کد خبر : 1848355 | 23 مهر 1401 ساعت 17:33 | 30.4K بازدید | 3 دیدگاه

قطر در انتظار برگزاری دومین تورنمنت مهم

اختصاصی: نام میزبان جام ملت‌ها در پاکت مشخص شد!

به نظر می‌رسد قطر در کمتر از یک سال میزبان دو تورنمنت مهم خواهد بود.

اختصاصی: نام میزبان جام ملت‌ها در پاکت مشخص شد!

به گزارش “ورزش سه” کرونا علاوه بر اینکه ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد فوتبال در آسیا وارد کرد، باعث شد میزبانی از چین گرفته شده و حالا در اختیار کشور دیگری قرار گیرد.

چینی‌ها که وظیفه میزبانی از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ را بر عهده داشتند، به علت شیوع و گسترش دوباره کرونا از برگزاری رقابت‌ها منع شدند. وجود این بیماری و البته عدم وجود وقت کافی برای آماده سازی ورزشگاه‌ها باعث شد، این کشور شرق آسیا نتواند ضمانت لازم اجرایی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهد.

بعد از اینکه چین توسط AFC از میزبانی سلب شد، فدراسیون فوتبال سه کشور اندونزی، کره جنوبی و قطر برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا کاندید شدند و درخواست خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا تقدیم کردند.

1728050

از همان ابتدا شانس دو کشور کره جنوبی و قطر برای اعطای میزبانی به آن‌ها بالاتر از اندونزی بود. حالا قرار است در جلسه دوشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبان این مسابقات به طور رسمی انتخاب شود.

اما با بررسی‌های خبرنگار “ورزش سه” مشخص شد که مدیران ارشد AFC تمایل دارند تا میزبانی از جام ملت‌ها را به قطر واگذار کنند. با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، ورزشگاه‌های ساخته شده در دوحه آمادگی کامل برای میزبانی از جام ملت‌ها را دارند.

از طرف دیگر کشور قطر، توانایی خود را برای برگزاری موفق مهمترین تورنمنت قاره ثابت کرده و ضمانت اجرایی برای مدیران AFC وجود دارد. علاوه بر آن میزبانی از جام جهانی نیز خود دلیل مهمی برای AFC است.

کما اینکه هنگام شیوع ویروس کرونا، برگزاری متمرکز جام باشگاه‌های آسیا بر عهده قطر گذاشته شد و آن‌ها از عهده انجام این کار به خوبی برآمدند.

1733889

حالا به نظر می‌رسد که روز دوشنبه نام قطر از پاکت برای میزبانی جام ملت‌های آسیا خارج شود. موضوعی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز آن را به صورت تلویحی در گفت و گو‌های خود تایید کرد. علاوه بر آن رسانه‌های مهم عرب‌زبان نیز از شانس بالای قطر برای به دست آوردن میزبانی خبر داده‌اند.

در صورت اعطای میزبانی به قطر، این کشور در عرض یک سال میزبانی از دو تورنمنت مهم را در اختیار خواهد داشت. علاوه بر آن اگر چنین اتفاقی رخ دهد، به احتمال فراوان میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ به یکی از کشورهای شرق آسیا می‌رسد. ایران یکی از نامزدهای میزبانی از جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ بود.

دیدگاه‌ها