کد خبر : 1848761 | 25 مهر 1401 ساعت 21:33 | 20.9K بازدید | 4 دیدگاه

مختاری و یوسفی به شانس مجدد راه یافتند

دو فینالیست امیدهای فرنگی در 5 وزن اول

در 5 وزن اول مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان، دو نماینده ایران به فینال راه یافتند.

دو فینالیست امیدهای فرنگی در 5 وزن اول

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی جهان امروز در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد و در پایان پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و محمدرضا مختاری در وزن 77 کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم در گروه بازنده ها حضور دارند. 

* در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 1 نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دادمرز در این مرحله با نتیجه 9 بر 4 از سد دنیس میهای از رومانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی برای کسب مدال طلا به مصاف نیهاد قلی زاده قهرمان جوانان جهان از آذربایجان می رود. 

* در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ریوتو ایکیدا از ژاپن با نتیجه 7 بر 1 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدی در این مرحله توانست با نتیجه 5 بر 1 ضیا باباشوف از آذربایجان را مغلوب کند و به دیدار فینال راه یابد. وی در دیدار فینال به مصاف گئورگی شوتادزه از گرجستان می رود. 

1754335

* در وزن 77 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با  نتیجه 1 بر 1 مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، مختاری به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا به مصاف امانوئل بنیتز از مکزیک می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با آکیلبک تالانتبکوف از قرقیزستان کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل نائو کوساکا از ژاپن قرار بگیرد. 

* در وزن 87 کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 کریستین زمپ از سوئیس را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 4 بر 4 موهیوتدین ساریجیجک از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ماکسات سایلاو از قزاقستان با نتیجه 9 بر 4 و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت. 

* در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور اول با نتیجه 6 بر صفر پائول مورالس از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 1 مغلوب میخایلو ویشنیوتسکی قهرمان جوانان جهان از اوکراین شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، یوسفی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با مارین نیشیمورا از ژاپن کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل سارخان ممدوف از آذربایجان قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها