کد خبر : 1848721 | 25 مهر 1401 ساعت 16:55 | 175.3K بازدید | 97 دیدگاه

انتقام فرانس‌فوتبال از رکورددار بالن د اور

امشب عجیب جای تو خالی‌ست لیونل مسی!

بعد از سال ها، امشب لیونل مسی در مراسم اهدای جایزه توپ طلا غایب خواهد بود.

امشب عجیب جای تو خالی‌ست لیونل مسی!

به گزارش "ورزش سه"، برنده هفت توپ طلا که به زعم بسیاری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است، امسال حتی در لیست 30 نفره فرانس فوتبال نیز جایی نداشته و بعد از نزدیک به دو دهه برای اولین بار در مراسم اهدای این جایزه غایب است. رسیدن توپ طلا به لیونل مسی اینقدر تکراری و عادی شده بود که شاید این مراسم در برخی فصول هیجان گذشته را نداشت. اما امسال و به شکلی عجیب حتی نامش در فهرست ابتدایی نیز جای نداشت.

گرچه حتی هواداران پر و پا قرص مسی نیز قبول دارند امسال او لایق دریافت توپ طلا نبود، اما غیبت این بازیکن در بین 30 نفره ابتدایی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و بررسی آمار و ارقام ستاره آرژانتینی نشان می دهد این تصمیم به نظر کمی، دور از منطق و انصاف بوده است. به هر حال گرچه تصور می کردیم فقط روزی که لیونل مسی از فوتبال خداحافظی کند این اتفاق رخ می دهد، اما امشب جای برنده هفت جایزه با این روایت های خواندنی، در مراسم خالی خواهد بود.

2009: آغاز جنگ با کریستیانو رونالدو
یک سال قبل رونالدو فاتح توپ طلا شده بود و این بار بارسلونا با برتری مقابل منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان فتح شش گانه، موازنه قدرت در اروپا را تغییر داد. لیونل مسی فوق ستاره تیم رویایی پپ گواردیولا بود و تردیدی وجود نداشت که توپ طلا در سال 2009 به این ستاره جوان و آرژانتینی تعلق پیدا خواهد کرد.

1754224

2010: کمتر کسی باورش می شد
در فصل فوق العاده وسلی اسنایدر با لباس اینتر در لیگ قهرمانان و درخشش فراموش نشدنی آندرس اینیستا و ژاوی در جام جهانی و قهرمانی با تیم ملی اسپانیا، باز هم این لیونل مسی بود که توپ طلا را از آن خود کرد. آن سال یکی از مهمترین سال هایی بود که در مورد برنده جایزه تردیدهای فراوانی وجود داشت، اما مسی آنقدر از نظر فردی در بارسلونا درخشیده بود که لایق این عنوان باشد.

1754225

2011: اروپا زیر پای لیونل مسی 
بارسلونای آماده و بی رقیب با درخشش لیونل مسی در لالیگا و اروپا باز هم درخشان ظاهر شد و تیم تحت هدایت پپ گواردیولا باز هم با رهبری لیونل مسی و باز هم با غلبه بر منچستریونایتد فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد تا دست فرگوسن و شاگردانش از فتح جام کوتاه بماند. و بدین ترتیب در مراسم فرانس فوتبال، هیچ کسی ذره ای شک نداشت که این بار نیز جایزه به لیونل مسی خواهد رسید.

1754227

2012: سال رکورد تاریخی
دیگر تماشای درخشش لیونل مسی در ترکیب بارسلونا تبدیل به عادت هواداران فوتبال شده بود. علیرغم ناکامی در لیگ قهرمانان در نیمه نهایی برابر چلسی، باز هم از نظر فردی کسی به گرد پای این بازیکن نمی رسید. ستاره آرژانتینی در آن سال رکورد 85 گل گرد مولر افسانه ای در یک سال میلادی را نیز شکست و برای چهارمین سال متوالی در مراسم فرانس فوتبال، نام لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن سال از سوی مجری خوانده شد.

1754229

2015: دوباره سبقت از کریستیانو
دو سال تمام لیونل مسی مبارزه برای فتح توپ طلا را به رقیب ابدی خود باخته و حالا نوبت انتقام بود. تیم لوییس انریکه علیرغم شروعی نه چندان خوب، در نیم فصل دوم متحول شد و لیونل مسی در کنار ستاره هایی چون نیمار و لوییس سوارز، دوباره و برای آخرین بار فاتح سه گانه و لیگ قهرمانان اروپا شدند. پس دوباره و بعد از دو سال، این لیونل مسی بود که بالاتر از رونالدو عنوان بهترین بازیکن فصل را از آن خود کرد.

1754230

2019: فقط یک قدم جلوتر از ستاره هلندی
گرچه لیونل مسی در تقابل با لیورپول نبرد مستقیم را به ویرژیل فن دایک باخته بود، اما در مبارزه برای فتح توپ طلا پیروز شد. این ستاره آرژانتینی در شرایطی این جایزه را از آن خود کرد که تنها چند رای بیشتر از مدافع هلندی لیورپول کسب کرده بود و سردبیر فرانس فوتبال بعدها فاش کرد خود لیونل مسی نیز وقتی این خبر را شنید، باورش نمی شد و از شدت خوشحالی با صدای بلند فریاد می زد.

1754231

2021: لواندوفسکی؟ نه، باز هم لیونل مسی
سال 2020 جایزه توپ طلا به دلیل شیوع کرونا به روبرت لواندوفسکی داده نشد و سال بعد رقابت سختی بین او و لیونل مسی برای دریافت این عنوان شکل گرفت. اما کاپیتان سابق بارسلونا که ناکامی در لیگ قهرمانان را دوباره تجربه کرده بود، مثل ادوار گذشته در رقابت برای کسب توپ طلا کم نیاورد و در شرایطی که بسیاری تصور نمی کردند، بالاتر از لواندوفسکی این عنوان را به خود اختصاص داد.

1754232

دیدگاه‌ها