کد خبر : 1848822 | 26 مهر 1401 ساعت 13:42 | 260.1K بازدید | 98 دیدگاه

حق خوری عجیب در فرانسه؛

جنجال در مراسم توپ طلا: سرقت بزرگ از رئال مادرید!

یکی از عجیب ترین اتفاقات در مراسم گالا مربوط به انتخاب بهترین باشگاه سال بود.

جنجال در مراسم توپ طلا: سرقت بزرگ از رئال مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، این دوشنبه مراسم جشن توپ طلا برگزار شد که در آن کریم بنزما پیروز شد. در این مراسم جوایز برای اولین بار در تاریخ بین بهترین‌های فصل و نه سال تقویمی توزیع شد. مدت‌هاست که کارشناسان درخواست کرده‌اند که این مراسم با فصل‌های فوتبالی تطبیق داده شود و نه با سال، چیزی که البته منطقی نبود. جنجالی‌ترین جایزه کل جشن هم به منچسترسیتی رسید؛ جایی که آن ها به عنوان بهترین تیم فصل 22-2021 انتخاب شدند.

ساعت پایانی مراسم نزدیک بود، زمانی که موقع اهدای جایزه برای بهترین تیم فصل فرا رسید؛ رئال مادرید، لیورپول و منچسترسیتی برای آن می جنگیدند و تیم سفید پوش به دلیل فتح لیگ قهرمانان اروپا از بیشترین شانس برخوردار بود. رئال در لیگ هم قهرمان شده بود و هیچ کس با توجه به این فصل به یاد ماندنی فکرش را هم نمی کرد که این تیم اسپانیایی در رتبه سوم قرار بگیرد و در عوض منچسترسیتی این جایزه را از آن خود کند.

1754493

بیایید از ابتدا شروع کنیم. سیتی چه کار کرد تا شایسته این عنوان باشد؟ تنها دستاورد آن‌ها قهرمانی در لیگ برتر بود، عنوانی که در 15 دقیقه پایانی فصل به دست آوردند. علاوه بر باخت در فینال جام اتحادیه، شکست در نیمه نهایی جام حذفی نیز اتفاق افتاد.  

در عوض تیم کارلو آنچلوتی نه تنها قهرمان چمپیونزلیگ شد که در فاصله پنج هفته مانده به پایان لالیگا قهرمانی خود در این مسابقات را هم قطعی کرد و در ادامه سوپرجام اسپانیا را هم بالای سر برد. 
تیم مادریدی یکی از تاثیرگذارترین سال های تاریخ خود را سپری کرد و با وجود این، فرانس فوتبال که مسئول اهدای جوایز بود، سیتی را شایسته دریافت جایزه دانست.

1754494

بر اساس برخی گزارش ها اهدای این جایزه نه تنها در بخش مردان که در قسمت زنان نیز جنجالی و حاشیه‌ساز بوده است. جایی که رئال در لیگ سوم شد و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز از دور مسابقات خارج شد. سیتی هم وضعیت مشابهی داشت؛ این تیم در انگلیس سوم شد و نتوانست در لیگ قهرمانان نیز پیش برود. می‌دانید چرا؟ چون اینجا هم رئال مادرید اجازه خودنمایی به سیتی نداد.

رئال مادرید نمی داند چه معیارهایی برای اهدای این جایزه در نظر گرفته شده است. اگرچه این تنها جایزه‌ای نبود که بدون رای گیری اهدا شد. به عبارت دیگر با صلاحدید خود فرانس فوتبال جایزه بهترین باشگاه سال به منچسترسیتی رسید. به جز فصلی که گذشت، این که چطور یک باشگاهی که همواره به دلیل نقض قوانین مالی مورد اتهام قرار داشته این جایزه را کسب می کند نیز غیر قابل درک است.

این تنها اتفاق در سر و صدای مراسم گالا نبود چرا که قرار گرفتن بازیکنانی نظیر لوکا مودریچ، وینیسیوس جونیور و تیبو کورتوا در رتبه های نهم، هشتم و هفتم هم از دیگر مسائل بحث برانگیز مراسم بود. مخصوصا درباره ستاره برزیلی و گلر بلژیکی که فصلی بی نظیر را با رئال سپری کردند. 
در نهایت کریم بنزما می تواند به برنده شدن اولین توپ طلای خود ببالد، اما بحث و جدل فراوانی در بخش های مختلف مراسم گالا وجود داشت.

1754495

دیدگاه‌ها