کد خبر : 1848634 | 25 مهر 1401 ساعت 10:59 | 69K بازدید | 13 دیدگاه

امیدوارم فتح‌الله‌زاده دل شیر داشته باشد؛

واعظ آشتیانی: شما در بی‌اخلاقی حرفه‌ای هستید

مدیرعامل اسبق استقلال نسبت به نحوه برخورد وزارت ورزش با مصطفی آجورلو انتقاد کرد.

واعظ آشتیانی: شما در بی‌اخلاقی حرفه‌ای هستید

به گزارش ورزش سه، امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگویی تلفنی با رادیو ایران در خصوص تغییرات مدیریتی استقلال صحبت کرد. مدیرعامل اسبق آبی‌پوشان که به شدت از رفتار وزارت ورزش با مصطفی آجورلو و نحوه برکناری او، انتقاد داشت، در بخشی از این گفت‌وگو درباره انتخاب مجدد علی فتح‌الله‌زاده نیز صحبت کرد.

* اگر آجورلو را نمی‌خواستید با خودش صحبت می‌کردید
او در ابتدا درباره تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال، اینکه وزارت ورزش اعلام کرده در آینده از مصطفی آجورلو نیز تقدیر خواهد کرد گفت: نه به این نحوه برکناری و نه به تقدیری که قرار است انجام شود! در حالت منطقی و منصفانه، رفتار اخلاقی و مدیریتی اقتضا می‌کرد که اگر آقای آجورلو را نمی‌خواستند، او را جداگانه صدا می‌کردند و می‌گفتند ما می‌خواهیم رفقای خوبی برای هم باشیم اما نمی‌توانیم همکاران خوبی باشیم؛ شما را به خیر و ما را به سلامت. نه اینکه شبانه به هیئت مدیره زنگ بزنند و بگوند بیایید صورتجلسه کنیم. چرا شب؟ مگر روز را از آنها گرفتند؟ اگر امروز صبح اتفاق می‌افتاد، مسئله خاصی بود؟

* رفتار شما در بی‌اخلاقی حرفه‌ای بود نه در مدیریت!
او ادامه داد: نکته این است که ما بی‌جهت حاشیه‌سازی و هزینه‌تراشی می‌کنیم؛ حوزه ورزش و فوتبال را با سوءتدبیر به سمت و سویی می‌بریم که برای آن حاشیه درست شود. البته هیچ مدیری بی‌عیب نیست و انتقاد به عملکرد آقای آجورلو بوده و هست اما این دلیل‌ نمی‌شود که غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای رفتار کنیم. من امروز مطلبی را از قول یکی از مسئولان وزارت ورزش می‌خواندم که گفته بود این جابجایی کاملا حرفه‌ای است؛ من می‌خواهم بگویم ابتدا مفهوم "حرفه‌ای" را بیاموزید و سپس ادعا کنید این کار حرفه‌ای بود. کجای این کار حرفه‌ای بود؟ اگر به لحاظ حرفه‌ای بخواهیم نگاه کنیم، این کار بی‌اخلاقی حرفه‌ای بود؛ نه مدیریت حرفه‌ای!

* آجورلو پر از ایراد است اما شما آماتور هستید!
واعظ آشتیانی تصریح کرد: همه معایب روزگار منتسب به آقای آجورلو اما آیا این کار به این شکل و به این نحو پسندیده بود؟ این روش و نوع برخورد به هیچ‌وجه خوب نیست. خیلی بهتر از این، می‌توانستند این کار را انجام دهند. من با صراحت می‌گویم همه عیوبی که مدنظر آقایان است، منتسب به آقای آجورلو اما این برخورد نشان می‌دهد آماتور هستند و سوءمدیریت دارند. همین مسئله باعث ایجاد حاشیه و هزینه‌تراشی در حوزه ورزش می‌شود و این جای تاسف دارد.

1754099

* چرا فضا را برای مدیران جدید باز نمی‌کنید؟
مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص انتخاب علی فتح‌الله‌زاده بیان کرد: من در اخبار خواندم که ظاهرا به آقای ماجدی و آقای مددی هم پیشنهاد شده اما این دو عزیز نپذیرفتند و در نهایت، آقای فتح‌الله‌زاده پذیرفته است. امیدوارم که موفق باشند اما برای خود من سوال است که ایشان آمده چه نکته نهفته‌ای را که در گذشته باقی مانده، احیا کند؟ ایشان هر چیزی که بنا بوده بکارد، در گذشته کاشته و هر چیزی هم که از عملکرد ایشان بوده، درو شده است. برای من جای تعجب است که وزارت ورزش یا سازمان سابق ورزش، همواره ایشان را برداشتند و دوباره در نوبت‌های دیگر، ایشان برگشته است؛ امیدوارم موفق شوند اما واقعا در حوزه فوتبال افراد تواناتر، میدان‌دیده‌تر، جوان‌تر و خوش‌فکرتر وجود ندارد که ما همواره به دنبال دو سه فرد خاص برویم؟ چرا فضا را باز نمی‌کنید؟ دنبال چه چیزی هستید؟ خطاب من به وزارت ورزش است نه شخص آقای فتح‌الله‌زاده. دنبال چه چیزی می‌گشتید؟

* امیدوارم فتح‌الله‌زاده دل شیر داشته باشد 
او در پاسخ به اینکه حضور فتح‌الله‌زاده تغییری در شیب نتیجه‌گیری استقلال ایجاد خواهد کرد یا خیر گفت: آمدن آقای فتح‌الله‌زاده، شباهت‌هایی به زمان آمدن من داشت؛ من هفته پنجم به استقلال آمدم، البته با این تفاوت که استقلال در لیگ در رتبه هفدهم بود و قهرمان شد اما ایشان زمانی آمده که استقلال صدر جدول است. ایشان چه تضمینی دارد که تیم قهرمان شود و یا اگر تیم قهرمان نشود، چه پاسخی دارد؟ نکته مهم‌تر چگونه تعهد کرده بدهی‌های پادوانی، استراماچونی و ... را تامین و پرداخت کند؟ امیدوارم که به قول آقای قطبی دل شیر داشته باشد و نتایج مثبتی بگیرد.

* مدیرعامل جدید استقلال هیچ بهانه‌ای ندارد
وی در پایان در واکنش به اینکه شاید وزارت ورزش تضمین پرداخت بدهی‌ها را به فتح‌الله‌زاده داده است گفت: من بعید می‌‌دانم چون وزارت ورزش چنین بضاعتی ندارد. آورده وزارت ورزش و دولت برای استقلال و پرسپولیس، اسپانسرهایی است که با اجبار دولت می‌آید؛ این هم آورده بدی نیست ولی نکته مهم این بدهی‌هاست. آقای فتح‌الله‌زاده در آینده نمی‌تواند هیچ بهانه‌ای داشته باشد چون شرایط را دیده و پذیرفته است. ایشان نمی‌تواند در آینده بگوید اینطور بود و آسمان این رنگی بود و ابر و آفتاب و مهتاب بود؛ این‌ها برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست چون ایشان شرایط را دیده و پذیرفته است‌.‌ امیدوارم که از پس این مشکلات برآید و بتواند به نتایج خوب برسد و تیم را هم قهرمان کند‌.

دیدگاه‌ها