کد خبر : 1848764 | 25 مهر 1401 ساعت 22:52 | 41.8K بازدید | 17 دیدگاه

سادیو مانه: اولین برنده جایزه جدید سوکراتس

سادیو مانه در مراسم توپ طلا، جایزه جدید سوکراتس که به بازیکنی با بیشترین فعالیت‌های اجتماعی و خیریه، اهدا می‌شود؛ دریافت کرد.

سادیو مانه: اولین برنده جایزه جدید سوکراتس

به گزارش "ورزش سه"، از امسال یک جایزه جدید به جوایز توپ طلای فرانس فوتبال اضافه شده است؛ جایزه سوکراتس که از این پس هر ساله به فوتبالیستی که در طول یک سال بیشترین فعالیت اجتماعی و خیریه را انجام داده باشد تعلق خواهد گرفت.

این جایزه به نام دکتر سوکراتس، اسطوره فوتبال برزیل، نامگذاری شده است که در کشورش علاوه بر فوتبالیستی درخشان به عنوان یک روشنفکر و فعال اجتماعی خوش‌نام شناخته می‌شود.

1754366

امشب برای اهدای اولین جایزه سوکراتس، رای برادر اسطوره برزیلی روی صحنه رفت و اعلام کرد که اولین برنده این جایزه کسی نیست جز سادیو مانه.

اینکه جایزه سوکراتس امسال به مانه تعلق بگیرد عجیب نبود. ستاره سنگالی که همیشه به ریشه‌های آفریقایی‌اش افتخار کرده و برای کودکان و نوجوانان محروم زادگاهش از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. مانه که با یک لباس سنتی آفریقایی، موسوم به کفتان، در مراسم حاضر شده بود روی صحنه رفت و جایزه‌اش را از رای سوکراتس دریافت کرد.

1754367

سادیو مانه در عین حال یکی از نامزدهای مهم جایزه توپ طلای امسال به حساب می‌آید. او که جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را دریافت کرده امشب از طرف سایت رسمی بوندس‌لیگا حمایت شده و سزاوار دریافت توپ طلا اعلام شده بود.

دیدگاه‌ها