هواداران نیز می‌توانند به صورت آنلاین در انتخاب برنده شرکت کنند. هر کاپیتان و مربی حق انتخاب سه بازیکن را دارد اما نمی‌تواند بازیکنی را از تیم خودش انتخاب کند.
توپ طلا 30 نامزد برای جایزه بهترین بازیکن مرد، 20 نامزد برای جایزه بهترین بازیکن زن و 10 نامزد برای جوایز یاشین و کوپا معرفی کرده است. این بازیکنان با انتخاب خبرنگاران فرانس فوتبال، روزنامه اکیپ، دیدیه دروگبا و رای دهندگانی مانند ترونگ آن انگوک از ویتنام، گوردن واتئون از نیوزیلند و کارولینا هلاواکووا از جمهوری چک انتخاب شده‌اند.
پیش از این نمایندگانی از 170 کشور برای انتخاب بهترین بازیکن رای می‌دادند اما حالا نمایندگان 100 کشور اول رده‌بندی فیفا (و 50 کشور اول برای زنان) اجازه حضور در این رای‌گیری را دارند.
عملکرد فردی و تاثیرگذاری هر بازیکن در رای دادن اهمیت بسیاری دارد اما دستاوردهای تیمی در طول فصل نیز نقش مهمی را در انتخاب‌ها ایفا می‌کند. سومین مورد نیز سطح بازیکن و عملکرد او از نظر بازی جوانمردانه است تا بتواند الگوی خوبی برای بازیکنان جوان باشد.

دیدگاه‌ها