کد خبر : 1848627 | 25 مهر 1401 ساعت 10:30 | 10.8K بازدید | 1 دیدگاه

یک نوجوان، کم‌سن‌ترین شطرنج‌بازی که کارلسن را برد

دوناروما گوکش، شطرنج‌باز نوجوان هندی، رکوردی باورنکردنی را به نام خودش ثبت کرد.

یک نوجوان، کم‌سن‌ترین شطرنج‌بازی که کارلسن را برد

به گزارش "ورزش سه"، گوکش که تنها 16 سال دارد روز یکشنبه موفق شد تاریخ‌ساز شود و رکورد جوان‌ترین بازیکنی که برابر مگنوس کارلسن به پیروزی رسیده را به نام خودش به ثبت برساند.
این دومین شکست کارلسن در دو روز برابر یکی از جدیدترین نوجوانان هندی در تور قهرمانی شطرنج ملت‌واتر بود. او پیش از این نیز در روز شنبه برابر جوانی 19 ساله از هند به نام آرجون اریگایسی شکست خورده بود.
کارلسن که از سوییتی کوچک و خاص در شمال سوئد در این مسابقات شرکت دارد، پنج دقیقه وقت صرف کرد تا پس از این که متوجه اشتباهی بسیار جدی شد، بتواند با حرکتی کلیدی شرایط را به سود خودش تغییر دهد. او سرش را تکان می‌داد، مدام جابه‌جا می‌شد و صندلی‌اش را می‌چرخاند. مشخصا از خودش بسیار عصبانی بود. او پس از چند حرکت از ادامه بازی انصراف داد.
گوکش 16 سال و چهار ماه و 20 روزه است و رکورد قبلی پیروزی نوجوانان هندی برابر کارلسن به پراگناناندا تعلق داشت که 16 سال و شش ماه و 10 روز داشت.
گوکش پس از این پیروزی گفت:« مشخصا پیروزی برابر مگنوس بسیار خاص است اما من خیلی هم به این بازی افتخار نمی‌کنم.»
او بلافاصله پس از پیروزی برابر کارلسن، در یک بازی با حریفی از لهستان با 42 حرکت شکست خورد. کارلسن نیز برای کسب اولین پیروزی‌اش در آن روز مجبور شد تا آخرین بازی صبر کند و سپس برابر نیلز گراندلیوس از سوئد به پیروزی رسید.
این مسابقات آخرین تورنمنت معمول فصل 2022 است و جایزه 150 هزار دلاری برای آن تعیین شده است.

دیدگاه‌ها