کد خبر : 1849606 | 01 آبان 1401 ساعت 11:15 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

در ۲ ماه نمی‌توانم تفکراتم را پیاده کنم

علی‌حسینی: دستمان برای آسیایی خالی بود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: در قهرمانی آسیا با وجود اینکه دستمان خالی بود از نفراتی استفاده کردیم تا بتوانیم برای ایران آبروداری کنیم.

علی‌حسینی: دستمان برای آسیایی خالی بود

به گزارش "ورزش سه" سعید علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بحرین بیان کرد: وزنه برداری ایران همیشه جزو قدرت های برتر آسیا بوده و انتظار از وزنه برداران ایران بالا است اما خوب است از این زاویه هم نگاه کنیم که ما با چه نفراتی در قهرمانی آسیا شرکت کردیم. ما از نفراتی استفاده کردیم که سالها حضور نداشتند و از نداشتن نفرات، مجبور به کار شدیم. البته من برای این وزنه‌برداران احترام زیادی قائل هستم و  آنها سالها تاثیرگذاری خود را بر روی وزنه برداری ایران داشته‌اند اما دیگر تمرکز آنها روی تیم ملی و قهرمانی آسیا نبود و در حال آماده شدن برای مسابقات لیگ بودند.

او ادامه داد: با وجود اینکه دستمان خالی بود از نفراتی استفاده کردیم تا بتوانیم برای ایران در قهرمانی آسیا آبروداری کنیم. ما ۲ ماه و ۱۵ روز اردو برای مسابقات داشتیم که دو هفته آن هم بخاطر بازی های کشورهای اسلامی تعطیل بود. از نفراتی چون امیر عزیزی، علیرضا معینی و محسن دادرس استفاده کردیم که تجربه آسیایی نداشتند. همچنین  مجید عسگری، محمد زارعی  و مسعود چترایی در چند سال گذشته در اردوی تیم ملی نبودند و صرفا برای کمک به تیم در این مقطع آمدند. با توجه به قالب تیم، رتبه خوبی کسب کردیم و نباید انتظار بیشتر از این داشت‌. با این حال اگر محمد زارعی آسیب نمی دید، با اختلاف زیاد قهرمان آسیا می شدیم. از لحاظ مدالی هم پر مدال بودیم. قطعا اگر علی هاشمی، مصطفی جوادی، حسین سلطانی و حافظ قشقایی بودند، شرایط فرق می کرد و به راحتی  با قدرت زیاد  قهرمان آسیا می شدیم اما با شرایط موجود و داشته هایمان فکر می کنم نتیجه خوبی هم گرفتیم‌. 

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که به خاطر سکوی تیمی با ترکیب کامل شرکت کردند و تیم به صورت کیفی اعزام نشد؟ تصریح کرد: برای اینکه سکوی تیمی بگیریم ما، کمیته فنی و فدراسیون تصمیم گرفتیم که تیم به صورت کامل برود.

* بیرالوند و داودی در قهرمانی آسیا خوب بودند

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه انتظار از رضا بیرالوند بیشتر بود که در قهرمانی آسیا مدال بگیرد و هم اینکه از علی داودی انتظار می رفت رکورد بیشتری ثبت کند، تاکید کرد: باید ببینیم در چه شرایطی این نفرات اعزام شدند. رضا بیرالوند دو سال در تیم ملی نبود و از بازی های کشورهای اسلامی به تیم ملی بازگشت. او در قهرمانی آسیا به وزنه های ۱۶۳ یک ضرب و ۲۰۲ دوضرب رسید و نشان می دهد روندش رو به رشد است. رقابت در دسته ۹۶ کیلوگرم نیز سنگین بود. وزنه برداران بحرین، چین تایپه و قزاقستان خوب هستند. با توجه به شرایط رکوردی او و اختلاف زیاد با رقبا، انتظار مدال از او انتظار نابجایی است.

او ادامه داد: در مورد علی داودی تاکید دارم که در قهرمانی آسیا عملکرد بسیار خوبی داشت. او بعد از المپیک در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده بود و از ناحیه کتف هم آسیب دیده بود. او در هیچ مسابقه ای کار خود را در یک ضرب  از ۱۹۵  آغاز نکرده بود اما در قهرمانی آسیا این کار را انجام داد. همچنین در هیچ مسابقه ای هم در دوضرب به وزنه ۲۵۰ کیلوگرم حمله نکرده بود و وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را نیز که مهار کرد، برایش افزایش رکورد بوده است. این نشان می دهد علی داودی در این دو ماه که در اردوی تیم حضور داشت، خوب بوده است. این را باید در نظر گرفت حضور وزنه‌برداران در اردوی تیم ملی دو ماهه بوده است. قطعا دوست داریم داودی به رکوردهای بهتری برسد و در قهرمانی جهان بیشتر از این وزنه می زند.

*می خواهیم معتمدی را به لحاظ روانی برای المپیک آماده کنیم

علی حسینی در مورد استراتژی که در مورد رسول معتمدی در قهرمانی آسیا داشت نیز گفت: عملکرد رسول معتمدی رو به رشد است و در در یک ضرب قهرمانی آسیا وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را زد که تاکنون نزده بود و کمک کرد که به خود باوری برسد. ما می خواهیم هر چقدر می توانیم او را به لحاظ روانی و پختگی برای المپیک آماده کنیم. در قهرمانی آسیا خواستیم در دسته ۱۰۹ کیلوگرم شرکت کند تا هم امتیاز خوبی برای ایران بگیرد و هم  خودش به مدال خوبی برسد و اهداف فنی که ما در نظر داشتیم نیز محقق شود. در حرکت دوضرب هم نمی خواستیم به او فشار بیاوریم چون باید ۵۰ روز دیگر در قهرمانی جهان وزنه برند از این رو سبک کار کردیم.

*برای قهرمانی جهان وزنه برداران با کیفیت را می بریم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که مدت زمان زیادی تا قهرمانی جهان باقی نمانده است و فکر می‌کند که وزنه برداران تا چه اندازه می‌توانند افزایش رکورد داشته باشند و  تا آغاز مسابقات چه برنامه ای را در نظر دارد؟ تصریح کرد: از زمانی که تیم را تحویل گرفتیم، تمام مسابقات را با فاصله دو ماه به ماه شرکت می کنیم. زمانی که اردوها تشکیل شد یک ماه تا بازی های کشورهای اسلامی فرصت داشتیم و بعد تیم دیگری را آوردیم و دو ماه برای قهرمانی آسیا آماده شدیم. برای قهرمانی جهان هم شرایط به همین شکل است. مسابقات قهرمانی جهان گزینشی المپیک است تفکر فدراسیون هم بر این است در اوزان المپیکی امتیاز لازم را کسب کنیم و وزنه‌برداران با کیفیتی را ببریم.

او ادامه داد: در میان وزنه‌برداران شاخص، من خیلی امیدوار هستم که علی داوودی روند رو به رشدی را خواهد داشت و قطعا به این امر مهم دست پیدا می کند. معتمدی هم خیلی خوب دارد حرکت می کند و در مسابقات جهانی هم قطعا بهتر از این ظاهر می شود. معتمدی تاکنون تمرینات زیرسازی  و آماده سازی را انجام می‌داد و فرصتی برای اوج‌گیری نداشت و الان فرصت خوبی دارد که بتواند به اوج کار خود برسد. مصطفی جوادی هم به یک دسته بالاتر می رود امیدوار هستم که او هم در دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی جهان  اقتدار خودش را نشان دهد. حسین سلطانی ، حافظ قشقایی و علی هاشمی پیشرفت خوبی دارند و مطمئنم در این فرصت باقی مانده با توجه به تمرینات خوبی که انجام دادند، به رکوردهای خوبی می رسند.

*برای هر مسابقه ۲ ماه فرصت داشتم تا تیم را آماده کنم

علی حسینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای هر مسابقه دو ماه فرصت آماده سازی تیم را داشته است و توانسته تفکراتی که داشت را پیاده کند؟ گفت: من برای هر مسابقه دو ماه تیم را آماده کردم و نمی توانم تفکرات اصلی خودم را پیاده کنم بلکه وزنه بردار را با هر ظرفیت و توانمندی که دارد، مقداری رویش کار کردم تا آماده شود و به مسابقه برود. برای قهرمانی آسیا سال آینده من شش ماه فرصت دارم و آن موقع از من بپرسید چه کاری انجام داده ام و رکوردها از کجا به کجا رسیده است.

دیدگاه‌ها