کد خبر : 1849380 | 30 مهر 1401 ساعت 00:47 | 38.1K بازدید | 22 دیدگاه

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال

استقلال و پرسپولیس با این شرایط به آسیا بازمی‌گردند

مهدی تاج شرایط بازگشت استقلال و پرسپولیس را به لیگ قهرمانان اعلام کرد.

استقلال و پرسپولیس با این شرایط به آسیا بازمی‌گردند

به گزارش “ورزش سه” مهدی تاج در خصوص جلسه‌اش برای رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: پیش از این اعلام کردم برنامه‌هایی برای پس از رسیدن به ریاست فدارسیون دارم که یکی از آنها مربوط به مجوز حرفه‌ای است که اگر انجام نشود کل لیگ ما تعلیق خواهد شد. یک سال کمیته مجوز ما را تعلیق کرده بودند اما با شیخ سلمان، اینفانتینو و AFC صحبت کرده و گفتم همه مقدمات را فراهم می‌کنیم. به همین دلیل تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای به دو ماه رسید و باید در این مدت مشکلات را برطرف کنیم. در غیر این صورت خطر ارسال پرونده پرسپولیس و استقلال به کمیته انضباطی وجود دارد. حتی ممکن است تا دسته سوم پایین بروند. این مسائل برای فوتبال ما خیلی بد است. اما خوشبختانه اتفاقاتی در حال افتادن است. 

وی در ادامه گفت: فردا وزیر جلسه‌ای گذاشته و برخی موارد را فقط خودش می‌تواند برطرف کند. باید دید مالکیت باشگاه‌ها چگونه خواهد شد. طبق قانون هر فردی نمی‌تواند در دو باشگاه مشترک‌المنافع باشد. باید به صورت جدی این کار را انجام بدهیم تا مشکل سرخابی ها حل شود. هر دو باشگاه به بورس رفتند. ماهاجان رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای AFC با نظر شیخ سلمان مأمور شد به هتل ما بیاید و ۲-۳ ساعت تکالیف را شرح بدهد. سه ساعت با وی در مالزی جلسه داشتیم که گفت هنوز قانع نشده‌ایم که پرسپولیس و استقلال دولتی نیستند،‌ باید به شکلی ما را قانع کنید. همه دلایلش هم درست بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: چندین ایمیل به سرخابی‌ها زده بودند که بدون جواب مانده بود. این اقدام مورد پسند ما نیست ولی اکنون کارها به بهترین شکل انجام می‌شود. برخی موارد که باید برای AFC می‌فرستادیم امروز ظهر ارسال کردیم. تکالیف خود را انجام دادیم و ان‌شاءالله وزارتخانه کمک کند تا همه تکالیف انجام شود. باید برای کسب مجوز حرفه‌ای AFC را قانع کنیم. باید مجدد کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای را تشکیل بدهیم، اعضا این کمیته‌ها و فرزندان‌شان نباید در باشگاه‌ها منفعت داشته باشند. باید این موضوع را نهایی کنیم. می‌توانم امیدوار باشم کمیته مجوز حرفه‌ای به صورت قطعی تا دو ماه دیگر رفع تعلیق خواهند شد و استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان بازمی‌گردند.

نویسنده: علیرضا ابراهیمی

دیدگاه‌ها