کد خبر : 1848626 | 25 مهر 1401 ساعت 10:25 | 15.4K بازدید | 7 دیدگاه

مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

یک میزبانی مهم دیگر هم به قطر رسید

کنفدراسیون فوتبال آسیا قطر را به عنوان میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در رده زیر ۲۳ ساله‌ها معرفی کرد.

یک میزبانی مهم دیگر هم به قطر رسید

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بسیاری تصور می‌کردند جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پایان چند سال رویایی و میزبانی متعدد این کشور حاشیه خلیج فارس خواهد بود اما تصمیمات امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا، چشم‌انداز دیگری را برای نقش‌آفرینی قطر در آینده فوتبال نشان داد.

پس از انتخاب به عنوان میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، ای اف سی اعلام کرد که جام ملت‌ها در رده زیر ۲۳ سال نیز در این کشور برگزار خواهد شد.

جام ملت‌ها در رده امید در حالی سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود که این مسابقات، مقدماتی المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس نیز به حساب می‌آید و از این رو اهمیت بالایی دارد.

جام ملت‌ها در رده امید با حضور ۱۶ تیم منتخب برگزار می‌شود که برای حضور در این مسابقات باید در تورنمنت ۴۷ تیمی به تاریخ شهریور ۱۴۰۲ شرکت کنند.

باتوجه به اینکه قطر میزبان مسابقات خواهد بود، از همین حالا حضورش را قطعی کرده و شانس بالایی هم دارد تا سهمیه المپیک را به دست بیاورد تا پس از جام جهانی، حضور در المپیک را هم تجربه کند.

تیم المپیک ایران که پیش‌تر با هدایت مهدی مهدوی‌کیا در مسابقات شرکت می‌کرد، حالا با پایان قرارداد این سرمربی، وضعیت نامشخصی دارد و باید دید چه کسی به عنوان سرمربی انتخاب خواهد شد.

دیدگاه‌ها