کد خبر : 1848677 | 25 مهر 1401 ساعت 13:33 | 166.9K بازدید | 45 دیدگاه

به بهانه برگزاری مراسم توپ طلا

هشت سال از معروف‌ترین فریاد تاریخ فوتبال گذشت

کسب سومین جایزه توپ طلا برای کریستیانو رونالدو با یک واکشن تاریخی از سوی این بازیکن همراه بود.

هشت سال از معروف‌ترین فریاد تاریخ فوتبال گذشت

به گزارش "ورزش سه" روند کسب جایزه توپ طلا در چهار دوره متوالی توسط لیونل مسی سرانجام با فتح مهم‌ترین جایزه فردی فوتبال در جهان توسط کریستیانو رونالدو در سال 2013 به پایان رسید. سی‌آر سون که در آن سالها در بهترین روزهای فوتبال خودش به سر می‌برد، سال بعد هم به واسطه قهرمانی در چمپیونزلیگ به همراه رئال مادرید، اصلی‌ترین گزینه برای کسب این جایزه به شمار می‌رفت و رقابت تنگاتنگی با لیونل مسی و مانوئل نویر داشت. دو بازیکنی که با رسیدن به فینال جام جهانی بخت زیادی برای کسب این جایزه داشتند و هر دو هم به واسطه قهرمانی در لیگ‌های داخلی، نسبت به رونالدو خیلی در شرایط پایین‌تری قرار نداشتند.

همین دستاوردهای نزدیک و قابل توجه هر سه چهره باعث شده بود تا حساسیت‌ها پیرامون فتح توپ طلای 2014 به اوج خودش برسد و فشارهای زیادی روی هر سه بازیکن باشد. درست در روزهایی که اختلافات کریستیانو با رییس فیفا به واسطه اظهارات غیرمسئولانه‌اش در مورد این بازیکن به اوج رسیده بود، همه منتظر بودند ببینند کریستیانو پس از پشت سر گذاشتن فصلی رویایی در رئال و شکستن رکورد گلزنی در چمپیونزلیگ با هفده گل در یازده مسابقه و به ثمر رساندن 31 گل در سی بازی لالیگا و قهرمانی با آنچلوتی و تیمش در لیگ قهرمانان اروپا به این جایزه می‌رسد یا خیر؟

1754162

در نهایت و پس از اعلام نام کریستیانو به عنوان برترین بازیکن سال جهان توسط تیری هانری، او بر روی صحنه رفت و شروع به صحبت کرد:"من می توانم مادرم، خانواده ام را ببینم. از همه کسانی که به من رای دادند تشکر می کنم. مربی من، همبازی من، رئیس باشگاه من. این یک سال فراموش نشدنی بود. کسب این جایزه، جایزه‌هایی از این دست، چیزی منحصر به فرد است و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که می خواهم به کار خود ادامه دهم، همانطور که تا به حال انجام داده ام، و سعی کنم به عناوین بیشتر - فردی و تیمی - برای مادرم برسم. پدری که آنجاست (رو به آسمان) و به پسرش نگاه می کند. من می خواهم با گذشت روزها بهتر شوم. می خواهم به همه پرتغالی ها بگویم که هرگز فکر نمی کردم بتوانم این جایزه را در سه موقعیت مختلف کسب کنم. البته این چیزی است که همیشه با من است، من می خواهم به یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران تبدیل شوم، و این نیاز به چیزهای زیادی دارد، بنابراین می خواهم از شما برای تمام این شب تشکر کنم."

بعد از پایان صحبت‌های احساسی کریس، او که با عملکردش در آن سال همه را شگفت‌زده کرده بود، با یک حرکت غافلگیرکننده جو سالن را تحت تاثیر خودش قرار داد و فقط همبازی‌ها و مربیانش که در سالن حاضر بودند متوجه رفتارش شدند. او با فریادی بلند، آوای بعد از شادی گلش را داد زد و گفت:" siiiiiiiiiiiiii"

1754161
لحظه‌ای که کریستیانو با فریاد بلند خودش سالن را در شوک فرو برد.

صدایی که شاید بتوان گفت معروف‌ترین فریاد تاریخ معاصر فوتبال بود و کریستیانو به کمک آن هیجان و استرس ناشی از این انتظار برای کسب این جایزه را تخلیه کرد. بعد از فریاد او، کارلو آنچلوتی، سرمربی وقت رئال نتوانست جلوی خنده خودش را بگیرد و با لبخندی روی لب به این کار جالب کریس واکنش نشان داد.

1754163

دیدگاه‌ها