کد خبر : 1848968 | 27 مهر 1401 ساعت 12:27 | 17.4K بازدید | 9 دیدگاه

گزارش ویژه روزنامه الشرق از گروه B جام جهانی

هیجان دیدار ایران و آمریکا فراتر از زمین فوتبال است

روزنامه الشرق در مطلبی طولانی به تقابل‌های حساس گروه دوم جام جهانی با حضور ایران پرداخته است.

هیجان دیدار ایران و آمریکا فراتر از زمین فوتبال است

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الشرق قطر در مطلبی به بررسی گروه ایران در جام جهانی 2022 قطر پرداخته است. در این گزارش آمده است: بسیاری از تقابل های این گروه هیجان‌انگیز بی‌توجه نمی‌مانند، مخصوصاً در تورنمنت باارزشی مانند جام جهانی. برخی از دیدارها همیشه لباس سیاسی می‌پوشند، به‌خصوص اگر 2 طرف مسابقه، تیم‌های ایران و آمریکا باشند. هیجانی که این رویارویی ایجاد می‌کند فراتر از زمین‌ فوتبال است، دلیل آن نیز میراثی است که از روابط 2 کشور در طول دهه‌ها بر جای مانده و پای افکار عمومی و تعاملات سیاسی را نیز به میان کشیده است.

اگرچه فدراسیون جهانی فوتبال قوانین سخت‌گیرانه زیادی را برای جلوگیری از دخالت سیاست در فوتبال وضع می کند، اما اختلافات سیاسی گاهی اوقات به دلیل قرعه‌کشی مسابقات و ماهیت بازی، سایه تاریکی بر جام جهانی می اندازد که یکی از طرفین را مجبور به برنده شدن در هر دیداری می کند.

علی‌رغم سختی کار تیم های آمریکا و ایران در گروهی که انگلیس و ولز پرستاره با هدایت گرت بیل در آن حضور دارند، اما دیدار 2 تیم از ویژگی خاصی برخوردار خواهد بود.

1754683

سناریوی جام جهانی 1998 فرانسه
ایالات متحده آمریکا و ایران پیش از این در جام جهانی 1998 فرانسه در رقابت های گروه F به مصاف هم رفتند و ایران در آن زمان به پیروزی تاریخی 2-1 دست یافت که اولین پیروزی آنها در جام جهانی بود.

حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا در نسلی که در فوتبال ایران شناخته شده بود به همراه برجسته‌ترین چهره آن نسل، علی دایی، برای ایران گلزنی کردند.

1732710

این دیدار در لیون فرانسه برگزار شد و احتمالاً اولین بار در تاریخ جام جهانی بود که پیش از شروع یک مسابقه فوتبال، تیم ها با هم عکس یادگاری می گرفتند. دومین تقابل 2 تیم، یک بازی دوستانه در سال 2000 بود که با تساوی 1-1 به پایان رسید.

سناریوی جام جهانی 1998 فرانسه بر سومین دیدار 2 تیم در 29 نوامبر در دور پایانی مرحله گروهی و در ورزشگاه الثمامه سایه افکنده است که علاوه بر پیشرفت عالی 2 تیم در سال های اخیر که عملکرد فنی در بالاترین سطوح را تضمین می کند، با توجه به بعد سیاسی آن، یکی از رویارویی های هیجان انگیز و قدرتمندی خواهد بود که هواداران فوتبال در سراسر جهان آن را پیش بینی می کنند.

انگلیس بهترین است
انگلیس با توجه به در اختیار داشتن زرادخانه‌ای از برجسته‌ترین ستارگان دنیای فوتبال، علاوه بر حضور مربی باتجربه‌ای به نام ساوت گیت بر روی نیمکت فنی سه شیرها، یکی از نامزدهای قهرمانی جام جهانی 2022 خواهد بود. او که موفق شد کشورش را به نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه برساند و در مقابل کرواسی باخت و در دیدار برای کسب رده سوم، مقابل بلژیک شکست خورد تا به رتبه چهارمی بسنده کند. جایگاهی که پس از 28 سال و پس از جام جهانی 1990 ایتالیا به آن دست یافت.

1748153

شکی نیست که انگلیس یکی از نامزدهای اصلی برای راهیابی به دور دوم مسابقات است. ساوت‌گیت مطمئن است که می تواند بهترین نتایج را برای کشورش در جام جهانی کسب کند. او گفت: فکر می کنم من فرد مناسبی هستم که انگلیس را به جام جهانی ببرم، تیم اینگونه ثبات بیشتری دارد و شکی در این مسئله نیست.

مبارزه سه گانه
تیم های ایران، آمریکا و ولز برای دومین سهمیه گروه و صعود به دور بعد تلاش می کنند. هر چند که ایران و آمریکا با توجه به تجربه فوق‌العاده هر 2 تیم، بیشترین رقابت را برای کسب مقام دوم گروه دارند. اما نسل جدید تیم ولز به رهبری گرت بیل در این گروه، رقابت سختی را رقم خواهد زد، زیرا تیم ولز مشتاق تکرار دستاوردهای جهانی 1958 است. زمانی که در اولین و تنها حضور خود در مسابقات جام جهانی، به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید.

1719422

برخوردهای آتشین
دیدارهای گروه دوم 30 آبان با دیدار حساس انگلیس و ایران در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه از ساعت 16 (به وقت قطر) آغاز می شود و پس از آن دیدار ایالات متحده آمریکا و ولز در ورزشگاه احمد بن علی از ساعت 22 برگزار می شود.

مسابقات این گروه از چهارم آذر با 2 دیدار از سر گرفته می شود که اولین بازی میان تیم های ولز و ایران در ساعت یک بعدازظهر در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان برگزار می شود. رویارویی حساس تیم های انگلیس و ایالات متحده آمریکا از ساعت 10 شب در ورزشگاه البیت الخور انجام خواهد شد.

دو دیدار پایانی گروه B روز 8 آذر از ساعت 22 برگزار می شود که ولز در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان به مصاف انگلیس می رود و ایران در ورزشگاه الثمامه با حریف آمریکایی خود دیدار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها