کد خبر : 1849599 | 01 آبان 1401 ساعت 10:54 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

وسایل تمرینی مستهلک شده‌اند

باقری: وزنه‌برداری یک‌صدم کشتی هم حرکت نکرده

قهرمان سابق وزنه‌برداری و مشاور فدراسیون گفت: کشتی خوشبختانه شرایط ایده‌آلی پیدا کرده اما متاسفانه وزنه‌برداری از لحاظ زیرساخت یک‌صدم آن هم حرکت نکرده است.

باقری: وزنه‌برداری یک‌صدم کشتی هم حرکت نکرده

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد وزنه‌برداری بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: ما به لحاظ زیرساختی حتی برای آقایان هم کاری را در این سالها انجام ندادیم چه برسد به بخش بانوان، بلکه خیلی‌ها را هم از دست دادیم و بخشی از وسایل مستهلک هستند. یکی از مهمترین کارها این است که وسایل برای وزنه‌برداری تهیه شود. البته من در قهرمانی آسیا دیدم که بهداد سلیمی نائب رئیس فدراسیون با شرکت سوئدی مذاکراتی را انجام داد.

وی عنوان کرد: واقعیت این است اگر بخواهیم اقتدار سابق وزنه‌برداری ایران را به دست بیاوریم، باید همه کمک کنند چون فدراسیون وزنه‌برداری به تنهایی نمی‌تواند. ما سالن اختصاصی نداریم و در زیرساخت‌ها هم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

مشاور فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: در بخش نیروی انسانی، افراد توانمند و قدرتمند در بخش مردان داریم که نیاز است دلگرم شوند و کسانی که فاصله گرفته بودند دوباره بازگردند. در بانوان تازه کار را شروع کردیم و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد. اگر می‌خواهیم وزنه‌برداری مثل سابق مدال بگیرد باید همه پای کار بیایند. من می‌بینم سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی خیلی تلاش می‌کنند و وزارت ورزش هم باید کمک بیشتری انجام دهد. واقعاً سردرد می‌گیرم وقتی می‌بینم در سال گذشته شرایط آنطور نبوده، خوشبختانه کشتی را می‌بینم از لحاظ زیرساختی چقدر رشد کرده است و وزنه‌برداری یک‌صدم آن هم حرکت نکرده است و متأسفانه امکاناتش برای سالهای دهه 50 است.

باقری ادامه داد: بودجه وزنه‌برداری حتماً باید بازنگری شود. من که خودم در بخش بانوان بیشتر فعالیت دارم، خواسته‌ام این است که بودجه جداگانه برای این بخش درنظر گرفته شود. 

قهرمان سابق جهان و المپیک درباره اینکه شرایط وزنه‌برداری بانوان برای آینده چطور می‌بینید گفت: اگر شرایط فراهم شود، شاید بانوان از آقایان هم جلو بزنند، اما واقعیت این است که رکوردهای ما با دنیا و آسیا در مجموع 20 کیلو فاصله دارد و جبران این فاصله هم نیاز به زمان و کار مداوم دارد، ماعملاً هیچ کاری در بخش زیرساخت‌ها انجام نداده‌ایم. اگر می‌خواهیم به شرایط ایده‌آل برسیم، باید امکانات مناسبی فراهم شود.

دیدگاه‌ها