کد خبر : 1848830 | 26 مهر 1401 ساعت 14:04 | 75.1K بازدید | 47 دیدگاه

اشتباه عجیب فرانس فوتبال: اعتبار مراسم زیر سوال!

انتخاب منچسترسیتی به عنوان بهترین تیم سال از طرف فرانس فوتبال انتقادهای بسیاری را به همراه داشته است.

اشتباه عجیب فرانس فوتبال: اعتبار مراسم زیر سوال!

به گزارش "ورزش سه"، هرگز پیش نمی‌آید که در مراسم اهدای جوایز همه خوشحال و راضی باشند. این موضوع غیرممکن است اما وقتی سازمانی اصرار دارد خودش را احمق جلوه دهد، شرایط به همین شکل هم پیش می‌رود. 
کاملا مشخص بود که چنین اتفاقی رخ خواهد داد. افرادی که دوشنبه شب در تئاتر شاتل پاریس حضور داشتند و میلیون‌ها نفر که از پای تلویزیون شاهد این مراسم بودند دیدند که چه اتفاقی رخ داد. 
وقتی فرانس فوتبال اعلام کرد که جایزه بهترین باشگاه سال 2022 را به منچسترسیتی اهدا کرده است، همه با تعجب سرشان را بالا آوردند. 
هیچکس دقیقا از معیارهای در نظر گرفته شده برای اهدای این جایزه اطلاع ندارد اما واقعیت این است که چنین تصمیمی باعث می‌شود که اعتبار این مراسم از بین برود. آنها در واقع با این کار نشان دادند که نمی‌خواهند جوایز را به افرادی که واقعا درخشان ظاهر شده‌اند اهدا کنند، بلکه به دنبال کسب رضایت همگانی هستند. 

1754512
اگر رئال مادرید بهترین بود، همانطور که با قهرمانی در لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا نشان داد، پس دیگر حرفی نبود و این جایزه باید به آنها تعلق می‌گرفت. شب گذشته در واقع ادای احترامی به رئال با حضور زین الدین زیدان، رونالدو نازاریو، لوئیس فیگو، بنزما، تیبو کورتوا، امیلیانو بوتراگوئنو و فلورنتینو پرز بود و نیازی نبود که این جایزه صرفا برای رضایت کوین دی بروینه به سیتی اهدا شود. 
با این حال، کریم بنزما که پس از جدایی کریستیانو رونالدو به ستاره درخشان رئال تبدیل شده بود، در کمال شایستگی جایزه توپ طلا را دریافت کرد. او حالا به دنبال موفقیت‌های بیشتر است و از حضور در هر جلسه تمرین و هر بازی لذت می‌برد. 
جایزه یاشین چند سال پیش برای تقدیر از بهترین دروازه‌بان دنیا ابداع شد. اگر همه موافق هستند که بخشی از موفقیت رئال مدیون درخشش کورتواست، پس منطقی نیست که او در رده هفتم بهترین بازیکنان دنیا قرار بگیرد. ظاهرا گلزنی اهمیت بسیار بیشتری از جلوگیری از دریافت گل دارد. 
اهدای جایزه کوپا به گاوی نیز منطقی بود. او شاید در چند بازی اخیر در اوج نبوده باشد اما در طول فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان بارسا بود. الکسیا پوتیاس نیز دومین توپ طلایش را به خانه برد تا نشان دهد که همچنان حرف اول را در فوتبال زنان می‌زند. 


منبع: مارکا

دیدگاه‌ها