کد خبر : 1849028 | 27 مهر 1401 ساعت 17:42 | 33.3K بازدید | 16 دیدگاه

ماتئوس لباس تاریخی مارادونا را اهدا کرد

لباس دیگو مارادونا در فینال جام جهانی 1986، به فدراسیون فوتبال آرژانتین داده شد.

ماتئوس لباس تاریخی مارادونا را اهدا کرد

به گزارش "ورزش سه"، پیراهنی که دیگو آرماندو مارادونا در فینال جام جهانی 1986 مکزیک بر تن کرد و آلبی سلسته عنوان قهرمانی را به دست آورد، روز سه شنبه توسط لوتار ماتئوس، اسطوره فوتبال آلمان، به فدراسیون فوتبال آرژانتین اهدا شد. سایت فدراسیون در گزارشی نوشت: "پیراهن مورد استفاده در فینال جام جهانی 86 توسط اسطوره ما، دیگو آرماندو مارادونا، به آرژانتین بازگشت، بله، به خانه فوتبال یعنی آرژانتین بازگشت. یک زره، یادگاری و یک گنج از یکی از بزرگترین چهره های ما در فوتبال جهان."

کلودیو تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین در این رابطه گفت: "بسیار مفتخریم که لباس مارادونا در فینال مکزیک 1986 اینجاست و خیلی زود همه می توانند از آن بازدید کنند. از مارسلو اورداس و به ویژه لوتار ماتئوس که این شانس را به ما داد، متشکرم."

1754750

ماتئوس در جام های جهانی اسپانیا 1982، مکزیک 1986، ایتالیا 1990، ایالات متحده آمریکا 1994 و فرانسه 1998 بازی کرد. این اسطوره فوتبال آلمان در فینال جام جهانی مکزیک با نتیجه 3-2 مقابل آرژانتین با درخشش مارادونا شکست خورد و به این ترتیب آلبی سلسته دومین و آخرین عنوان قهرمانی خود را در جهان به دست آورد.  

ماتئوس چند ماه پیش در این رابطه گفت: "من و مارادونا دوست بودیم و همیشه پیراهن‌های خود را عوض می‌کردیم. در آن بازی زمان زیادی برای استراحت نداشتم، فقط سریع لباس‌مان را عوض کرده و به هم گفتیم که بعدا صحبت خواهیم کرد. آن روز آرژانتین با شایستگی کامل در دیدار فینال پیروز شد. این برتری نه تنها به خاطر دیگو، بلکه به این دلیل که عملکرد همه اعضای این تیم بسیار قوی بود. پس از آن فرصتی برای صحبت وجود نداشت، زیرا او جشن می گرفت و من در کنار تیمم بودم."

دیدگاه‌ها