کد خبر : 1849189 | 28 مهر 1401 ساعت 20:31 | 35.1K بازدید | 19 دیدگاه

ارزش پورتو به پنج گل مهاجم ایرانی محدود نمی‌شود

مربی بنفیکا:برای مهارطارمی باید تیمی سازمان‌یافته باشید

سرمربی بنفیکا می گوید که برای مهار مهدی طارمی برنامه خاصی ندارد و کل تیم باید وظایف خود را جهت جلوگیری از گلزنی او انجام دهند.

مربی بنفیکا:برای مهارطارمی باید تیمی سازمان‌یافته باشید

به گزارش "ورزش سه"، در مهمترین دیدار هفته دهم رقابت های لیگ برتر پرتغال، فردا شب پورتو در استادیوم دراگائو میزبان بنفیکای صدرنشین است. تیم سرجیو کونسیسائو برای جبران فاصله سه امتیازی با حریف، به دنبال پیروزی در این مسابقه خانگی است تا صدر جدول را از آن خود کند.

بدون شک در مسابقه فردا شب، مهدی طارمی امید اول گلزنی تیم میزبان است. او در این فصل و تا به اینجای کار عملکرد درخشانی داشته و در سیزده مسابقه موفق به زدن 9 گل شده و هفت بار نیز پاس گل داده است.

1755061
در آخرین تقابل میان پورتو و بنفیکا در دراگائو، طارمی توانست قفل دروازه این تیم را باز کند. مسابقه ای که پورتو سه بر یک برنده شد.

در همین خصوص، راجر اشمیت سرمربی آلمانی بنفیکا در نشست خبری پیش از این بازی شرکت کرد و و از مربی عقاب ها پرسیده شد که آیا استراتژی خاصی برای متوقف کردن طارمی که به تازگی به عنوان بهترین بازیکن لیگ در ماه گذشته انتخاب شده، تدارک دیده است یا خیر.

اشمیت درخصوص این مسئله اینگونه پاسخ داد: ما استراتژی خاصی برای مهار طارمی نداریم. همیشه تمرکز ما این است که به کیفیت حریف و به خصوص بازیکنانی که می توانند گل بزنند نیز احترام بگذاریم، اما این چیز جدیدی نیست. ما در این فصل مقابل تیم های بسیار خوبی بازی کرده ایم، همچنین با مهاجمان بسیار خوب.

1755059
تیم اشمیت در بهترین فرم خود قرار دارد. صدرنشینی مطلق، بدون شکست. آنها در 2 بازی رفت و برگشت برابر پاریس به تساوی رسیدند و مقابل یوونتوس نیز 2 بر یک پیروز شدند.

او ادامه داد: کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که بازی خود را انجام دهیم. از این نظر، طرح جلوگیری از گلزنی طارمی به «برنامه‌های تیم» شامل داشتن «رفتار تاکتیکی خوب و بی نقص»، تیمی «سازمان‌یافته» و «متصل» بین همه بخش‌ها خواهد بود.

اشمیت صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: این ماموریت کل تیم است که به آنها فرصت نشان دادن توانایی‌هایشان را ندهیم، به آنها فضا ندهیم و از عمق دفاع کنیم. ما قبلاً نشان داده ایم که می توانیم این کار را در بالاترین سطح و مقابل بازیکنان بزرگی انجام دهیم. ما باید در بهترین حالت خود باشیم.

1755060
اشمیت در نشست مطبوعاتی امروز گفت که تیم او برابر مهاجمان بزرگی (احتمالا منظور او نیمار، ولاهوویچ و... بوده است) بازی کرده است و نیازی به برنامه متفاوتی برای مهار طارمی ندارد.

سرمربی بنفیکا اظهار داشت: ارزش پورتو به پنج گل طارمی در لیگ محدود نمی شود. پورتو تیم فوق‌العاده‌ای دارد، آنها کیفیت فردی زیادی دارند، آنها به بازی کردن با یکدیگر عادت کرده‌اند و تیمشان برای مدت طولانی و با یک مربی، چند سالی کنار هم بوده است و این به آنها ثبات می‌دهد. آنها یک تیم کامل هستند.

دیدگاه‌ها