کد خبر : 1848693 | 25 مهر 1401 ساعت 14:45 | 62.1K بازدید | 24 دیدگاه

در صورت کسب پروانه حرفه‌ای

استقلال و پرسپولیس مجاز به شرکت در لیگ قهرمانان

حالا با رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس می‌توانند برای صدور پروانه اقدام کنند.

استقلال و پرسپولیس مجاز به شرکت در لیگ قهرمانان

به گزارش “ورزش سه” یکی از معضلاتی که فدراسیون تاج با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، تعلیق فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

با این حال در جلسه امروز هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا مدت زمان تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از یکسال به دو ماه کاهش یافت تا فعالیت این کمیته دوباره از سر گرفته شود.

این تصمیم مهم دو باشگاه سرخابی تهران را خوشحال می‌کند. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که جزو غایبان بزرگ لیگ قهرمانان آسیا به علت نواقص گسترده هستند، حالا می‌توانند برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل حذف استقلال و پرسپولیس دولتی بودن و بدهی انباشته آن‌ها بود که حالا و در مرور زمان در حال حل شدن است.

البته اقدام برای صدور پروانه حرفه‌ای‌گری به معنی دریافت مجوز نیست. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به مانند قبل پرونده و مدارک هر دو باشگاه را بررسی می‌کند و در صورت کامل بودن آن، به سرخابی‌ها اجازه شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را می‌دهد. سپاهان، فولاد، گل‌گهر، مس رفسنجان و نساجی مازندران دیگر باشگاه‌هایی هستند که در کنار سرخابی‌های پایتخت برای کسب مجوز حرفه‌ای اقدام می‌کنند.

دیدگاه‌ها