کد خبر : 1849584 | 01 آبان 1401 ساعت 09:59 | 569 بازدید | 0 دیدگاه

اعزام کاروان پیوند اعضا در صورت تامین منابع مالی

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص گفت: تنها در صورتی می‌توانیم کاروان پیوند اعضا را به مسابقات قهرمانی جهان استرالیا اعزام کنیم که منابع مالی لازم را تامین کنیم.

اعزام کاروان پیوند اعضا در صورت تامین منابع مالی

به گزارش "ورزش سه" محسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان پیوند اعضا قرار بود ۲۰۲۱ در آمریکا برگزار شود که به دلیل بیماری کرونا این مسابقات یکسال به تعویق افتاد، در حال حاضر این مسابقات قرار است در استرالیا برگزار شود که اعزام کاروان ایران به این تورنمنت در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تنها در صورت تامین منابع مالی این اعزام انجام خواهد شد.

وی گفت: سعی داشتیم همانند دوره قبل که این مسابقات در انگلیس برگزار شد و با اعزام ۶۰ ورزشکار موفق به کسب جایگاه سوم شدیم، در این دوره نیز با همین تعداد ورزشکار حضور پیدا کنیم که متاسفانه مشکلات مالی تا حدودی شرایط را برای اعزام کاروان سخت کرده و این احتمال وجود دارد که در صورت عدم تامین منابع مالی مورد نیاز با تعداد محدود در این مسابقات شرکت کنیم.

دبیر فدراسیون پیوند اعضا در پاسخ به این پرسش که آیا به خاطر کمبود منابع مالی در برگزاری اردوها نیز با مشکل خاصی مواجه هستید یا خیر؟ تصریح کرد: تا ماه گذشته تلاش کردیم اردوهای ورزشکاران اعزامی را برگزار کنیم، بعد از این نیز اگر مشکلی ایجاد نشود اردوها از آبان ماه ادامه خواهد داشت، البته برای این که بتوانیم جایگاه سومی دوره قبل خود را تکرار کنیم، سعی داریم تنها در رشته‌هایی همچون دوومیدانی، پتانگ، دارت، تنیس روی میز، بدمینتون، اسکواش و دوچرخه سواری که شانس زیادی برای کسب مدال دارند، ورزشکار به این مسابقات اعزام کنیم.

موسوی همچنین در ارزیابی از وضعیت ورزشکاران اعزامی به قهرمانی جهان، گفت: ورزشکاران از نظر آمادگی بدنی و مهارت‌های فنی در شرایط خوبی بسر می‌برند و مشکل خاصی برای آماده‌سازی آنها وجود ندارد، تنها مشکل کمبود منابع مالی است که امیدوارم با رفع این مساله، دغدغه‌ای برای اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی جهان استرالیا نداشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش دختران و پسران با مشارکت ۴۰۰ نفر، افزود: در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، بحث استعدادیابی نیز در گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال بیماران خاص و پیوند اعضا انجام شد که دستاورد مثبتی به دنبال داشت.

دیدگاه‌ها