کد خبر : 1849474 | 30 مهر 1401 ساعت 15:15 | 75.6K بازدید | 32 دیدگاه

عثمان فوق العاده است اما؛

ژاوی: با دمبله دچار بی‌نظمی تاکتیکی می‌شویم

ژاوی هرناندز در نشست خبری بازی با بیلبائو تایید کرد که در غیاب عثمان دمبله از لحاظ تاکتیکی نظم بیشتری دارند و بهتر بازی می کنند.

ژاوی: با دمبله دچار بی‌نظمی تاکتیکی می‌شویم

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فردا شب در نوکمپ میزبان اتلتیک بیلبائو است. بارسا پس از شکست برابر رئال توانست 3-0 ویارئال را شکست دهد تا از لحاظ روحی شرایط بهتری پیدا کند. بارسا با سه امتیاز کمتر از رئال در رده دوم است و فردا محکوم به پیروزی خواهد بود.

1753870

ژاوی هرناندز در نشست خبری این بازی گفت:«بازی پرتنشی خواهد شد. بیلبائو حریف دشواری است که از جلو پرس می کند و وقتی توپ را از دست می دهند به سرعت برای پس گرفتنش تلاش می کنند. ارنستو والورده نسبت به مارسلینو(مربی قبلی بیلبائو) اندیشه های هجومی تری دارد و می دانم که کار را برای ما سخت خواهند کرد. من برای والورده و خدماتش به فوتبال ارزش و احترام زیادی قائلم. او در بارسلونا نیز عملکرد بسیار خوبی داشت.»

ژاوی در مورد استفاده از سیستم چرخشی گفت:«خیلی دوست دارم ترکیب بازی قبلی را به میدان بفرستم ولی غیرممکن است. هم چند بازیکن خسته اند و هم مصدوم داریم. معتقدم اینکه تیمی به زمین برود که 100 درصد آماده باشد، اقدامی منطقی تر است.»

1745989

ژاوی در مورد توپ از دست دادن های عثمان دمبله و کیفیت بهتر بازی بارسا در غیاب او گفت:«دمبله بازیکن بسیار خوبی است و استعداد بالایی دارد. در کناره ها می توان روی استارت های انفجاری او همیشه حساب کرد ولی این هم درست است که توپ زیاد از دست می دهد و باعث بی نظمی تاکتیکی می شود. با این وجود از او همیشه خواسته ام که بازی خودش را انجام دهد و از دریبل زدن نترسد. چه دمبله در میدان باشد و چه بازیکنی دیگر، سبک بازی ما تغییر چندانی نمی کند.»

ژاوی در مورد پست بازی فرانکی دی‌یونگ گفت:«ترجیح می دهم دی‌یونگ نزدیک به دروازه حریف بازی کند هرچند او در کارهای دفاعی هم عالی است. او برابر ویارئال فوق العاده کار کرد و برای ما بازیکن مهمی است.»

گاوی برنده جایزه کوپا و پسر طلایی 2022:«به او تبریک گفتیم و باید بگویم که با وجود اینکه تنها 18 سال دارد ولی بسیار تاثیرگذار و مهم است. گاوی و پدری نمونه بازیکنان جوان با استعدادی فوق العاده هستند که فراتر از سن‌شان بازی می کنند. هر دو آینده ای تضمین شده و موفق دارند.»

بازگشت ارنستو والورده به نوکمپ:«او یک مربی فوق العاده است و در بارسا فاتح دو لالیگا شد. عملکردش عالی بود و برای همه ما یک الگو است.»

پایبندی به فلسفه بارسا:«واضح است که من چه سبکی از فوتبال را می پسندم و تا اینجا نشان داده ایم که قادر به رقابت با هر تیم بزرگی هستیم. حتی در دیدارهایی که ناکام مانده ایم هم پایاپای جنگیده ایم. هنوز به تکامل نرسیده ایم ولی نزدیک به سبک و فلسفه همیشگی بارسا بازی می کنیم.»

دیدگاه‌ها